Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Mobilt moba ish, clash royale

2 Likes

Moba? Tower defense ville jeg kategorisert det som. Clash Royal. Jeg har typisk et eller to mobilspill jeg grinder hele året. I fjor var det PvZ 2 og Pokemon Go (mest for kid’ensskyld :slight_smile: ). Så langt i år: Clash Royal.

1 Like

Sweet! Må testes!

Laster ned For Honor Beta nå. PS4. 21 GB. Ikke en liten demo dette :smile:

Var 29 GB på PC når jeg lasta igår om jeg husker rett :smile:

For Honor kan faktisk stjele endel spillere fra CE, iallefall PVP spillere. Da combat er ganske lik men veldig mye bedre gjennomført på For Honor

Du har helt rett, jeg så feil. 30,4 GB. 95’ minutter gjenstår… jippi :disappointed_relieved:

Det er bare på grunn av kombat jeg laster dette ned, men ut fra hva jeg har sett av gameplay tror jeg det er sånn type spill man går fort lei av. Så en anmeldelse på youtube hvor de sa det var veldig standard hack-and-slash. Alle karakterene har en spesial kombo man kan benytte seg av for å få has på det meste. Blir uansett spennende å se, men jeg har ikke spilt CE så kan ikke sammenligne :slight_smile:

1 Like

Haha, grei demo det ja! :smile: Regner med du har prøvd det nå? Hva er dommen så langt? Har ikke karet meg til å laste det ned enda, tror ikke jeg får anledning til å gjøre det heller :confused:

Faen, det er bekreftet at Destiny 2 kommer ila. høsten. Håper det blir en flopp, hvis ikke kan jeg bare ta avskjed med venner og familie med en gang.

Mange store titler å se frem til i år: Horizon ZD, God of War, Days Gone, GT Sport, Last of Us Part 2 og Destiny 2. Hva ser dere frem til aller mest av releases?

For Honor er fett men har ganske komplisert combat, masse du kan gjøre rundt det å blocke inkommende slag. Folk virker å like det og spillet er veldig polert.

1 Like

Litt flaut at FM2015 er så høyt på min liste, men til mitt forsvar har jeg spilt mye hot-seat med kompiser :stuck_out_tongue:

1 Like

Joda, hva skal man si? Ble ganske bergtatt av introfilmen, CGIen var TOP NOTCH! Men gameplay var så som så. Som @Evilfreud sier synes jeg combat systemet var veldig vanskelig å få dreis på. Blocking og parrying var vanskelig, spilte både death match og capture-the-flag type campaigns.

4 mot 4 daua jeg hele tiden. Respawna, daua før jeg fikk sukk for meg. 4 mot 4 fant jeg ut det lureste var å bare løpe rundt og ikke sloss :smile: Holdt på sånn en stund men ble jo funnet av alle til slutt og slaktet ned.

Det kuleste var capture the flag type greier der det gjaldt å komme lengst fra din egen port til fiendens port med masse AI i mellom + players. Her gjorde jeg det bedre da det var enklere å ha oversikt hvor medspillerne var.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe dette, men kanskje jeg spiller demoen igjen :slight_smile:

@Tine

Vet du om Horizon Zero Dawn er singleplayer spill?

Tenker å kjøpe… sett en del gameplay på Youtube og spillet oser kvalitet :slight_smile:

Ja, for meg ser det ut som det er et rent Singleplayer spill :slight_smile: Har ikke sett Guerrilla nevnt noe om Multiplayer eller online funksjoner enda, tror kanskje det blir vanskelig å flette noe slikt inn i denne typen spill.

Det ser utrolig lovende ut ja! :smiley: For meg er det nok dette den desidert mest spennende tittelen i år! Får håpe spillet står til forventningene, da de stiger for hver gameplay video jeg ser…

Det eneste jeg sliter med er å få nok tid til å leve meg inn i denne typen spill. Jeg måtte gi opp “The Last of Us”, “The Last Guardian” og “Final Fantasy XV” fordi jeg simpelthen ikke har tid til å sitte 4-5 timer av gangen og game. Blir maks 1-2 timer og da funker type Fifa 17 bedre.

Men du får si fra om dette er verdt å kjøpe så skal jeg give it a go :slight_smile:

Skal si ifra når jeg har fått prøvd det! :slight_smile: Enda 2 uker før det kommer ut dessverre…

Har ikke prøvd The Last Guardian eller Final Fantasy XV, men The Last of Us var greit nok. Håper Horizon blir mer likt Fallout 4 hvor en ikke må følge main story og at en kan ta litt egne valg. Ble litt lei The Last of Us etter noen timer og tror aldri jeg kom i mål :stuck_out_tongue:

Det er en ekstremt vanskelig balanse. Har ikke spilt Fall Out men Final Fantasy XV har løst dette veldig bra (høres ut som det du beskriver). Du har en hovedstory du kan følge, men det er også 1000-vis av side-quests, dungeons og boss battles som ikke har noe med hovedstoryen å gjøre. Du kan utforske verden akk. som du vil, hoppe inn og ut av hovedstoryen akkurat når det måtte passe deg liksom. Og det er definitivt den største “verden” jeg har sett i et TV spill. Områdene er enorme. Jeg spilte gjennom hele FF VII (mener jeg brukte opp mot 150 timer på det spillet, kom i 4 discer til PS1 :smile: ) så jeg har et nostalgisk forhold til FF serien. Men igjen, det var dette med tidsbruken og det å få tid til å “leve seg inn” i den verdenen.

Jeg så på PS-store i går at du kan pre-order Zero Horizon. Da får du det dagen før release (eller noe sånn :smile: )

Akkurat dette jeg vil ha i Horizon :smiley: Ja, ser for meg tidsbruken blir brutal… Får bare håpe aksjene går såpass godt at jeg kan finne meg et bedre tilpasset yrke mtp hobbyene mine :stuck_out_tongue:

Vet det slippes 28. Februar i NA, så kan kanskje være derfor? Men som regel når en bestiller noe fra Komplett.no kommer det dagen før release :smile: Så tror jeg går for den!

1 Like

Når man må stoppe for å fylle bensin på bilen før man kjører videre i et mmo så signaliserer man at her er verden stor. Likte den i Final Fantasy. Men har ikke spilt spillet. Bare hørte om det.

For Honor liker jeg så langt veldig bra. Vil ha flere slike spill! Det er alt for få slike 4 vs 4, 6 vs 6, 12 vs 12 etc melee/mmoaktige arena spill. Det må bare noen lage flere av snart! Overwatch er fint til å bare ta et par kamper på, men har ikke spilt det på noen uker nå. Spillet har skyting og litt melee kombinert med abilities. Battlefield er fint for å slå ihjel en time eller to. Multiplayer og singleplayer er veldig bra begge to. Men her er det bare skyting.

Skulle ønske Funcom lagde et slikt spill med abilities som stuns, knockbacks, evades etc på toppen av melee type combat melee klassene hadde i Age of Conan. Typisk bear shaman, barbarian, conqueror, assassin, dark tamplar, guardian og hox.

Ja, hehe. FF XV er stort. Jeg ble mektig imponert over hvor polert det var. Men så var det typ 10 år i utvikling så forstår ting funker liksom. Lurer på om de går break even på det? Ser det kommer ut en ny DLC til det snart (sjekk eye candy traileren på youtube, OMG what graphics!!)

For Honor er gøy! Jeg sa jeg ikke skulle kjøpe det men tror faktisk jeg revurderer hvis det kommer på tilbud på PS store. Noen timer med practice og jeg kan lære meg kontrollene :smile:

Det er ikke cross over play @Morti ? Kunne tatt noen runder 4 vs 4 i For Honor…

2 Likes