Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Vi kom vell frem til 1 ting hvertfall i en eller annen tråd; hvis du går over til Steam og du kjøper stuff gjennom steam (operational & Supernatural-pakken) så får steam % av salget! Dvs mindre peng til funcom :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva med tilgang til DLC når man er utenfor steam? Finner ikke noe om det i Funcom sin FAQ.

Ingen tilgang, DLCene er steam ekslusive. Dette pratet de om i Streamen sin.

2 Likes

gleder meg så sykt til at dette kommer…

Et annet av mine favorittspill for tiden, i tillegg til SWL, er Hinterland Studios The Long Dark som kom ut av Early Access i går, etter 3 år i utvikling. I tillegg til tidligere tilgjengelig sandbox mode i forskjellige vanskelighetsgrader har de nå lagt til Story Mode med 2 episoder. Gleder meg til å prøve dette etter hvert.

En kan ikke si annet enn at full launch i går var en stor suksess for The Long Dark. Spillet kjørte hurtigtog oppover Global Top Sellers og stoppet ikke før det lå som nr 2 (PuBG er tøff å slå av tronen) og der ligger det fremdeles i dag. Ny ATH spillere online i går, blir ny ATH i dag. Hinterland med sine ~25 utviklere har gjort en fantastisk jobb.

Måtte Conan Exiles får en lignende launch, sier jeg bare :pray:

3 Likes

Vært fan siden jeg backet dem på kickstarter! Ikke spilt på veldig lenge men gleder meg til å ta det opp igjen!! Litt skeptisk til story mode men kommer nok til å spille gjennom den og.

1 Like

Var også litt skeptisk til story mode, derfor har jeg ikke kastet meg over det med en gang, men nå spilte kona story i hele går kveld og hun sier det er krevende men spennende (hun døde et par ganger og har ikke kommet veldig langt) at de har lagt til flere aspekter til spillet i tillegg til pur overlevelse. Blir nok å forsøke å spille igjennom den jeg også :slight_smile:

1 Like

Path of exile 3.0 update er den største expansion noen gang og spillet er nå en klar 10/10.

Har dere ikke prøvd det så er tiden inne nå. Første gang jeg har måttet vente i kø for spille spillet.

De har fjernet 2. og 3. gangs gjennomspilling (cruel og merciless og lagt til 6 nye acts. Så i fra 4 acts er det nå 10 acts.

Path of Exile is an online Action RPG set in the dark fantasy world of Wraeclast. It is designed around a strong online item economy, deep character customisation, competitive PvP and ladder races. The game is completely free and will never be “pay to win”.

3 Likes

Høres bra ut, har endelig klart Hell i Diablo 2 med en Paladin (Hammerdin), så er vel på tide å spille Path of Exile igjen.

Må si at noe av moroa med Diablo 2 er å levele en character for så å spille neste, mer gear avhengige character, som får gear fra den første. De fleste møter døra i Hell da. Alle har sine svakheter, og de vises der.

2 Likes

Noen som har rukket å teste dette? Virker å være rett up my alley, som vokste opp med Theme Park, Theme Hospital, diverse tycoon-spill, samt digga Game Dev Tycoon.

Kjøpte dett igår, testa det litt. Usikker hva jeg synes enda

Keep me posted! :slight_smile:

Har litt lyst på et nytt mobilspill, da jeg har trappa ned på spill som ikke lenger har gitt mening, slik som Clash of Clans, 8 ball, Idle og Miner Tycoon.

Jeg spiller nå Clash Royale, Hearthstone (lite) og Football Empire (men ikke lenge, et par irriterende bugs i spillet).

Har noen forslag?

#Denfølelsen når du oppdager at turgenren faktisk finnes! Godt mulig jeg gunner på med dette i helga @Evilfreud :smiley:

Hva synes du om Football Empire?

Det er så sinsykt feelgood at når du runner spillet ( som egentlig er en slags walking simulator med sinsyk story) så ønsker du deg bare tilbake til begynnelsen igjen sånn at du kan oppdage historien på nytt.

1 Like

Skal forsøke å fatte meg i korthet:

PIuss:

  • Morsomt med rask progresjon i starten, det tar ikke lang tid å få inn en del bygninger som utvikler spillerne dine relativt raskt
  • Trening av spillere er forholdsvis “morsomt”.

Minus:

  • Ekstremt kjipe bugs; Man kjøper dyre bygninger for mål- og seiersbonus, men disse virker ikke i seriekampene, men kun i treningskamper, der matchmaking er grusom
  • Veldig lite spennende kampsimulator. Veldig!
  • Så fort spillerne dine når et visst nivå tar pay to win overhånd. Enten må man bruke penger på spillet, ellers stopper utviklingen opp.
  • Man har, såvidt jeg vet, ikke muligheten til å få nye spillere.

Jeg kommer nok ikke til å spille spillet så veldig mye lenger. Det gir meg for lite. Jeg tror ikke dette spillet blir en suksess. Da er Football Manager Mobile et for godt produkt.

2 Likes

Takk @Wildkin

Heldigvis ser vi nok ikke en release før en gang i H1 neste år. Innen den tid håper jeg spillet blir fritt for større bugs, tillagt en del funksjoner og generelt sett blitt polert. Tror ikke Stillfront hadde gått inn som forelegger for dette som det er i nåværende form. Og jeg tror heller ikke de hadde hyret inn Jürgen Klopp om det var planen!

Mao enig i at det ikke er noe å skryte av i dagens tilstand - spent på hvordan det ser ut om et år :slight_smile:

1 Like

Kjøpte meg nettopp Wolfenstein: New World Order på PS4(40 kroner :open_mouth: ), og må si det er ganske artig å ta nuven av nazister. Føler man får utrolig mye underholdning for pengene om man ikke er førstemann til å kaste seg på ett nytt spill :slight_smile:

2 Likes

Lurer på denne til hjemmepcen, yes/no? Vil helst ikke bruke mer enn 4500 ish