Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Har dere noen tips om spill? Tenker da type Anno eller lignende som ser pent ut, krever litt tenking, planlegging, bygging og har en fin dose krigføring. Spilte en del C&C Generals, Red Alert, AoE, Warcraft 3 og lignende for en del år tilbake, men Anno var favoritten :smile:

Civ 5 med alle tilleggspakkene er etter min mening bedre enn 6ern.

Et av de spillene jeg liker best i den sjangeren der for øyeblikket er Factorio. Utrolig bra! Blir fort sittende noen timer i strekk der!

Tror jeg får holde meg til 6’ern for øyeblikket, men takk for tipset :slight_smile:

Jeg vil ha noe som er mer visuelt slående slik at en kan beundre litt hva en har bygd (slik jeg ofte gjorde i Anno).

Stellaris ser ut som et flott spill, men virker som om det er mye utforskning/erobring og lite bygging der.

Mest PC gamere her ser jeg, selv spiller jeg kun på. Xbox one, og 99% call of duty :+1:

Du er ikke gamer om du spiller på Xbox :joy:

Det er jo en helt fantastisk følelse å se fabrikken jobbe og opimalisere driften hele tiden. Finne nye ressurs områder, drive research og forsvare basen mot romvesner.

@larsen gidder ikke bygge nye PC r hele tia Hehe dessuten all konkurranse vis er på konsoll ps4 nå riktig nok men … Xbox får duge :stuck_out_tongue_winking_eye:

Elsker iPhone rettskrivning :sleepy:

Dungeon Keeper II

Enig der, har brukt alt for mye tid på Factorio back in the days. Ingenting slår en god runde OpenTTD tho.

Nice gatekeeping.

@SirSmokealot Spiller selv ekslusivt på PS4.
Er noen konsoll-haters her men de fleste er tolerante :wink:

1 Like

hehe har bare blitt for gamme til [ skru [ mekke pc, den lille spilletiden jeg blir tildelt fra dragen,vill jeg bruke til [ spille, da er det greit at det bare funker :relaxed:

1 Like

Må være den beste gamer historien jeg noen gang har lest! Anbefales!

http://www.pressfire.no/spesialer/den-gangen-da/12172/Den-gangen-da-spillutvikler-og-uddelig-hersker-Lord-British-ble-snikmyrdet-av-en-halvnaken-kiltgubbe-under-en-tale-holdt-i-Ultima-Online

2 Likes

Flott artikkel. Tør ikke tenke på hvor mange timer jeg brukte i UO i min ungdom. Spilte vel “bort” min første samboer om jeg tenker meg om haha.

1 Like

Litt godt i glasset og avslutter lørdagskvelden med denne:

Sett flere ganger tidligere. Ser med glede om igjen!

Endelig har det kommet et spill til konsoll hvor en kan både skyte og herje, samt bygge flotte byggverk! Anbefaler Fortnite til dere andre som har i sin ungdom spilt AoE på PC hvor en brukte alt for mange timer på å bygge en flott by med symmetri i alle kanter (se OCD), men nå har gått over til konsoll hvor det ikke finnes noen slike spill. Fortnite virket litt tvilsomt til å begynne med, men når en forstår hele opplegget blir det virkelig gøy (til tross for at det i første øyekast virker litt barnslig)!
Skytemekanikken virker også veldig bra, samt gjør byggingen. Dette er kun early access, men for 299,- får en ikke stort bedre etter min mening. Det er også cross-progress og delvis cross-play mellom PC og PS4 (det er nok å kjøpe spillet én gang!). Skal sies at dette spillet er planlagt free to play en gang iløpet av 2018, men orker ikke vente så lenge! :smile:

1 Like

Er det noen grunn til at jeg ikke vil konvertere SWL kontoen min til Steam?