Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Godt råd det, men der er jeg litt lik Ole Brumm. Sjeldent enten eller :wink:

1 Like

Bøddelen ruler clash royale.

Alle nye kort er op, rart med det

1 Like

Deler du Arena 6 decket ditt? Jeg kom meg NESTEN opp i går! En kamp igjen og tapte. Raget i 1.5 time og nå er jeg på 1750 pokaler igjen… hater det!

2881 pokaler, de siste hundre er seige!

1 Like

Jesus Chr… mann! Hvor lenge har du spilt? Du mangler jo bare 2 kort for komplett deck! :smile:

Haha, omtrent siden det kom ut. Er eneste måten jeg tilfredsstiller gamerbehovet for tiden, passer med korte kamper.

Har folket testet Minecraft eller ser dere på det som barnslig og for 10 åringer? Visse ting er så komplisert at du må ha ingeniørutdanning for å skjønne.

Jeg liker minecraft, men har kun spilt alene.

Har prøvd Minecraft, men da var jeg så oppslukt av World of Warcraft så det ble ikke så mye av det.

Jeg spiller som tidligere nevnt ingenting for øyeblikket. Mens jeg ryddet på filserveren her om dagen, snublet jeg over noen (eld)gamle videoer jeg hadde frapset(!) i World of Warcraft. Damn, fikk meg til å savne det! Spilte til max lvl i Pandaria expansion (tåpeligste expansion ever, imho) og sluttet. Jeg mistenker at de nå har klart å “hente seg inn igjen” med Legion expansion, hører rykter om at den er bra.

Det var noen som nevnte her at det var nesten ingen bugs i WoW, vel… Det er bare å sjekke patch notes det, så ser man at de patcher bugs hele tiden. Men, det er muligens færre enn i mange andre spill, vanskelig for meg å si. Den ene videoen jeg har lastet opp på YouTube, er fra WoW Classic, ca 2006 - Her kræsjer serveren mens vi er inne i raid instansen Zul’Gurub og vi wiper på boss-fighten, får ikke resurrecte, eller logget ut, men vi kan røre på oss mens vi ligger døde. Zul’Gurub Voodoo.

En annen video, fra 2010, viser en boss fight i Icecrown Citadel. Dette er under Wrath of the Lich King expansion. Legg merke til hvor lav fps vi har! Dog er det MYE som skjer i raid boss fight. TDD v Blood Prince Council.

Bare å kikke, unnskylder på forhånd for dårlig kvalitet på Zul’Gurub videoen - det var sånn det ble for 10 år siden lol.

For de som spiller/har spilt WoW så er dette velkjente scener. For de som ikke har prøvd - Vi spiller alle forskjellige roller i raid. Der er tre hovedtyper; Tank (armorpadded aggromagnet med mye helse som skal holde bossens oppmerksomhet rettet mot seg), Healer (medic, gjerne én eller flere dedikerte tank-healers og én eller flere raid healers, avhengig av raidets størrelse) og DPS (damage dealers, delt opp i ranged og melee dps).

Min main karakter er Shadow Priest. Jeg har altså valgt en karakter av Priest-class, som i utgangspunktet hadde healer som hovedfunksjon, men puttet skillpoints i Shadow-treet som forandrer egenskapene over mot DPS. En Shadow Priest spec kan fortsatt heale, men veeeldig begrenset. Muligheten for Dual spec (å specce i to trær og kunne skifte mellom holy priest og shadow priest ble implementert etter hvert. Veldig godt for dedikerte tanks og healers feks som jo også trenger å gjøre DPS mens man solo grinder/quester.

Jeg har alltid spilt mest PvE questing/raiding, på en PvE server, men der er også reinspikka PvP i WoW, man kan lvle opp i battlegrounds feks (selv om man er på en pve server). @Morti du er (eller var) mest pvp, eller?

Pjuh, dettan ble mye skriving når jeg først satte igang… Noen som kan skjønne jeg savner å spille eller? :smile: Må finne meg en ny gaming pc asap (blir jo bare å få låne konas pc på tirsdag, doh).

2 Likes

Spilte wow til level 80 var det vel da. Så kun pvp etterpå. Lenge siden. Var vel før aoc kom ut. Jeg liker raids i pve, men pvp spiller at heart.

1 Like

Tibia rundt årtusenskiftet. Det var pvp det!

Ja/nei?

Tanken er at alt utenom skjermkortet kommer jeg neppe til å oppgradere så lenge pcen lever, mens skjermkortet må vel antagelig oppgraderes så det vil jeg ikke kjøpe så dyrt.

Harddisker til lagring har jeg fra før. :slight_smile:

Men hvis de andre delene her skal vare noen år, er de da ok?

Er litt morsomt, min nåværende pc utenom skjermer kjøpte jeg i 2009 eller deromkring for akkurat 12.000.

Pussig at prisnivået for en god pc har holdt seg så eksakt likt?

2 Likes

Den er langt innafor! Ser bra ut.

1 Like

Bytt CPU til i5 6600, Gjerne ligg tre lapper i ett dyrere hovedkort,- Asus Z170, kjøp v H55/60 vannkjøling til CPU, spant på deg en litt dyrere og kraftigere PSU (mtp oppgradering senere) , gjerne RM650x, der kan du også droppe å bruke kabler du ikke trenger da den er modulær, samt er mye mindre bråk en standarn :slight_smile: .

1 Like

Hehe, jeg tror nok det blir litt skriking i heimen om jeg går MYE opp fra den prisen jeg har inne nå. :slight_smile:

Men er litt viktig at jeg ikke maler meg inn i et hjørne og, f.eks mtp VR og sånn.

Det jeg nevnte var ikke mange lappene akkurat, kan ta en titt i morgen på det. Det der var rask feedback jeg kom på :slight_smile:

1 Like

Det eneste du vil merke noe av når det kommer til ytelse er hvis du evt går for Geforce 1070 i stedet for 1060. Evt prosessoroppgrading vil du bare ikke merke. For kanskje 95% av moderne spill, så er flaskehalsen skjermkortet.

1 Like

Jeg blir å spille 1080 oppløsning, så tenkte kanskje det skjermkortet var greit nok for nå, heller kjøpe et dyrere skjermkort senere en gang. :slight_smile:

Prosessor er sjelden flaskehals nå til dags ja, så får lite igjen av å oppgradere denne.
Oppgradere hovedkort kan være greit hvis man liker å justere innstillinger, men ellers har det lite å si (men unngå billigste).
Vannkjøling er kjekt å ha, men langt fra nødvendig hvis man kjører på standardhastigheter. Fint for å flytte varme ut av kabinettet.

Så det er skjermkortet som kan bli en flaskehals, men til 1080p holder det til de fleste spill. I hvertfall hvis man er villig til å skru ned et par settings fra Ultra til High/Medium.

Strømforsyning kan være greit å kjøpe en litt kraftigere med avtagbare kabler. Dette er en komponent man kan beholde i mange år så er greit å ha litt å gå på.

1 Like

Bare så det er nevnt ang CPUen, du får en mye bedre CPU for 400kr mer, vet at CPU ikke er flaskehals ja, men vi snakker 20-30% ytelse for 4lapper.

Vannkjøling på den er også greit mtp støy.

Skjermkortet du har valgt er supert, kjører samme selv. Spiller Conan i ultra. :slight_smile:

2 Likes