Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Ansvaret ligger nok hos selskapet og dermed ytterste konsekvens styret.

Kan ikke tenke meg at NE ønsker å stille mistillit nå, men heller at selskapet kommer på track ifht committments for å være et børsnotert selskap.

Tror de fleste har forståelse for at AGNV har en ryddejobb og det tar tid. De er også prisgitt et godt samarbeid med nåværende ansatte inkl CEO.

2 Likes

Mistillit til styret generelt går vel an, men asmyr og co står ikke ansvarlig for moro tidligere styre har funnet på. Altså med mindre det har skjedd lovbrudd og de lar være å gjøre noe med det.

1 Like

Tror vi kan være ganske sikre på at estimatene selskapet kom med angående cashbeholdning pr 31.12.2022 stemmer.

Dette er tallene de la til grunn i merge med APIM, det hadde vært den sikre «døden» for Egget og Malene å starte samarbeidet med null kontroll på cashbeholdningen og oversalg av egne assets.

Om noe så bør de ha undersolgt tallet fremfor oversolgt det, siden de mente at dette var tidenes deal for NANOV. Hadde de lagt til at cashbalansen var høyere enn det de forventet i worst case hadde det vært i favør av NANOV-aksjonærene med tanke på et mer fordelaktig bytteforhold. Ved å legge til grunn en «stakkarslig» situasjon i selskapet trodde de vel at alle ville logre og heie på APIM.

Ergo er min logikk at de har tatt i kraftig i negativ retning når det gjelder forventet gjenværende cash etter nedstengningen av Paradigme.

7 Likes

Optimistisk.

Synes det er merkelig at det ikke har kommet en update fra det nye styret.
Med allmen informasjon om hva dems strategi er fremover, samt selvsagt et svar på request fra North.

Tross alt ikke alle aksjonærer som er medlem i AGNV sin Facebook gruppe, eller div forum.

1 Like

Nordic Nanovector confirms that it will report its results in line with the Oslo
Børs regulations on the specified date.

Hvorfor ikke bare dele dagens cash beholdning?

De hadde jo ikke noe Q3.

1 Like

Antakeligvis fordi cashbeholdningen pr 31.12.2022 inngår i beretningen for Q4-rapporten, likt som for alle de andre 367 selskapene som er notert og som selvsagt følger reglene som hefter ved det å være notert?

Skudd i blinde av NE, trodde de at ingen andre aksjonærer på Oslo Børs er opptatt av cashbeholdninger i selskapene de eier? Det gjelder ikke bare NANOV det :sweat_smile:

2 Likes

Vel, her har du et selskap som på forhånd uttalte hva forventet cash posisjon ville være EOY.

Da ser jeg ikke problemet med å bekrefte / avkrefte om estimatene stemmer.

Vi kan vel være enig om at p.d.d så er ikke NANOV som alle de andre selskapene på Oslo børs.
Å vi har vel ikke fått servert en «ordentlig» Q3?

3 Likes

Cashbeholdningen var bare en av tre ting North krevde fremlagt. Håpløst krav fra en aksjonær.

Dette fra en aksjonær som er stor nok til å kunne få innsikt i dette ved å akseptere å bli innsider. (over 10% eierandel i selskapet om jeg ikke husker så hakkende gæli)

1 Like

Muligens relevant, men fortsatt tidlig å si.

Kan Covid vaksinen gjøre slik at kroppen angriper botoxet?
Ja, da kan kanskje Covid vaksinen gjøre slik at kroppen angriper CD37

I går fikk North Energy “svar på tiltale”. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hadde ikke North vært så lite samarbeidsvillige før den ekstraordinære generalforsamlingen med styrevalg, kunne de sikkert fått en styreplass eller to.

Noterer for øvrig at det har vært svært lavt volum de dagene aksjen har vært handlet under én krone og ingen nevneverdige endringer på aksjonærlistene. Dette i stor kontrast til da aksjen toppet ut oppunder 1,3 - dagen før generalforsamlingen. Det er verdt å merke seg at styreleder Jon Magne Asmyr økte med 750.000 aksjer til 3.750.000 aksjer den dagen.

Det var altså siste mulighet til å kjøpe aksjer før han kom i innsideposisjon. Asmyr betalte da 1,20ish for de siste aksjene og har nok et snitt på godt over 1,5. Han er her for å få avkastning på denne investeringen, så akkumulering av aksjer under krona bør på litt sikt gi god avkastning.

Det at det er påfallende stille her på tråden og lite haussing nå, er også signal om at bunnen trolig er inne.

5 Likes

Når slutter Malene? … for tiden fungerende CFO…

1 Like

Jo fortere, jo bedre.

Tenk å vente til sent på kvelden 16.01, før man børsmelder at man ikke har planer om å imøtekomme største aksjonærs ønske, uavhengig av hva man måtte mene om kravet.

Det verste er at hun antakeligvis rimelig kvikt får ny jobb, med feit millionlønn.

Jeg tror ikke hun får ny jobb med feit millionlønn på lenge. Jeg tror heller ikke Egget får ny styrelederrolle på en stund.

6 Likes

Det har vært skrevet jevnlig her inne siden jeg først kjøpte meg inn i 2017, ikke et argument med substans akkurat.

Hu bør værtfall ikke oppgi TI som referanse :smiley:

4 Likes

NANO sitt svar og timingen var bare rett og rimelig når North kom med et så håpløst krav.

Jeg antar at Malene blir med til over Q4, uansett hva man mener om henne trengs det litt kontinuitet til de har noen ny på plass. Jeg tipper hun forsvinner utpå vårparten.

4 Likes

Eller at det er vanskelig å finne en oppside å hausse opp.

2 Likes

Jeg var på en kvartalspresentasjon i Nordic Nanovector i 2016 da aksjekursen var på 13-14 kroner. Da var det bare jeg og en annen aksjonær til stede i tillegg til ledelsen og dem som styrte med webcast. Det var lite interesse. Aksjen var nesten ikke omtalt på fora.

Noen kvartalspresentasjoner senere var kursen over 100 kroner og salen var så full at noen fikk ståplass. Da var det stor interesse, mye omtale og haussing på fora, det var nesten ingen begrensninger i forhold til hvor høyt aksjen kunne gå.

De siste dagers stillhet minner meg litt om da Nordic Nanovector var på 13-tallet, rett før aksjen gikk 8-gangeren. Sier ikke at det samme skjer nå, men helt usannsynlig er det ikke.

2 Likes

Det var meg det Highlander :slight_smile:

1 Like