Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

10 dagers søknadsfrist… Vitner om høyt tempo og at ting skjer i Thor Medical.

Vedkommende skal rapportere til CTO, Sindre Hassfjell. En person vi ikke har snakket noe særlig om her på TI, men som har litt av en CV og Doktorgrad i ‘Nuclear Chemistry’

“Hassfjell holds an M.Sc. 1992 and D.Sc. 1997 in nuclear chemistry from University of Oslo (UiO). He has more than 30 years’ experience in nuclear and radiochemistry scientific research with experience of all radioactivity levels (A, B, C-lab) with several alpha- and beta-emitters from radionuclide production to development of radiopharmaceuticals and preclinical testing. Hassfjell has been scientist and project leader at IFE and Director of generator development for ARTBIO before joining Thor Medical. His career also include Post Doc at UiO, NIH and University of Chicago (USA) developing production methods for alpha emitters and microdosimetric methodology.”

https://www.researchgate.net/profile/Sindre-Hassfjell

6 Likes

Lovende takter dette!

Ja, det er smått utrolig at flere ikke tar et solid lodd i dette selskapet og legger det i skuffen et par år.

Skrev nøyaktig det samme da kursen stod i 129 kr, og la dem i skuffen i mange år inntil kursen var 2,80. Tålmodighet er ikke alltid en dyd, men selv om jeg er uten aksjer så følger jeg med på om det til slutt kommer noe positivt ut av dette tvilsomme eventyret for dem som fortssatt smører seg med tålmodigjet.

2 Likes

Nordic Nanovector er historie, en dårlig historie. Dette er et helt nytt selskap.

Blir så bekymra for at aksjene skal drive å halvere seg. Ser det gikk 78 dager fra 2,4 kr til 1,2. Ikke mye alfapartikler igjen etter 2 år da Doktorinho.

Godt poeng, unge herr Haussenberg. Selv har jeg ståltro på dette prosjektet, halveringstid eller ei :smiley:

Nedgang på lavt volum, IHS in the making. Fremtiden er lys! #hauss

1 Like

Hadde dere fått med dere hva som skjer på Herøya i Porsgrunn i disse dager, hadde dere lastet opp dere også.

God helg!

3 Likes

Skjønner ikke hva du insinuerer? Jeg har flere aksjer i TRMED enn jeg har i ULTI :stuck_out_tongue:

2 Likes

10 dgr søknadsfrist på denne stillingen. Ert er nok formalia at denne utlyses, og jeg tipper kandidaten allerede er på plass.
Det er spennende at ting begynner å rulle…

3 Likes

Thor407838_10150614579895996_1847994644_n

Endelig skal bandet Thor gi ut ny skive, dere. Bandet bygger i skrivende stund studio på Herøya utenfor Porsgrunn, hvor de har fått med seg produsent Alf Amatyst. Han er nok mindre kjent enn Rick Rubin eller Sverre Smaragd, men er kanskje enda mer innovativ enn dem.

Ryktene går om en helt ny retning, kanskje en helt ny sjanger musikalsk. Bandet uttaler at de er svært spente på hvordan markedet vil ta i mot det nye materialet. “Vil markedet forstå det vi nå holder på med?” undrer bandets finsk-svenske vokalist og frontmann Iso Topinen, før han legger fort til at “kanskje det ikke engang finnes et marked for denne typen musikk per i dag, men vi i bandet har uansett troa på at det vil bli det, etterhvert. Dette er musikk for fremtiden!”

Konseptet for albumet har bandet allerede klart: En fortapt jente ved navn Alice har hatt en tung og ustabil oppvekst, og innser etterhvert som voksen at for å finne tilbake til en stabil – og kanskje lettere og enklere tilværelse – så må hun forsake en del ting i livet sitt, noe som allerede blir klart på åpningssporene “Shed some weight” og “Good riddance”. Bandet har dessverre ikke tid til å snakke mer med oss nå, men røper arbeidstittelen på skiva – “Alice in Decay Chains” – før de haster videre.

8 Likes

Neimen har du sett på maken, den godeste Christian Ringnes eier halvparten av Roht Invest, som er tredje største aksjonær i Thor Medical ASA. Enda mer finansielle muskler for fremtiden.

Jobber knallhardt nå, for å holde liv i denne bedritne tråden, Doktorinho.

8 Likes

Bra jobbet og takk for deling @Doktorinho :grin:

1 Like

Du er vel lege, @Doktorinho, og da følger det vel strengt tatt med jobben din å holde liv i ting? :stuck_out_tongue:

Uansett, det er vel litt tidlig å begynne palliativ behandling her, er det ikke?

1 Like

Interessant post av JMA på FB-gruppen i går. Han venter på analyse på selskapet fra Carnegie og at noe snart skal skje med pipen og drop off til annet selskap.
Vi får se om slike ting kan dytte litt på kursen.

6 Likes

Et par LOI’s så ser vi;

“'Carnegie tar opp dekning på Thor Medical med kjøpsanbefaling og kursmål kroner 40”

1 Like

Det blir en MCap på 9,36 milliarder. Kanskje ikke umulig, men det må nok hentes inn mer kapital for å få bygget en fabrikk. Vanskelig å få lån basert på LOI og/eller kontrakter. Det er i hvert fall min erfaring.

Kroner 40 var en spøk, men om selskapet lykkes og bygger en fasilitet som resulterer i omsetning på 400 mill med 50% EBITDA, vil tosifret kurs bli en realitet.

2 Likes

Og hva vil dette resultere i?