Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Angående AoC, hvilken server spiller du på?

Voice acting er det lite av etter Tortage, men fortsatt ca. 1-2 quests per lvl i snitt til lvl 80, de aller viktigste du støter på mener jeg. Kjipt at min egen (nye) PC streiker nå for tiden, må få sendt den inn på garantien tror jeg, da jeg ikke får “reset” den heller i Windows uten at den fryser opp…

Spør i tråden hvis en lurer på noe i spillet, kan være flere med kunnskap her om det.

1 Like

Spiller på Crom (PvE).

Kjipt når ny PC ikke funker, det blir så mye ekstra bryderi å måtte sende tilbake. Been there. Fikk ikke Komplett til å sende meg HW jeg selv mente skapte problemet, måtte sende inn hele ruklet og være uten i nesten 14 dager ekstra, fikk den tilbake litt bedre enn før men ikke helt friskmeldt og boksen hadde fått skraper og brist i sidevinduet (antakeligvis i frakt). Gadd ikke sende den inn en gang til. Sikkert dumt, men det ble for mye bryderi. Den holdt til sitt bruk etter litt gjør-det-selv, men er nå byttet ut. Heldigvis er ikke alle PCer bygget på en mandag! :smile:

1 Like

Ser jeg aldri svarte deg på denne! Jeg er ikke helt sikker, kan tippe jeg har brukt 50 timer totalt :slight_smile: Så har fått platinum på dette spillet (eneste platinum trophy jeg har)!

1 Like

Dere PC gamere, tenker å kjøpe meg en bærbar PC som jeg kan spille litt på. Reiser en del, så det er nødt til å bære bærbar dessverre. Hva syntes dere som har peiling om denne?


15,6" er en grei størrelse på reise, samt at denne ikke har et utseende som skriker gaming like mye som mange andre. Må kjøpe på komplett pga diverse grunner. Tenker det blir mye Civilization VI, samt skull and bones og kanskje Destiny 2 (kun 30 fps på konsoll). Regner med denne kan drive disse spillene ganske greit, eller? :slight_smile:

3 Likes

Burde rekke i massevis til spillene du refererer til.

Jeg ville imidlertid gått for denne:

Pros:

  • 6 vs 4 cellers batteri
  • raskere minne
  • større SSD
  • ingen snurredisk, men rom for en ekstra SSD
  • 6 GB vs 3 GB grafikk
  • Bluetooth 4.2 vs 4.1 (denne er minor)
  • fingersensor
  • leveres uten alle drittprogrammene som følger med ferdigbygde maskiner
  • støtter maks 32 GB vs 24 (!!?) GB minne

Cons:

  • tyngre (~10%)
  • installert uten OS, dette må kjøpes til, men Multicom installerer for deg om du ikke er trygg på det

Ja, har sett på multicom, men har et gavekort på 10k hos komplett, så blir vesentlig dyrere for meg å handle hos multicom :confused:
De specs så var på komplett PCen, kan en kjøre med 60fps samt høyeste grafikk på spillene, eller må jeg ha 6 GB VRAM og noe kraftigere innmat?

Den tror jeg vil funke fint. Jeg endte selv opp med å kjøpe denne for, uhm, ca 4 mnd siden:

Har spilt Conan Exiles, Age of Conan, The Long Dark, Secret World Legends og er kjempefornøyd med ytelsen og ekstra kjøleboost. Pga tidligere erfaring med gaming på laptop så spiller jeg alltid med usb-kjøleplate under laptopen for sikkerhets skyld. Jeg ser den egentlig ikke er nødvendig til den maskinen jeg har i dag, men nå kan jeg iallefall velge. Kjøleplaten er mer stillegående enn den innebygde kjøleboosten.

Minus med denne sett i forhold til det du er ute etter er vel vekt, samt at den ser veldig “gaming” ut :smile:

Edit: Ah, gavekort på Komplett så jeg nå.

1 Like

Ja, hadde verken vekt eller utseende vært et problem hadde jeg nok endt med denne:


Men sitter jeg på en offentlig plass med noe slikt så kommer jeg til å skjemmes :smile:

KOmplett > Multicom. Hadde faktisk ikke handla de multicom maskinene om noen kasta dem etter meg.

Jupp, sjekk den “grillen”! :smile:

Nå har denne dama passert 40 og om noen skulle syns det ser teit ut der jeg sitter på flyplassen i jobbantrekk bak en gaming laptop, oh well puh, jeg er allerede gift

.#forevergeek

.

.

.

PS: Tuller litt nå da, for når jeg er på jobbreise har jeg som regel jobblaptopen med meg… :wink:

5 Likes

Hvorfor ikke? Har kun hatt gode erfaringer med dem. God byggekvalitet og Clevo bruker ok barebone og sist jeg kjøpte en var det ikke noe ræl Multicom hadde satt inn av HW.

Hadde vært fint med en begrunnelse til å følge påstanden. Det kan ha skjedd endringer siden sist jeg kjøpte en Kunshan.

Har hatt blandet erfaring med dem på flere områder, så jeg kutet ut for en god stund siden. Har ikke prøvd noen av de nyere “multicom” maskinene og kan godt være at disse er bedre. På en annen side har jeg faktisk nesten ingenting negativt å si om komplett utenom at det er kjedelig hentebua konseptet er lagt ned.

Blir nok komplett uansett her :slight_smile:

Ja, samt logoen :sweat_smile: Nei, skal få meg en relativt anonym bærbar med litt guffe som jeg kan spille på uten at alle glor på meg :smile: Har ikke tålmodighet til å vente til Black Friday… Så får ta til takke med den jeg fant først, satser på jeg kan kjøre de fleste spillene på relativt høy grafikk med den.

1 Like

Hente i nærbutikken > hente på Jernia!

Er helt enig i at Komplett leverer, spesielt på levering og kundeservice, men Multicom bygger solide maskiner som jevnt over koster 10% mindre enn merkemaskinene og ofte med bedre speccs.

Kjøp deg en Asus rog. Er på min 3dje og flere skal det bli

1 Like

Ser på pris jeg ender på en i7-7700HQ, 16 GB ram, samt noe SSD. Hvor stor forskjell er det mellom GTX 1060 og GTX 1070? Er det verdt prisforskjellen på 2-3k? 1050 Ti blir noe tynt tenker jeg.

Ikke direkte overførbart, men gir en pekepinn.

1060 er bra, men 1070 er meget bra “value for money” som det heter. Litt usikker om Desktop resultater kan sammenlignes med Laptop…

Sjekk ut : https://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Hvis du vil gå veldig i detaljer og undersøkelser. Der er det målt opp en del i flere spill også.
Edit: Gjorde en rask oversikt der på begge gruppene, og ser ut som forskjellen er på over 30-50% i flere tester. Merk at hvilket kort du bruker i detaljer kan ha en effekt også, da noen er bedre enn andre.

Endte opp med en MSI GT62VR med 6 GB 1060 og i7-7700HQ, det ble ganske kostbart å gå opp til 1070… Takker for hjelpen! :smile:

Edit: Ser det er med G-SYNC, det må vel være bra? :slight_smile:

2 Likes

Første gameplay video fra Wild West Online (early alpha):

2 Likes