Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TGS-NOPEC Geophysical Company

Håper du holder forstatt;) selv om jeg sikkert kommer til å deriske mellom 159-160 regner jeg med 160 ryker om kort tid;)

1 Like

Jeg bare kjøper. Selger ikke :stuck_out_tongue:

Da er vi to, selv om jeg gjør begge deler.

1 Like

Noen som har lekt seg med tanken på hva utbytte kan komme til å bli i 2025?

1 Like

Håper nesten nye TGS snart kunngjør en strategisk plan for fremtiden. Skal dem investere i nye fartøy, selge PGS sine mastadonter, renewables osv.


Har ikke fulgt med så hard på TAen til TGS på en stund ( er ingen selvoppnevnt ekspert, er TA noob). Jeg ser SMA 50 har slått over SMA 100, hvilket teoretisk er et godt tegn. Et enda bedre tegn er når 50 dagers glir over 200… Som en kan se av figuren over ligger SMA 200 jevnt på omtrent 155, mens 50 dagers nå 143 på vei oppover. Det vil nok ta litt tid før en eventuell GC kommer til uttrykk. Volumet ved forrige run til 160 er verdt å få med seg, omsetting var på omtrennt en halv milliard NOK.

4 Likes

Major Shareholder Disclosure Notification - TGS ASA

3 Likes

Noe overrasket over utviklingen på børsen generelt og TGS i dag. På den andre siden er det straks helg.

1 Like

Ser ut som at algoritmen som jobber har en begrensning på 13 aksjer.

2 Likes

Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in TGS ASA - Dated COB 3rd November 2023

Kastet alle kortene her i dag. Liker ikke helt at halslinjen til brent er brutt og er redd for sentimentet på børsen vil preges av dette frem til støtte. Holder på cash til videre kursdannelse i tgs er klar…

Kjøpte PGS på 5,49 og solgte på 10,1.

3 Likes

Jeg sier det samme som tidligere. Jeg kjøper ikke utviklingen, harmonerer ikke med det fundamentale :man_shrugging:

1 Like

Tenker du på TGS og at på grunnlag av det fundamentale burde kursen bevegd seg oppover?
Om jeg har forstått deg riktig så bestrider jeg ikke resonnementet. På den andre siden er macro lugget. Dermed er også terskelen for at investorene A) sikrer gevinst, B) Cut losses short, lavere enn under normale “omstendigheter”.

Helt grei dag på Wall Street. Oslo yallabørs lever eget liv.

4 Likes

The Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in TGS ASA - Dated COB 06th November 2023

TGS - Mandatory notification of trade

6 Likes

Ja, tenker på tgs. Oljen gjør svake hender nervøse. Insidere og sterke hender kjøper.

2 Likes

Den var meget frisk

2 Likes

Er nok en av de som kaster kortene raskt. Klok av skade skammer jeg meg ikke over den strategien:-)

Var ikke ment direkte mot deg, bare min oppfatning av markedet. Så lenge oljeprisen er under press så er utviklingen helt normal :blush:

1 Like