Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

@cairnz @iHHelg et all:

På harddisk hadde de et par maskiner stående på denne lesten:

Edit:
Får liksom ikke helt godfølelsen. Litt kjipt kabinett og strømforsyning, litt for dyrt skjermkort (trenger vel ikke 6 gig ram?)

Jeg gamer BARE på PS4 :slight_smile:

Zero Dawn ser rått ut ja, jeg har også lyst å teste ut “For Honor” på Ps4.

Be de bytte kabinett til Define, så er det neppe så gærn deal.

Her er cirka tilsvarende fra “min” lokale butikk - Digital Impuls. Forskjellen er B250 vs. B150 hovedkort, 16GB ram vs 8GB, i7-7500 vs i7-7400, Intel SSD i stedet for Samsung, og bedre PSU. Skjermkortet er vel relativt likt.

Det virker som om de ligger i et okei prisleie. Det blir nok pc i dag, jeg kjører dit etter jobb. :slight_smile: Kan hende jeg rett og slett bygger selv om det trengs.

Helgetilbud på komplett. Hvis du gidder bygge selv (uten vindauget 10)

Takk for tipset!

Men saken er at jeg har min første og siste frihelg helt alene på lange tider. :slight_smile: Så jeg trenger en pc I DAG!

(Om jeg da ikke stikker og misbruker elkjøp haha)

Se om de kan matche noen av forskjellene - det var bare 300kr forskjell på de to handlekurvene (hvis jeg ikke glemte noen komponenter) … ville forøvrig også satt ~1000kr på noen gode kabinettvifter samt cpu-vifte/kjøler - så blir det så stille og behagelig… neste gang får du kjøre vannkjøling :slight_smile:

Det går vel også an å starte med en stock kjøler og så kjøpe en vannkjøler senere.

Vanvittig fett at vannkjøling har blitt så standard

Selvfølgelig, men for din egen sjelero ville jeg lagt noen kroner på en bedre cpu-kjøler enn den som følger med i eska til CPU - jo større vifter du har jo mer swoshe-lyd og mindre hvine-lyd får du - samt betraktelig bedre kjøling. Jeg har brukt vannkjøling på min spill/hoved-pc de siste 9 årene, aldri om jeg skal tilbake til luft :slight_smile:

1 Like

Forstår deg veeeeldig godt :slight_smile: Det er verdt minst 20% i skal-ha-nå-tillegg

Merk at om du skal ha vannkjøling til CPU (ex corsair H60) må du ha tilgang på baksiden av hovedkortet for å installere (det er en festebrakett-ordning med 4 hull rundt cpu). Dermed må du skru fra hverandre halve pc’en for å gjøre denne oppgraderingen senere.

http://static.highspeedbackbone.net/pdf/Corsair%20Hydro%20Series%20H60%20High%20CPU%20Cooler%20Manual.pdf

1 Like

Godt jeg ikke er den eneste! :slight_smile:

Ja, for Honor ser også bra ut! Men vet at jeg blir fort oppslukt av et spill så må holde meg til 1 spill omgangen… Brukt ca 700 timer på Destiny, så håper HZD blir like oppslukende :stuck_out_tongue:

Er det ikke en Beta på For Honor, eller var det kun til PC?

De fleste kvalitetskabinetter (Corsair, Fractal) har åpning bak hovedkortet for dette så man slipper å demontere alt.

Ah oki, mitt hadde ikke det, men var heldig og installerte med en gang uansett.
@Savepig pass på å kjøp et kabinett med fransk åpning om du skal avvente vannkjøling da :slight_smile:

Det var kjip deal. Unødvendig dyrt med 1060 6GB, du får bare 8gb ram, alt annet en framtidsrettet, strømforsyningen er kjent for å bråke mer en svigers…

Det er ikke noen her som kan skaffe meg en windows lisens forresten?

Spør for en venn

1 Like

Pc i deler i boks! :slight_smile:

6 Likes

Grattis!!

1 Like

Skal game litt i ikveld. Kjerringa skal drikke vin med noen venninner og dattera mi skal (forhåpentligvis) sove.

Blir enten å teste CE eller spille litt Overwatch… choices!

Define S ? Hvorfor fikk du dette kabinettet - det er jo tilpasset vannkjøling (R5 er mye bedre støydempet). Bra du fikk en bedre PSU enn den 550W-en - endte du med 8 eller 16 GB minne?

1 Like