Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Hvor da? Det eneste jeg kan tenke meg er syntetiske benchmarks evt videoencoding. Ikke til spilling?

Generelt, CPU er som nevnt over sjeldent en psrtybrems.

Dette er det greieste jeg kommer opp med ift din melding :slight_smile:


Kraftigere PSU til å oppgradere skjermkort om du skulle gå over til 1440p/4k gaming.
Vannkjøling til CPU, derav stillere PC.
Mye grafikk for pengene, 1050 kjører det meste ganske høyt!
Ellers har du 120GB ssd til windows for en raskere start, så du hadde HDD, så droppet dem.

Til den nette sum av 10 617,- :money_with_wings:

Ser jeg feil eller er det bare 120GB disk totalt?
Fyller vel opp det ganske fort med dagens størrelser på spill (og Windows)?

^ :slight_smile:

120gb SSD er jo lite, jeg har 512 + 1tb

1 Like

@Savepig - kommer du til å spille CE selv om du er ute av Fun? Let’s put the Fun back in Funcom!

Jeg synes deffo det ser moro ut :slight_smile:

Heheh. Kom plutselig på at vi har jo fått en skikkelig nerdete liten pc-butikk kjede lokalt her i Bergen, så jeg fyrte en epost til de med budsjettet mitt og hørte om de kan fikse noe til helgen.

http://bygge-pc.harddisk.no/

Far har tross alt hjemme alene helg.

Bill mrk sees på serveren?

2 Likes

Jeg snakket med noen som skulle hjelpe noen folk som hadde kjøpt fra harddisk.no - han sa det var mye rart i oppsettet på det han hadde fått av de - bl.a. Nvidia-skjermkort og FreeSync-skjerm-kombinasjon…

Send meg en melding med hva du vil bruke, hva du vil spille og hva du har fra før, så skal jeg snekre deg en fin liste med opsjoner som du eventuelt kan bruke mot tilbudet de gir deg.

1 Like

Se over. :slight_smile:

Det blir noe i nærheten av det jeg selv har kokt sammen og det iHhelge foreslo, var et par detaljer jeg hadde glemt:

Meg:

Han:

Jeg ser - du har valgt en vesentlig større SSD enn det billigere alternativet, og litt raskere og dyrere skjermkort. Helt enig i at Fractal Desgin-kabinettet er essensielt - støydempet og veldig mye for pengene. Har hatt R3, R4, R5 og S fra den serien og fornøyd med alle.

Jeg ville kanskje vurdert litt mindre SSD som OS-disk (~240GB-området) og kanskje lagt litt mer i strømforsyning, en ofte undervurdert komponent :slight_smile:

1 Like

Laptop, yay or nay?

Spørsmål til de som kan… Jeg trenger også en ny gamer pc, men vil helst ha en laptop fordi jeg reiser en del.
Min personlige tidligere erfaring med gaming på laptop var rett og slett poop. Kjøpte en laptop som den gang ble benevnt som “rå gaming laptop”, men å spille spill på den gikk ikke. Den gikk varm og i svart etter få minutter spilling, selv med ekstra usb vifte under skjedde dette.

Jeg lurer derfor på; var jeg uheldig og fikk en mandags-pc, eller er dette veldig vanlig når det kommer til gaming på laptops?

Hvis det er sånn at jeg bare var uheldig… hvilken laptop anbefales? (skal seff spille CE, og helst på høye settings).

Sier bare en ting. Asus ROG serien. Jeg har hatt G73SW, hadde den fra 23/11-10 til jeg kjøpte en G751JY 7/6-15. Den første betalte jeg 12.995 for og byttet den når jeg kjøpte et spill den ikke klarte. G751JY maskinen min har ikke sliti med et eneste spill enda. Dog kostet den 18.495,- og er i min verden verdt hver krone! Jeg skal ha ROG neste gang også. Byggekvaliteten, alt appelerer til meg :slight_smile:

CPU Intel Core i7 (4. generasjon) 4710HQ / 2.5 GHz
Max Turbo-hastighet 3.5 GHz
Antall kjerner Firerkjerne
Hurtigbuffer 6 MB
64-bits databehandling Ja
Chipset Mobile Intel HM87 Express
Egenskaper Intel Turbo Boost Technology 2.0
Minne
RAM 16 GB (2 x 8 GB)
Maks støttet RAM 32 GB
Teknologi DDR3L SDRAM
Antall spor 4
Tomme spor 2
Lager
Hovedlager 256 GB SSD
Sekundært lager 1 TB HDD - SATA 3Gb/s / 7200 opm
Optisk stasjon DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
Skjerm
Type 17.3" - IPS
LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi LED-bakgrunnsbelysning
Oppløsning 1920 x 1080 (Full HD)
Bredskjerm Ja
Bildets sideforhold 16:9
Egenskaper Antirefleks, WideView, 72% NTSC-fargeskala
Lyd & Video
Grafikkprosessor NVIDIA GeForce GTX 980M - 4 GB GDDR5 SDRAM
Kamera Ja - HD
Lyd Stereohøyttalere, underbasshøyttaler, mikrofon
Lydfunksjoner ASUS SonicMaster, ASUS AudioWizard, MaxxAudio
Inngang
Type Tastatur, touchpad
Bakgrunnslys Ja
Egenskaper Innebygget numerisk tastatur, multiberørings-touchpad, bløt håndflatestøtte
Kommunikasjoner
Trådløs Bluetooth 4.0, 802.11a/b/g/n/ac
Nettverksgrensesnitt Gigabit Ethernet
Egenskaper Intel Wireless Display (WiDi)
Batteri
Teknologi 8-cellers litiumion
Kapasitet 88 Wh
AC-adapter
Inngang AC 120/230 V (50/60 Hz)
Utgang 230 watt, 19.5 V, 11.8 A
Koblinger & Utvidelse
Grensesnitt Hodetelefons/SPDIF-kombojakk
Thunderbolt
HDMI
4 x USB 3.0
LAN
VGA
Mikrofoninngang
Minnekortleser 2-i-1 (SD-kort, MultiMediaCard)
Diverse
Farge Svart
Eskemateriale Aluminium
Egenskaper Bakre ventileringssystem, ASUS TurboMaster-teknologi, Trinity Display-teknologi
Tilleggsutstyr inkludert Strømadapter, Gaming Bag
Størrelser og vekt
Dimensjoner (BxDxH) 41.6 cm x 31.8 cm x 4.3 cm
Vekt 3.8 kg

1 Like

Takker! Flere som har positiv erfaring med gaming på laptop?

Jeg var ikke veldig imponert over den jeg brukte til gaming, men det var jo ikke en skikkelig gaming-laptop! I motsetning til deg, så fungerte det jo også.

Hvis du skal kjøpe en gaming laptop, pass på at den har et skjermkort i 10xx serien til Nvidia. Dvs en laptop fra denne lista: https://www.prisjakt.no/category.php?l=s306966496 De gir vesentlig bedre ytelse pr watt, noe som er svært viktig i en laptop. (Det er snakk om rundt 2x bedre ytelse pr watt enn forrige generasjon)

1 Like

sjekk også gjerne at muligheten for å bytte skjermkortet til den er tilstede.
Så sparer du muligens masse $ ved neste kjøp ved å bare bytte den istedenfor å kjøpe helt ny laptop :wink:

1 Like

Vet ikke hvor mange her inne som gamer på PS4? :slight_smile:

Jeg ser veldig frem til 1. Mars når Horizon Zero Dawn kommer ut! For å være et konsoll-spill ser grafikken meget imponerende ut spør du meg, spesielt i 4K og HDR :slight_smile:

1 Like

Jeg gleder meg til det kommer

Jeg har ikke de beste erfaringene med Laptop som gaming PC pga varmeutviklingen og “bang for the buck” (mindre ytelse per kr betalt), men ville ha noe mindre enn et stort Tower. Endte med en “minitower” med GTX1070 på Black Friday.

Er halvparten så stor som den gamle PCen, og mange ganger raskere. :slight_smile:

4 Likes