Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Pre-print artikkelen som sannsynliggjør at CD37-mengden på cellemembranen er vesentlig redusert hos Rituximab-refraktære pasienter, er nå peer-reviewed og publisert i sin endelige form i anerkjente OncoImmunology 4. juni:

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2162402X.2024.2362454

Se spesielt underkapittelet med overskriften “CD37 decrease leads to impaired efficacy of CD37 mAbs-mediated CDC, which can be restored using lysosome inhibitors”. Siste setning konkluderer med “All in all, our results show that CD37 can be degraded by lysosome and the blockage of lysosome can be used as an approach to increase the sensitivity of tumor cells with CD20 KO to anti-CD37 mAbs.” (Betalutin er en anti-CD37 mAb som trolig kan gjøres mer effektiv mot de sykeste pasientene på denne enkle måten.)

3 Likes

Men … NANOV findes ikke længere og der er ikke belæg for at arbejde videre med Betalutin, desværre.

Den mulighed blev ødelagt af dårlige beslutninger og en løgnagtig ledelse.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Er dette in silico eller undersøkelser avgrenset til reagensglass, eller er det resultater funnet over hvor lang tid i mus eller mennesker?

CD37- (minus) er av de beste og mest overordnede prognostics på kreft, slik at jo dårlgiere en kreftpasient er, dess mer sannsynlig er det at han er CD37- (jeg skrev det den veien fordi abstractet ordlegger seg slik, men det vil selvsagt være korrelasjon mellom sterkere CD37- og kreftfare). Det var derfor NANO sensommeren 2017 en periode begynte å stramme inn inkl.kriteriene med at pas. skulle være CD37+ - fordi de da har generelt sett bedre prognose og ikke fordi det ved CD37- ville være for få CD37 proteiner/aminosyre (tetraspaniner). Deretter gikk de tilbake på dette, siden det bare reduserte rekrutteringshastigheten ytterligere. Om ULTIs Initium-studie ble drevet på overtid eller på feil premisser, så kan man ihvertfall si det om Betalutin i NHs follikulær kreft fre studieomleggingen oktober 2015 med en overmåte nennsomt utformet børsmelding som kamuflerte problemet og lanserte en kostyme for videre ferd. Kostymen fikk ulike, men mest tvilsomme tilpasninger i årene som kom. Hva døde forresten CEO Costa av i fjor, kreft?

Fra artikkelen:
" Alike CD20, CD37 is absent on the surface of plasma cells, making it a suitable target for immunotherapy. In fact, numerous anti-CD37 targeting immunotherapies are currently under investigation."
Med suitable forstås at siden det ikke er noe CD37 akkurat der, så er det et passende behov for å utvikle lysom inhibitorer for innsprøyting der.

“CD37 has been suggested to act as a “molecular facilitator” of rituximab action in a yet undefined mechanism.”
Dette er jo veldig ARCHER-spesifikt.

" Intriguingly, surface CD37 levels have been shown to correlate with CD20 levels as assessed by flow cytometry in DLBCL cell lines.Citation18 In this study, using RR and CD20 KO cell lines, we investigated the role of CD20 in regulating CD37 levels and its consequences for the efficacy of various immunotherapeutic approaches targeting CD37."
Flere ganger både på forum og i AGN ble det etterspurt avsluttende info./resultater om DLBCL-studiet. Men det kom aldri fram, i likhet med flere andre ting som ble trenert og vanskeliggjort selv med JMA som styreformann og uheldigvis og dumsnilt overtalt Sandnes som CEO og CFO. Hvorfor?

Og hvorfor er nå medisin-delen av TRMED rislet ut til RL, Bruland og Mlande i en 5-25% (første gang jeg ser eddie bruke intervall, mens det tidligere var 5) royalty til TRMED. Nå har det vært stille fra JMA siden han røykte en slags fredspipe i våres med RL. Håper det var tobakk i den pipa og at han ikke nøyer seg med å få stilnet migrenen.

RL har vært betalt av NANO i det meste og viktigste arbeidet med utvikling av ideene, medisinene og patentene. Så de kravene AGN hadde i forkant av piperøykingen bør opprettholdes… Gamle Thor Medical (GTM) bør avstå fra inntreden i Nuclithera AS (NT), som ble opprettet på bakgrunn av brudte muntlige avtaler med JMA. Det er en disposisjon som ikke er gjennomført i god tro og ihht. god forretningsskikk, samt at det ødelegger for det skattemessige framførbare underskuddet (noe RL driter i når han skal bygge type ArtBio med utenlandsk kapital). Den bør omstøtes.
Årsaken til at GTM bør avstå fra NT, et at også de opplagt har hatt svært liten interesse i medisin-biten til NANOV, omlag 5%? De vil ikke en gang si noe om dette til AGN og om de vil si det til RL, så skal det altså ikke sies videre?? I tillegg driter også GMT, som nå styrer TRMED, i det skattemessige underskuddet - hvilket er høyst forståelig når de aldri kan komme til å gjøre det gjeldende for gruvedriften og FEEDwhatever thorium-produksjonen TRMED skal ha i Sør-Afrika.

Jeg har ikke sett noe om hvor fort en overgang fra CD37+ til - sprer seg fra lokalt til globalt i kroppen, men jeg vil tippe det skjer såpass raskt at lysom ( Lysosomes are membrane-enclosed organelles that contain an array of enzymes capable of breaking down all types of biological polymers—proteins, nucleic acids, carbohydrates, and lipids.) inhibitorene i den polske artikkelen - at om medisinen skulle virke lokalt, så blir biodistribusjonen/spredningen (også for å holde tritt med metastaser) blir en utfordring.

Det er nettopp lysomene som gjør at den mest prognostiske og største kvantiteten CD37+ kan bikke over til CD37-. Og da skiples/mister kvantiteten/“level” om, og signalleringsveiene (IL5) blir endret/korrupte i favør kreftdannelse. Det ble lagt ut en større oversiktsartikkel om dette på HO sensommeren 2017.

1 Like

Det er tolkning 2 som passer best (og da særlig via RR-fraktære pasienter som ikke responderte på RTX gitt i forkant BTL), og så godt som ingenting at det er for lite CD37 å binde BTL til):

impaired
/ɪmˈpɛːd/
adjective
1.
weakened or damaged.
“an impaired banking system”
2.
having a disability of a specified kind.
“sight-impaired children”

Tror ingen har hørt om steder i kroppen med kreft hvor det ikke er nok av CD37 for Betalutin til å feste seg. Det var RLs mening juli 2017.

Så jeg spør igjen, hvordan er de siste DLBCL resultatene?

Betalutin virket. Man fikk bare rekurttert dårligere og dårligere pasienter. Til slutt fikk ikke AGN engang vite hvor mange som hadde falt fra engang grunnet covid (eller hva var det det var; døde pga. covid eller med covid??).

Slik sett kan man si at det ikke var resultattallene som ble for dårlige ift. de mål man hadde satt, men det var pasientene som ble for dårlige ift. de mål man hadde satt.

Så for de dårligste av de dårligste er Betalutin fortsatt den beste medisinen.
Men skal vi heller kjøre palliativt for dem, eller viske de ut med covid? Er det et øk. spørsmål? Medisinutviklingen er jo allerede gjort… Og uten RTX (som er unødvendig for disse RR-fraktære), så blir den jo både billigere og enklere å adm. og med kortere sykehusopphold.

Fra en annen artikkel:

General Interactions Among Tetraspanins and Their Partners

Tetraspanins act as scaffold proteins to anchor multiple proteins—including other tetraspanins, partners of tetraspanins, and other proteins—to one area of the cell membrane, and form a tetraspanin-enriched microdomain (TEM) or tetraspanins web (10, 11).

(
In contradistinction, CD37, CD53, CD82, and Tspan32 all show similar expression patterns of low level expression in mouse pro-B cells but high level in other B cell subpopulations. On tested human B cells (CD38− naïve B cells, isotype switch memory B cells, and memory B cells), TSPAN3, TSPAN13, CD53, CD37, CD82, CD81, CD63, and TSPAN33 show relatively high levels of mRNA (TPM > 10).
)

Functions of Tetraspanins in B Cells
Tetraspanins modulate cell adhesion, migration, and invasion which are strongly involved in cancer development and progression (29). The association between tetraspanin expression and cancer prognostic is found in many kinds of cancers (Table ​(Table1).1). In B lymphoma, aberrant expression of CD9, CD81, and CD82 was linked to B-acute lymphoblastic leukemia (30–32). Increased CD37 expression was found in B cell malignancies and thus CD37 antibodies were developed to deplete malignant B cells for the treatment of chronic lymphocytic leukemia (33).

Overraskende for leukemi, men igjen - dette er for hvordan CD37+ eller - virker som modulator/prognostic; ikke for om det finnes nok CD37 for Betalutin til å målbinde seg.

CD82 associates with MHC-I at the cell surface of B cells and could interfere with the capacity of the MHC-I complex to protect targets from NK-mediated cytotoxicity (55). CD63 is reported as a suppressor of exosome production and could regulate exosome-mediated MHC II-dependent T-cell stimulation (48).

Roles in Antibody Production

In addition to its role in B cell proliferation and selection of IgG+ plasma cells, CD37 promotes IgG1 production while inhibiting IgA immune responses in vivo .

1 Like

Eddie Berglund, når det publiseres tungveiende faglig informasjon på dette forumet, går du over til personangrep, mistenkeliggjøring og sprer løgner. Også i dette tilfellet vet jeg at det du sier ikke er korrekt.

Ta heller en faglig diskusjon om den polske forskningen publisert i OncoImmunology kan forklare hvorfor Betalutin feilet for de sykeste pasientene. Og vurder om kombinasjonen av Betalutin og en lysosym-hemmer kan være en mulig vei videre for de sykeste Rituximab-refraktære pasientene.

2 Likes

Dette med personangrep, mistenkeligjøring og løgner står står du helt alene om. Metoden din og RL er at du beskylder alle for løgn uten å presisere hva det skulle være og deretter lar du være å svare på direkte spørmål om følgende:

1. Hvor lenge har du kjent Roy Larsen?
  2. Har du truffet Roy Larsen over en middag rundt juletider regelmessig de siste 10 årene?
  3. Hvilke fag har du studert på universitetet som er gjør deg kvalifisert til å bruke uttrykk som f.eks umpaired efficacy of cd37?
  4. Jeg er forøvrig helt sikker på at Roy Larsen kjøpte de siste aksjene sine i Nanovector etter møte med Thor Medical i 2023. Det viser bare at Roy Larsen opererer helt i gråsonen av regelverket og hvor andre avstår fra å handle.

Det må være lov å løfte opp spørsmål uten å bli kalt løgner av deg, og spørsmålene stiller jeg fordi jeg vet svarene og du unngår å svare på de. Jeg vet at du har hatt mange julemiddager med Roy Larsen og hvor du samtidig har fortalt meg at du knapt kjente Roy. Jeg skal undersøke om du faktisk har vært student ved universitetet i Oslo som du fortalte, og om de “fagene” du angivelig tok skal gi deg denne “tunge faglige tyngden din”. Jeg er helt overbevist om Jostein Dahle beskrev dine kvalifikasjoner best og du har fått de fleste innspillene fra din gode venn Roy Larsen. Som takk for samarbeidet har du en styreplass i NucliThera og har en vesentlig eierandel i pipelinen til Nanovector for småpenger.

Jeg satt meg relativt godt inn i dette og at du flasher med uttrykk som de fleste ikke har noen forhold til eller har kunnskap om hvilken betydning har i forbindelse med f.eks CD37 så er det uansett slik at dette vil ikke gå igjennom hos FDA de neste 10 årene. Når du ikke forstår dette,.men er blendet av Roy Larsen sin blafring med pdfer og fagtidskrifter skrevet ut på en printer etter google søk reduserer dette bare Roy Larsen mindre troverdig. Verken du eller jeg er forskere så at vi skal diskutere utfallet av ulike resultater blir for dumt. Du må bare forholde deg til de ulike funnene. Verken du eller jeg blir klokere av det.

“Impaired efficacy of CD37” betyr ikke noe annet enn at funksjonen til CD37-proteinet er redusert eller svekket. Jeg forstår faktisk ikke at du fastholder dette som faglig tunge innlegg. Tvert I mot, det fremstår som et forsøk på forlede folk inn i fristelsen. CD37 er et protein som finnes på overflaten av visse immunceller, spesielt B-celler, og spiller en rolle i immunsystemets respons. Når effektiviteten til CD37 er nedsatt, kan det påvirke immunsystemets evne til å bekjempe infeksjoner eller regulere immunresponsen riktig. Dette kan være relevant i sammenheng med sykdommer, behandlinger eller genetiske tilstander som påvirker immunsystemet. Så hvorfor ikke skrive norsk, Morten Lande ?
Dette er ingenting nytt og det siste Jostein Dahle sa til deg på generalforsamlingen kan vel neppe beskrive innleggene dine bedre.

Nå er du pengejakt og håper å få puttet mer penger inn i NucliThera så du får gjort 100 gangeren på de 3-400 000 du har satset ? (Husker ikke det nøyaktig beløpet lenger, men det er den størrelsesorden)

TrMed driver utvikling av en seperasjonsteknologi av th228 fra th232. Det har ingenting med Cd37 eller noen annet så du er på feil tråd. Du burde kanskje forstå at du bør gå å markedsføre dette tullballet ditt et annet sted,? I det minst, på en annen tråd om du ikke klarer å svare på et eneste spørsmål selv.

2 Likes

Morten Lande,

Det er ingen som benekter at kombinasjonen av betalutin og en lysosym-hemmer kan være en lovende behandlingsvei for Rituximab-refraktære pasienter, men det krever nøye vurdering og klinisk forskning for å bekrefte effektiviteten og sikkerheten.

Betalutin er et radioimmunokonjugat som målretter CD37 på B-celler, inkludert maligne B-celler. Det er godt kjent at det blir brukt en antistoff-teknologi kombinert med radioaktivitet for å drepe kreftceller. Etter hva jeg husker er lysosym-hemmere stoffer som hindrer lysosomene i cellene fra å bryte ned sitt innhold og at dette kan påvirke ulike cellulære prosesser, inkludert celledød. Det heter vel apotoser.

Rituximab-refraktære pasienter har ikke respondert på Rituximab som er en anti-CD20 monoklonal antistoffbehandling. Å finne alternative måter å målrette B-cellene på, som ved å bruke CD37 som mål med Betalutin, kan være nyttig, men ingen vet.

Teoretisk kan sikkert en lysosym-hemmer bidra til å øke effektiviteten av Betalutin ved å forstyrre kreftcellens evne til å håndtere stress og avfall, noe som kan gjøre dem mer sårbare for radioimmunterapi.

Kombinasjonsbehandlingen må uansett undersøkes i kliniske studier for å evaluere om den gir bedre resultater enn eksisterende behandlinger, og for å identifisere eventuelle bivirkninger eller toksisitetsproblemer.I sum, selv om kombinasjonen av betalutin og en lysosym-hemmer er en interessant og potensielt lovende strategi for behandling av Rituximab-refraktære pasienter, kreves det mer forskning og kliniske studier for å bekrefte denne tilnærmingen som en trygg og effektiv behandling.

Er planen å svi av nye 3 mrd ??? Det du skriver om er allerede kommentert mange ganger før av både Nordic Nanovector og andre forskere. Dette er ingenting nytt og jeg har fortsatt en rekke notater, men det kreves nye 3 mrd og 10 nye år. Korriger meg gjerne om noe av dette er feil, men det er ingenting i de innleggende du poster som er verken faglig tunge eller særlige imponerende. At du og Roy slenger rundt dere med fremmedord for å villede folk, og Google tidsskrifter for å underbygge veier til himmelen er en tid som snart går inn i historien.

Morten Lande,

Jeg skjønner at det er vanskelig å svare på konfronterende spørsmål stilt ovenfor, og særlig når vi vet at du løy om ditt nære forhold til Roy Larsen. Jeg skal derimot svare på ditt “faglig tunge innlegg”

Forskningen om Betalutins effektivitet og hvorfor det mislyktes hos de sykeste pasientene er beskrevet i flere studier, hovedsakelig fokusert på pasienter med tilbakevendende og refraktære lymfomer. Funnene er riktignok publisert i pålitelige kilder som OncoImmunology og diskutert inngående i relaterte kliniske studier.Betalutin (177Lu-lilotomab) er et radioimmunterapimedikament designet for å målrette CD37-positive B-celle maligniteter. I disse studiene har Betalutin vist lovende resultater i behandlingen av tilstander som diffust storcellet B-cellelymfom og follikulært lymfom, spesielt for pasienter som hadde brukt opp andre behandlingsmuligheter. Så langt er vel de fleste enig. Imidlertid responderte noen av de sykeste pasientene, ofte de med flere tilbakefall og kraftig forhåndsbehandlede tilstander, dårligere på Betalutin. Dette er da din hovedinnsigelse til å avslutte forskningen. Forskningen indikerte at den begrensede effektiviteten hos disse pasientene kan skyldes flere faktorer. En hovedårsak er de sterkt kompromitterte helse- og immunsystemene til disse pasientene, noe som gjør det vanskeligere for behandlingen å være effektiv. I tillegg kan sykdommens aggressive natur i de mest avanserte stadiene hindre Betalutins effektivitet.Totalt sett, mens Betalutin har vist betydelig effektivitet i visse pasientgrupper, har ytelsen hos de mest alvorlig syke pasientene vært mindre oppmuntrende. Dette understreker behovet for videre forskning for å optimalisere behandlingsprotokoller og kanskje kombinere Betalutin med andre terapier for å forbedre resultatene for disse høyrisikogruppene.

For de sykeste pasientene med tilbakevendende og refraktære lymfomer, finnes flere alternative behandlingsmuligheter som kan vurderes. Dette må du ta innover deg når du skal forsøke å hente penger til NutrThera og smøre håpet om Nanovectors gamle dager. Dette må du måle utfallet opp mot:

CAR-T celleterapi er en behandling som involverer genetisk modifisering av pasientens egne T-celler til å uttrykke reseptorer som spesifikt kan gjenkjenne og angripe kreftceller. Eksempler på godkjente CAR-T celleterapier f.eks Yescarta og Kymriah.

Du har også bispecifikke antistoffer som et behandlingsalternativ. Disse antistoffene er designet for å binde både kreftceller og immunceller, og dermed bringe dem sammen for å stimulere en immunrespons mot kreftcellene. Blinatumomab er et eksempel på et bispecifikt antistoff som har vært brukt i behandling av B-celle lymfom. Du har legemidler som Revlimid kan modulere immunsystemet og har vist seg å være effektive i visse typer lymfomer.

Du har også legemidlene, som Keytruda og Opdivo som blokkerer proteiner som hindrer immunsystemet fra å angripe kreftceller. De har vist lovende resultater i noen tilfeller av lymfom.

Du har også høydose kjemoterapi med stamcelletransplantasjon som et alternativ. Dette innebærer å gi høydose kjemoterapi for å drepe kreftcellene, etterfulgt av infusjon av stamceller for å gjenoppbygge pasientens benmarg. Dette kan være en kurativ behandling for noen pasienter.

I tillegg har du målrettede terapier som Venclexta og Bruton og Imbruvica som kan være effektive for visse typer lymfomer.

Det siste er kanskje ekspremimell og deltagelse i andre kliniske studier. At betalutin er veien å gå, samt for å få en godkjennelse av FDA er så lav at de som investerer i NucliThera må ha en diagnose eller lide av grønn feber.

Eddie Berglund, du går til stygge personangrep på alle med kompetanse som Bruland, Larsen, Sandnes, Asmyr og meg fordi kompetanse truer det kursmanipulerende fantasi-universet du forsøker å trolle fram.

Noen faktiske forhold som imøtegår din tåkelegging og mistenkeliggjøring:

1. Jeg har kjent Bruland&Larsen siden Algeta-tiden og var med aksjen fra 6 til 360 kr. I den perioden var jeg aktiv på nettet for å korrigere svært mye kursskadende feilinformasjon. Det jeg skrev viste seg å være riktig da Bayer-oppkjøpet kom. Vi har bl.a. spist middager sammen. Det er selvfølgelig ikke noe hemmelig eller kritikkverdig i å kjenne Bruland&Larsen slik du fremstiller det.

2. Med unntak av et innlegget hvor jeg gjør oppmerksom på at Larsen har bedt meg imøtegå den kursmanipulerende feileinformasjonen din, blir ingen av min innlegg skrevet av, koordinert med eller kvalitetssikret av Bruland&Larsen. Du feilinformerer når du sier at jeg stiller med “lapp” fra Bruland&Larsen.

3. Jeg har fulgt følgende relevante kurs ved UiO:

• Celle- og molekylærbiologi.
    • Forskningslitteratur i molekylær kreftbiologi
    • Avansert kreftbiologi
    • Cellulær radiobiologi.

Av disse har jeg tatt eksamen i to, bl.a. fordi man som enkeltemnestudent stiller sist i køen og det ikke er ledige eksamensplasser. Men professorene er meget hjelpsomme og tilrettelegger i slike tilfeller, også under koronanedstengingen av universitetet. Jeg er utdannet cand. scient. fra gammelt av. Dette er ikke all verden av fagutdannelse, men den er oppdatert på et fagområde hvor utviklingen går meget raskt. Fagkompetansen er mer enn tilstrekkelig til å avsløre deg som en klipp&lim Wikpedia&ChatGPT bløffmaker når du uttaler deg om biotek. Jeg antar det samme gjelder dine uttalelser om Thor Medicals teknologi, men understreker at dette er et fagområde jeg vet nok om.

1. Du feilframstiller det som Bruland&Larsen har styrt NNV de siste årene. Det er lenge siden generalforsamlingen hvor “blårussen” ved HealthCap sto på podiet og Larsen satt i salen og argumenterte mot. Etter det har blårussen holdt en stø kurs mot avgrunnen. Jeg vil ikke utelukke at med Bruland&Larsen i ledelsen, kunne NNV begrense sammenbruddet til et setback før prosjektet var tilbake på skinner. Da ledelsen i stillhet reduserte Betalutindosen ned til 12.5 mBq/kg, må de ha visst at noe var alvorlig galt og at rekrutteringsproblemet ikke skyldtes Covid slik de hevdet. Dette inkluderer din venn CSO Jostein Dahle som eksploderte av mitt spørsmål om hvordan de kunne bruke Rituximab som forbehandling av Rituximab-refraktære pasienter.

2. Det er ingen andre enn du, Eddie Berglund, som har snakket om å bruke 3 mrd på ny en ny godkjennelsesstudie. Gründerne har blitt bedt om å snu hver stein for å se om det er en mulig vei videre for Betalutin. Dette inkluderer litteraturstudier og da er den nye publiseringen interessant fordi den kan forklare hvorfor Betalutin hadde god effekt i LYMRIT, men feilet i PARADIGME studien. Det er selvfølgelig for tidlig å snakke om bruk av milliardbeløp.

3. Jeg har aldri brukt uttrykk som “umpaired efficacy of cd37” slik du påstår. Du bruker systematisk mønsteret med å angripe personer for noe de aldri har sagt. Dette er ondsinnet trolling og dessverre svært effektiv tåkelegging. Formidling av medisinsk forskning på et børsforum er krevende. Jeg har forsøkt å formidle dette på norsk og enkleste mulig måte, men med en referanse til forskningen for spesielt interesserte. Årsaken til Betalutinkollapsen er trolig at CD20 og CD37 proteinene ikke er uavhengige av hverandre. Premissene var feil. Når det ikke er CD20 proteiner på cellemembranen hos de sykeste, refraktære pasientene, så forsvinner også CD37 proteinet. Muligens kan et enkelt tilgjengelig legemiddel som klorkin endre dette slik at Betalutin også fungerer mot de sykeste.

Eddie Berglund, jeg komme ikke til å bruke mye tid på å imøtegå fantasi-universet du troller fram ved å massepublisere uriktige påstander raskere enn andre orker å imøtegå. Du satt i styret i NNV, misbrukte den tilliten og fikk ikke til noe for TrMED aksjonærene.

7 Likes

Det eneste trollet som finnes her inne må være du, og når du heller ikke klarer svare på helt enkle spørsmål, men heller påstå at det er hevdet at det skal brukes 3 mrd som du fremstiller det avslutningsvis blir helt latterlig. Som du ser står det et spørsmålstegn bak den setningen og da er det neppe en påstand. Det vil derimot koste mye penger og ta lang tid. Dette med klorkin har jeg svart deg på tidligere, og det er forsøkt etter hva jeg husker i farta. Forslaget ditt kommer uansett ikke til gå igjennom FDA.

Påstanden din om jeg på noen måte misbrukte tilliten ved å sitte i styret i 2 uker er det reneste vås. Det eneste ansvarlig var å trekke seg, og jeg tar gjerne å poster hele den den berømte DD prosessen ned de 16 spørsmålene og en rekke eposter i den forbindelsen fra de angivelige kompetente folkene du løfter frem. DD prosessen er beviset på at jeg gjorde det eneste riktige. Og ja, det er ikke spor av kompetanse fra de folkene du beskytter, men røverhistorier og langt utenfor vanlig folkeskikk. På andre kjenner man seg selv og den WikipediachatGptPdf%google søk kjenner du deg nok best på selv. Du skjønner det kanskje ikke, men de beste svarene får du fra de som faktisk har forsket. Det er ikke uten grunn du er idiot erklærte av Jostein Dahle i all offentlighet. Men du får ta noen kurs på Uio, snakke med roy og ta frem noen tidsskrifter.

Du vet like godt at du har kjent Roy Larsen i en årrekke og har delt en rekke julemiddager med han. Du forteller derimot at du ikke kjenner Roy og tatt noen fag ved UiO. Du løy om ditt forhold til Roy og årsakssammenhenger er neppe noe annet enn hva jeg peker på. Det er ikke trolling, men en helt plausibel forklaring. Du driver derimot det vi kaller på folkemunne manipulasjon og juging., og du svarer selv med å angripe min rolle i styret. Jeg hadde ikke noe valg da jeg alltid gjør en skikkelig jobb når jeg først gjør noe. Gi meg kurskodene så skal jeg lese igjennom de samme bøkene du har angivelig har lest.

At JMA sitter med så mye aksjer skyldes alene at bla du har postet så mye tullball mens aksjekursen har falt fra 100 til 1 krone. Og stuntet hans bunner ut i at tapet er så stort at han ikke klarer å ta tapet, men istedet lager opprør i ren desperasjon. Det har ingenting med kompetanse å gjøre.

@ Morten Lande
Thor Medical kurs per i dag 1,020…When I read Your posts and gossips I am convinced as the market is ( kurs 1,020 Nkr, including all the “ interesting “ :wink: informations from the company, they work hard on that part…) that there is not much optimism and “you” are not taken seriously!…
At least Eddie Berglund, as I understand it, have had the honesty to resign for the board when he has Understood the incoherence of the project and the doubtful interest the board was working on…to make it short ! ( North energy /Scatec has been a failure and Thor medical from what we know today does not look more promising as a long term industrial project….), certainly a very“good “ project and strategy for a very few to get back on there feet from North energy using “financial instruments” …And spend 40 M+ with happiness …
Regarding CD 37 and Nanov pipe line etc … Don’t t insult people intelligence your are “lucky “ in Norway to be protected by a system that doesn’t allow us to defend ourself legally without very high legal fees and a very complicated process…That’s one of the reasons “You “ have been able to “swindle” your co share holders with the help of a “corrupt “administration! And undisclosed agreements terms …
If EddieB was as “crazy” as you want to say you would not need to waste your precious time answering him…
A penny stock company on the main list of Oslo stock market, Personally I am surprised and amazed the Norwegian authorities doesn’t not have a closer look…
Personally I thanks Mr.Eddie Berglund for the interesting information he is sharing with us ! And the good job he has done the short time he was at the board.
I wish you a good day and a beautiful summer.

1 Like

Knoll og tott

1 Like

Vel vel… nå har denne AG gjengen argumentert med at pipelinen var verdt hundrevis av millioner igjennom hele opprørsperioden og lagt skylda på Jostein Dahle og forrige ledelse for feil valg i utviklingsløpet som medførte at Paradigme ble en fallitt. Narrativet om at Health Cap satt spikeren i kista ved å presse ut duoen blir for tøysete. Det er det reneste vås og ubegrunnende beskyldninger. Disse konspirasjonsteoriene har Morten Lande nøret oppunder for løfte opp Roy Larsen og Øyvind Bruland, og med et par kurs på Uio så er han blitt eksperten. Det blir ingenting ut av NutriThera, men det viktigste for Roy Larsen er å få innsikt i hvor det gikk galt. Det er hva som er verdt å betale en million for og ta med seg inn i Oncoinvent, Artbio og fremtidige prosjekter. Dette er snøen som falt i fjor og har ingen betydning lenger.

Det er godt kjent at pipelinen kulminerte med at en del ble gitt bort uten vederlag til NutriTera og den andre delen ligger hos TrMed. Denne trioen Morten Lande, Roy Larsen og Øyvind Bruland har full rådighet.og eierskap i hele pipelinen uten å betale en krone til gamle Nanovector.

Tilbake i 2023 stod et tomt gjeldfritt børskall med ca 40 øre i kontanter før Thor medical ble rygget inn. De nye TrMed aksjonærene hadde investert 15,3 millioner i seperasjonsteknologien, og prosjektet hadde mottatt ca 13 mill i støtte, tilsammen ca 28 mill om jeg.husker riktig. Dette byttet Nanovector seg til mot 50% av aksjene i det børsnoterte skallet som var verdt hundrevis av millioner. Det ingen genialitet i dette. Her snur man kappa etter vinden og endrer forklaringene ettersom det passer seg. Minste felles multiplum er fravær er et godt beskutningsgrunnlag og gjennomføringen, men det skal vi komme tilbake til når seperasjonsteknologien ikke fungerer. Da blir det morsomt her inne. Faktum er vel strengt tatt at grunnlaget som beslutningen ble tatt på er syltynn.

Det er derimot ingen overraskelse at ledelsen i TrMed og NutriThera vil gjøre alt de kan for å overtale aksjonærene til å beholde aksjene sine og ta på seg de lange brillene. Dette er helt sammenfallende med all spillteori, men at Morten Lande skal komme på banen igjen blir komisk.

1 Like

Nå må tråden vinkles mer mot aksjen enn personer, ellers vil jeg dele ut forumpauser.

5 Likes

Hva er det som ligger igjen i TRMED?

Eierene i det framskyndede NT har gjort på draget. De har brudt både god forretningsskikk og gentlemens aggrement. Klart de må ordne opp i dette. Trekløveret bør ikke ha mer enn en fjerdedel av NT og Nanoittene resten. Deretter kan de få opsjoner og etterhvert avlønning om de kommer opp med resutlater det er verdt å oppkapitalisere. Det bestemmer GF og ikke det som ellers ville bli dagens GF - alle skjønner jo at slik må det være ellers er det store, fete overskrifter. Alt annet er banditters røveri. Man begynner jo å tro at hun Hadean-dam har rett i at RL kjører bilen sin på en annerledes og uvanlig måte som ikke tar høyde for alle skilter og følgelig bulking av andre. Det er å være for stor på det i trafikken.

Hvordan går det med DLBCL pasientene? Fikk de 50 eller 100% forlenget levetid? Hvor mange døde av eller med korona?

Det foreligger en PSA mellom NT og TrMed. Det er vel helt standard avtale som regulerer en fremtidig overskuddsdeling. Detaljene i overskuddsdelingsavtalen er ikke kjent, men det som er sikkert er at det ble svært dårlig håndtert i forbindelse med ivaretakelsen av de gamle Nanovector aksjonærene.

Når det gjelder Morten Lande så skriver han ovenfor at han har kjent Roy Larsen siden Algeta tiden. På spørsmål om hvilket forhold de to hadde i forkant av GF i 2023 ved valg av nytt styre ble det forklart av ML verken hadde kontaktinformasjonen eller kjente Roy Larsen på noen måte. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg tar fra eget bryst.

Morten Lande, Om du får en papirlapp i handa eller diskuterer detaljer over en middag med roy larsen som undergraver arbeidet til tideligere forskere og ledere i Nanovector så er essensen at all du har fungert som en forlenget arm med å løfte Roy Larsen opp og snakke dritt om Jostein Dahle og resten av Nanovector. Det er essensen og du har skjult ditt vennskap med Roy i de samtalene du har hatt med oss.

Morten Lande, du beskylder andre for det du selv har gjort. Jeg har høstet mye kritikk fra den hjernevaskete menigheten om din rolle, men det begynner å demre selv for de og det bilde som er blitt tegnet av deg er sannsynligvis helt korrekt. Du har iallefall unnlatt å være ærlig med forklaringene dine.

3 Likes

Intervju med CFO Brede hos Finansavisen.
Ingenting i veien med troen på fremtiden der, men det får vi nok sikkert raskt dementert i løpet av dagen her inne fra Thorium-eksperten :wink:

https://tv.finansavisen.no/m/rNLBnApn/thor-medical-vil-gjre-big-business-av-kliniske-tester?r=e9khv1kq

10 Likes