Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tester ut børsmelding-importer, beklager litt rot :)

Beklager litt rot i trådene, tester ut automatisk børsmeldingsimporter.

8 Likes

Antar at det er i beste mening😀

3 Likes

En god ide å ta de inn som nye tråder, slik at nyheter kan løftes opp uten at de spammer ned trådene.

Da blir det mange nye tråder som vil spamme ned forsiden :slight_smile: Jeg har inntrykk av at mange foretrekker en tråd til hvert selskap.

3 Likes

Vi må skaffe deg flere insidere slik at du få råd til en test server :wink:

Ps, kanskje en widget som man kan tilpasse personlig. Eventuelt om man har lagret selskaper som favoritter så kunne disse bli merket slik at man ser at det er en ny melding?

1 Like

Tester lokalt :smiley: Akkurat denne var litt tricky å teste på en god måte. Første gangen den kjørte nå lagde den innlegg for alle aksjer som hadde hatt melding i løpet av de siste handelsdagene. Blir ryddigere når meldingene kommer i en jevn flyt :slight_smile: Sjekker etter nye hvert minutt.

Den må nok tweakes litt, men det er bedre å få ting ut litt halvferdig og få tilbakemeldinger fra dere, enn å vente 2mnd og lansere noe som er “perfekt” men som viser seg å være noe ingen har nytte av :slight_smile:

6 Likes

Denne funksjonen kostet ca. 10 000 å utvikle, så en ekstra takk til Insiderne som gjør det mulig :smile::tada:

8 Likes

Veldig bra, godt brukte kr :cowboy_hat_face:

1 Like

Det er da mere enn nok nye tråder som det er, om det ikke skal opprettes nye tråder for hver børsmelding? Da bruker man mer tid på å dempe tråder her inne enn å lese det man vil.

1 Like

Børsmeldingene kommer i rett tråder :wink:

Ser bare massivt ut når ALLE kommer samtidig.

Bra insj, så lenge de havner riktig :wink:

2 Likes

Ja ser det, men det var en som foreslo å opprette ny tråd for hver melding, hvis jeg forsto rett.

Jeg skal bli insider ikveld.

Mest av alt fordi jeg ønsker og støtte PDX og utviklingen av forumet.

Jeg føler meg etisk og moralsk forpliktet til det.

Dette er et flott forum.

Jeg må kutte ei halv 60% på polet i måneden for å tjene det inn igjen.
Satser på at PDX bidrar med tilsvarende morro men uten dagen derpå sykdom.

9 Likes

Jeg sa ikke ifra men jeg synes det var flott med disse børsmeldingene.

Enkelte ganger kan det gå hele dagen når jeg er på Nordnet uten og sjekke dette.

På de dyrere handelsplattformene som Infront kan man vel abonere på dette og det kommer opp men det blir for dyrt for meg.

Nå skal det sies at min største possisjon er NANO og der er ikke børsmeldinger noe problem :grin:

11 Likes

Må si meg også veldig enig i det. Å få børsmeldinger rett i tråder er bare helt supert. Kommer definitivt til å komme til nytte fremover. Rett og slett helt topp :+1:

7 Likes

@pdx Kunne det vært en idè å i tillegg hatt en egen tabell på forsiden med børsmeldinger også?
Da kun med børsmeldinger til de tickerne man har som favoritter, og at de var uthevet om de ikke var lest for å synliggjøre nye meldinger.
Takk for godt arbeid, setter pris på forumet og har kuttet ut hegnar for godt! :slight_smile:

5 Likes

Mange gode forslag her, takk!!

Jeg har endret litt på meldingsimporteren nå, så den bare vil hente inn meldinger fra de 50 mest populære aksjene (målt etter antall i Favoritt-listen til aktive brukere). Dersom det ikke blir helt overload med meldinger, kommer jeg til å øke antallet :slight_smile:

4 Likes