Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Jo jeg gjør forsåvidt det, spilte FF VI (tror jeg det var) på PS2 i utallige timer hehe, likte ikke påfølgende FF’s og har sluttet å følge med på den serien rett og slett. Mulig jeg har gått glipp av noe stort :smile: Ble iallefall litt interessert i å sjekke ut XV her nå!

Ja, anbefaler deg å sjekke det ut!

Jeg spilte FF II, III på Nintendo back in the days. Elsket RPGs da. Secret of Mana, Chrono Trigger osv. Det beste FF spillet IMO er FF VII på PS1 (spillet var et av de største på den tiden og kom på 4-disker!). FF XV er veldig, veldig bra. Det er stort, mye å utforske, og mange side-quests hvis man ikke vil straight-up følge storyen.

Jeg klarte desverre ikke komme inn i det for jeg innså fort hvor mange timer jeg måtte sette av for å spille det. Så det ble 10 timer eller noe in-game og så rett på Finn og selge :slight_smile: Hadde jeg vært 10 år yngre hadde jeg nok ikke gitt opp så fort. (Skrev en liten anmeldelse av FF XV litt lenger oppe i tråden hvis du søker).

Mener jeg brukte rundt 120 timer på å runde FF VII. :smile:

1 Like

Oops my bad! Når jeg ser screenshots fra FF VI vs VII så var det definitivt VII jeg spilte! Og antakeligvis på PS1, som du. Jeg skal def sjekke ut XV, takk for tipset!

Det er mye innhold i SWL! Bare gled deg til du tar questet med trehytta i den andre sonen! :smiley:

2 Likes

Hvor mange timer brukte du på spillet @Tine ? Klokka 12 timer så langt og merker hvor stort det er. Har ikke lyst å bli “fort ferdig”, så jeg bruker mye tid på å grinde ressurser etc. og bare gå “tur i naturen” faktisk :slight_smile: Sliter litt med å finne ut av knappene enda (trykker ofte feil attack knapp / feil weapon select / craft etc), men ellers lite å klage på. Blir lett årets spill for meg dette på PS4.

Anbefaler denne artikkelen om du ikke har lest den:

Noen andre som har fått ?

2 Likes

Jelly : |

@Konamixx

Hehe, den SNES Ebay greia var scam! Fikk e-mail nå av ebay hvor de sa de kunne se jeg hadde vært i kontakt med en selger som nylig var blitt bannet. Ikke send penger til denne selgeren sa de. Så bra jeg ikke gjorde det da, tenkte jeg.

Synes synd på de som kjøpte uten å spørre mer. Konsollen lå ute til 89 pund. Jeg sendte melding til selger og spurte hvordan de kunne selge den så billig når Retail price var langt høyere + alle andre på ebay la den ut for 130+ pund. De sa de hadde god profit margin fordi de hadde fått inn et stort parti, så de tjente på det uansett. Yeah right - idioter. Fått inn et parti av en konsoll som ikke er released enda? Busted.

I tiden jeg følgte annonsen gikk 10 konsoller på 89 pund bort på 40 min… :confused:

2 Likes

saved by the ebay. Kjøper aldri noe fra shadye ebayere. Får vel bare stille meg i kø på elkjøp når dagen kommer.

Vel, ebay skrev også i mailen at HVIS man hadde sendt penger til denne selgeren så måtte en ta kontakt med sitt kredittkort selskap og rapportere scam. Synes det er litt dårlig av eBay. Handlet en del ting til terrariet mitt der i det siste, men skal være litt mer forsiktig med varer som virker too good to be true. Varsellampene blinket når prisen var 30% off retail price når konsollen selger som varmt hvetebrød. Be careful folks!

Er Horizon zero dawn et bra spill på PS4? Hva er det beste spillet der nå for tiden? Tenkte å gi musefingeren litt pause :slight_smile:

Hvordan går det i aoc @Madone?

Har blitt lvl 25! Reiste fra Tortage til Khemi og så videre til Old Tarantia hvor jeg gjorde masse quester. Og rett før SWL launch svirret jeg rundt i Poitain og lærte meg å sanke ressurser :slight_smile:
Det var nærmest bråstopp på voice acting da jeg ankom Khemi. Questene er fortsatt top notch da men det var litt rart. Det er uansett et vakkert spill, landskapene, byene, musikken. Og combaten er bare elsk! Blir helt klart å fortsette å spille aoc, er bare veldig hekta på SWL i øyeblikket :smile:

3 Likes

Spillet er helt nydelig. Klokka 12 timer i det nå og det slår meg hvor stort dette spillet egentlig er. Det er open world så du står ganske fritt til å gjøre hva du vil - følge plottet, følge side oppdrag eller bare gå rundt og jakte på roboter og sanke ressurser (jeg gjør sistnevnte for tiden da det er gøy + jeg ønsker å få høyere level før jeg går videre i spillet).

Skal det være EN ting jeg skal klage på, så er det at det tar litt tid å vende seg til combat og det er litt stressende å styre kamera mens man samtidig er i combat (har ikke sjekket om man kan sette denne på auto) men ellers det beste PS4 spillet jeg har testet i år.

1 Like

Spiller det nå :slight_smile: Lovende start!

1 Like

Jag har platinum i det spelet så det blev några timmar för min del. Kan bekräfta att det är stort :smile:. Lite synd att det dröjer så länge till DLC…

Hm, samlet du alle datapoints / vaser etc?

Jeg tenker om det er mulig å få 100% complete? Er det sånn Platinum du nevner?

Ja, i princip. Samlar du alla trophies på PS4 så låser du upp en platinum-trophy som i princip innebär att du har gjort allt som går att göra i spelet. Undantaget är datapoints, som tur är behöver man inte samla alla dessa för att få platinum :slight_smile:

Damn. Hvor mange timer endte du på? Jeg driver og jokker rundt på side-quests men synes main story er mest spennende men vil samtidig ikke kjøre gjennom hele main story på en gang (er redd det jeg ikke får spilt de andre oppdragene). Er det mulig å gjøre ferdig main plot, og så gå tilbake og gjøre side-quests og errands?

Hmm, ca 50 timmar var det tror jag. Jag gjorde nog ungefär som du; körde side-stories och ett uppdrag på main-story inemellan. Men du kan lägga upp det precis som du vill, finns alla möjligheter att gå tillbaka och göra sidestories senare. Men när det är sagt så kan det av olika anledningar vara bra att göra sidestories (xp, utrustning osv)

1 Like