Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

ENSURGE MICROPOWER ASA (ENSU) đŸ·

Thinfilm Financial Report First Half 2016:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=407131

Thinfilm will host a conference call for investors and analysts on Friday August 12, 2016 at 14:00 CEST. Call-in details, as well as an updated investor presentation are available at:
http://thinfilm.no/investors-reports-and-presentations/

1 Like

Jeg sitter med aksjer pÄ snittkurs 2.90 i Thin Film Electronics, og begynner Ä bli litt rastlÞs. Ikke helt fornÞyd med at ting tar tid og penger fortsetter Ä renne ut av kassen.

Jeg tror de lykkes, men nÄr er spÞrsmÄlet
?

NEO kjÞper, sÄ det kommer nok flere meldinger her etter hvert :wink:

Solgte meg ut av Thin.
Og nÄ venter jeg pÄ ny inngang rundt 4.

Her ogsÄ. Solgte i formiddag og tenker Ä ta en dose pÄ lavere nivÄer utover hÞsten.

Glad jeg tok gevinst :slight_smile:

2 Likes

Som nevnt litt lengre opp i denne trÄden sÄ har jeg siste uken vÊrt litt usikker pÄ min investering i Thin Film Electronics. Jeg gikk for fult inn i dette selskapet for ca 1 Är siden og snittet meg da ned til en kurs pÄ 2.90, som jeg var svÊrt fornÞyd med. SÄ begynte hypen rundt Xerox og andre stÞrre aktÞrer og flere nye investorer kom pÄ banen. Kursen har siden da beveget seg opp og over 5kr for 1 uke siden. Jeg hadde da en gevinst pÄ nesten 80%. Siden kvartals rapporten ble offentliggjort sÄ har kursen beveget seg sakte tilbake igjen. Jeg har ogsÄ en liten fÞlelse av at mange begynner Ä bli litt utÄlmodige og savner de stÞrre meldingene fra Thin Film. Slik det nÄ ser ut sÄ kan det ta enda flere Är fÞr de store meldingene og pengene ruller inn. Langsiktig har jeg troen pÄ selskapet, men kortsiktig er jeg noe usikker.

PÄ grunn av dette sÄ tok jeg valget Ä selge min gevinst pÄ 4.60, men solgte ogsÄ resten av mine aksjer idag pÄ 4.50.

Det var et tungt valg, for jeg har virkelig blitt glad i dette selskapet og hva de stÄr for, men nÄr jeg begynte Ä se pÄ det hele med min indre aksjemelger-sjel, sÄ forstod jeg at om jeg vil ha noen gevinst pÄ dette sÄ var nÄ det rette tidspunktet. Viktig som den type investor som jeg er Ä ikke bli forelsket i et selskap, men Ä huske pÄ Ä ta gevinst og jobbe seg videre i karriÚren som en privat aksjemelger wannabee.

Skal nok fortsette Ä fÞlge Thin Film Electronics, men tÞr ikke gÄ inn igjen fÞr det er litt mer konkrete avtaler pÄ plass. Mulig jeg da gÄr glipp av bunnen i aksje kursen fÞr det store rykket opp kommer, men det er aldri lett Ä treffe uansett.

5 Likes

Hva skjedde med kjĂžp og glem? :slight_smile:

Etter jeg startet med Ă„ kjĂžpe meg opp i Thin Film sĂ„ har jeg vĂŠrt med pĂ„ minus siden et par ganger, uten at jeg har solgt meg ut. Denne gangen sier magen min noe annet. Klart jeg kunne kanskje latt det vĂŠre igjen noen aksjer og “glemt” de, men valgte Ă„ selge alt.

KjÞp-Og-Glem strategien fungerer sÄ lenge man har mage til det i lengre periode. Magen min sa stopp :wink:

2 Likes

Slik som jeg ser det med Thin, sÄ er det nok hype i aksjen til at nÄr de rette aktÞrene smeller i med ordrene (les:R2R) sÄ kommer kursen til Ä bevise seg for resten. Det er fornuftig Ä selge for Ä hente gevinst, nÄr man tidligere har sett hvordan aksjen har oppfÞrt seg. Thin er jeg langt ifra ferdig med og har stor tro pÄ at selskapet vil nÄ sine mÄl. Frem til da sÄ blir jeg Ä forsÞke Ä fÄ mest mulig ut av en aksje som er viden kjent for Ä svinge.

Snakkes i baren!

1 Like

Da kan det vÊre av interesse og begynne Ä kikke pÄ Thin igjen. HÄper pÄ ny inngang pÄ 4 blank. som diskutert tidligere sÄ kommer Q3 til Ä bli spennende, og mtp siste ukes nyheter sÄ kan det se ut som vi fÄr ny giv i et utrolig spennende firma.

2 Likes

Thinfilm Progresses with Expansion Plans in US and China

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=409191

2 Likes

litt facts :slight_smile:

2 Likes

Ser ut til at det ikke var sÄ dumt av meg Ä gÄ ut pÄ 4.50 - 4.60 likevel :slight_smile: Sjansene for Ä komme meg inn igjen Þker dag etter dag. Liker!

4 Likes

Da var Thin kommet ned pÄ et nivÄ der jeg sÄ det som hensiktsmessig og kjÞpe seg inn igjen. Ønsker alle lykke til fram mot Q3 sÄ fÄr man se om det et liv laga.

4 Likes

Spennende Ä se hvordan kursen blir frem til Q3 som kommer 4. november. NÄ som kursen har havnet under 4 kr sÄ er det vel en god mulighet til Ä investere. Jeg synes det har kommet mange interessante nyheter de siste mnd. Med tanke pÄ bÄde diamant og legemiddelindustrien, hva tenker dere rundt Thin de neste mnd/Ärene?

2 Likes

Jeg kjÞpte sist pÄ 3.87. Det funket fint det. Vet ikke hvorfor jeg holder igjen nÄ egentlig. Det er sikkert bare bra Ä kjÞpe her.

MagefÞlelsen min sier at man bÞr vente litt til. Om kursen skulle bevege seg nÊrmere 3.00 sÄ kan det kanskje vÊre en ide Ä vurdere kjÞp.

1 Like

Jeg liker selskapet men jeg liker ogsÄ hvor kursen beveger seg mot igjen nÄ :slight_smile: Jeg gikk ut pÄ 4.60 etter Ä ha gÄtt inn pÄ 2.90
 nÄ titter jeg igjen pÄ Thin Film
 hÄpe det ikke kommer sÄ mye positivt og at kursen daler ned til 3kr igjen
 da kjÞper jeg! Vi skal nok opp mot 6kr in-the-long-run!

2 Likes

Jeg titter ogsÄ her nÄ igjen. Skal inn, men forhÄpentligvis sÄ klarer Barcley Ä presse den ned til 3-3.30 eller noe