Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

ENSURGE MICROPOWER ASA (ENSU) đŸ·

Man kan vel trygt si at nyheten som tikket inn i dag gjorde Thin aktuell igjen.

spennende dag ihvertfall sÄlangt.

1 Like

Markedspotensialet til ThinFilm synes jeg ser meget bra ut nÄ, likte artikkelen vedlagt nederst som beskriver en del av dette. Ser ogsÄ at NFC kommer til Ä ta en stÞrre og stÞrre del av handelen nÄ nÄr Apple, Samsung og Android alle har bestemt seg for NFC pÄ deres lommebÞker og stadig ruller ut i flere land. IoT vil fortsette Ä Þke denne trenden. Det jeg er usikker pÄ er hvor godt posisjonert ThinFilm er vs. andre til Ä profitere pÄ denne Þkte veksttakten i markedet. Noen som har noen tanker rundt det?

1 Like

Chartet er interessant. Om det skjer et eller annet positivt som kan fÄ kursen til gÄ, sÄ kan man ane en mulighet til Ä ta igjen det som er tapt siden forrige topp.

Men om det ikke skjer noe positivt ser det litt kjipt ut:

1 Like
2 Likes

Meget godt innlegg om Softbank og deres “bet” for Ă„ kapitalisere pĂ„ IoT etterhvert som det tar av. Thinfilm kan ogsĂ„ vĂŠre greit posisjonert i forhold til en eksponensiell vekst innen IoT


2 Likes

Vet ikke om det er postet her fĂžr, men veldig interessant lesning.

https://www.wired.com/insights/2014/11/the-internet-of-things-bigger/

https://www.wired.com/insights/2014/11/iot-bigger-than-anyone-realizes-part-2/

1 Like

“Etikett” aksje 15-doblet seg

Ikke helt min kopp te, men like fullt en analyse pÄ Thinfilm. Teknisk analyse og noe tynn i begrunnelsene riktignok


Jeg tror Thin aksjen vil falle under 4kr igjen, for jeg tror ikke de store pengene ruller inn fĂžr 1-2 Ă„r.

I og for seg ikke uenig i at dette kan dra litt ut i tid, men synes det kommer stadig flere artikler om viktigheten av produktene til Thinfilm noe som kan fÞre til en oppgang fÞr det fundamentale er pÄ plass. Personlig er jeg mer positiv til selskap som Kitron i det korte bildet, men synes det er interessant Ä fÞlge med her. Senest idag ser jeg fÞlgende artikkel som tar for seg de ulike mulighetene innen inpakning og hvordan dette passer med markedstrender. Thinfilm er naturlig nok nevnt.

Unwrapping opportunities in packaging

Lit sent Ä prate om kitron i det korte bildet da - aksjen har allerede gÄtt en del. Tar selvkritikk pÄ det


Litt sent ute for trading til Q3-tallene, tidlig ute til trading til Q4 tallene. :wink:

2 Likes

OSLO, Norway, November 2, 2016 - Thin Film Electronics ASA (“Thinfilm”) today
announced that it has received a six-figure order for NFC OpenSenseℱ tags
from a leading Asian packaging firm. The firm specializes in providing a broad
range of packaging solutions to the tobacco market. Discussions for related
pilots and field trials, which are expected to take place in the first half of
2017, are in progress.

“Thinfilm sees tremendous opportunity in Asia and the greater China markets, and
our establishment of a China subsidiary is in direct response to the growing
interest we see in our NFC solutions from Asia-based businesses,” said Davor
Sutija, Thinfilm’s CEO. “This order from the tobacco segment signifies the
growing importance of Near Field Communication technology in this vertical and
the key role it will play in helping brands to connect directly with consumers
through omni-channel mobile marketing.”

OpenSense tags are thin, flexible devices that integrate with a product’s
packaging or label and can be read with the tap of an NFC-enabled smartphone.
Each tag is uniquely identifiable, virtually impossible to clone, and can detect
a product’s “factory-sealed” and “opened” states. Once tapped, the tag
wirelessly communicates with the cloud, enabling brands to connect directly with
their customers and instantly deliver personalized content and product
information verifying authenticity.

NFC World recently reported that Near Field Communication will lead a sharp rise
in the global smart packaging market and cited a report by Grand View Research.
The report states that growth in NFC will be driven, in large part, by
increasing demand from businesses in Asia Pacific.

In September Thinfilm announced it had taken steps to expand its sales and
business development operations globally. The expansion is in direct response to
growing interest in Thinfilm’s NFC offering, particularly SpeedTapℱ and
OpenSense tags.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=412539

2 Likes

Er inne i Thin Film Electronics igjen med en liten sum nÄ i starten, sÄ fÄr jeg heller fylle pÄ etterhvert om kursen skulle mot formodning synke drastisk. Gikk idag inn pÄ kurs 4.28

1 Like

tror du kursen blir Ä gÄ opp til Q3?

Eg vurderer Ä legge en post pÄ thin films, kan noen kanskje gi meg en kommentar pÄ det? 3.95 nÄ. Tenker bunn muligens kan vÊre noen Þre ned, er det noen andre som ogsÄ kanskje lurer pÄ Ä treffe bunnen i den her aksjen? @larsen kommentar?

1 Like

@Altiexiles @Bengan

Jeg ble kald i trusa og solgte pÄ 4.02 :stuck_out_tongue: Jeg trengte pengene i NOD mens Thin daler ned. Hvor langt den vil falle vet jeg ikke, men alt under 4kr er god inngang etter min mening. 4.28 var ogsÄ en god inngang etter min mening, om man tenker 2 Är frem i tid :slight_smile:

1 Like

Ja jeg er helt enig at allt under 4kr er god inngang, er jo mye som skjer med nyheter og spekulasjoner. Det jeg venter pÄ nÄ er at den skal si farvell til 4tallet og ikke se seg tilbake.

1 Like

Fikk visst 10k her til 3.77 :slight_smile:

3 Likes

Bare fÄr med inngangen min her ogsÄ. Gikk jo sÄ bra sist nÄr jeg gikk inn pÄ 3.87. NÄ kom jeg inn pÄ 3.85 denne gang og satser pÄ Ä peise gjennom 5 kroner allerede fÞr pÄske :wink:

3 Likes