Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Trump aktig melding!

Ps: Da har vi vel svaret på mitt spørsmål om hva er motivet ditt: Det er personer du er på jakt etter, ikke sak…som Trump

Takk for dine dype, faglig innlegg og interessen for thorium og kreftbehandling. Du har alltid hatt en fasinerende evne til å treffe spikeren på hodet samtidig som du hviler tommelen på spikerhodet. Trump har i det minste klart å tjene noe milliarder kroner og jeg tror faktisk han var President i USA også :slight_smile: Nå som jeg vet at du fyller hodet ditt med agurk artikkelene i VG, Dagbladet og innlegg på TikTok så er jeg svært takknemlig for at du ikke dro en sammenligning med lusa Støre. Det var raust av deg. Du må begynne å følge med og ikke være opptatt ting som er uvesentlig. Om du får til det vil du kanskje klare å få med deg litt mer enn bare svada som du tar fra eget bryst og klanen din.

Blir det lunch på Olivia i morgen etter presentasjonen ? Det er kanskje noen som ikke kommer. Brede og Co byr vel på hjemmelagede kanelsnurrer og popkorn på klanen i morgen ?

Hva blir sluttkurs i morgen, moron ? 40 øre, 1,80 eller uforandret? Kanskje vi bare får høre på masse gjentagelser og skryteprat ? Blir Mr Sandnes sittende ? JMA har ikke kalt inn til EGF i august slik det ble raslet med, men venter vi lenge nok så dauer vel Sandnes av alderdom og blir erstattet til slutt allikvel.

Thor Medical ASA reports first half 2024 results - Pilot facility progressing as planned and targeting ‘fast-track’ scale-up to commercial production

1 Like

Gav de noe mer info om finansieringen i presentasjonen ?

30.08.2024 07:00:08

Thor Medical ASA reports first half 2024 results - Pilot facility progressing as planned and targeting ‘fast-track’ scale-up to commercial production

Positivt, men jeg vil gjerne sett mer konkret dette. Er mye luft beskjedene fra ledelsen. Har tatt mitt tap i NN, men sitter med en liten pot i TM nå. Så er ikke redd for noe stort tap akkurat om noe ryker. Men hadde vært moro om de klarte å snu dette uten mer utvasking av gamle investorer.

Dream on

1 Like

Dagens presentasjon var usedvanlig dårlig gjennomført og inneholdet går inn i historen som en bekreftelse på at dette var spikeren i kista for dette prosjektet. Det er ingen vei tilbake for ledelsen, de uthulete og vinklete forklaringene vil kulminere i en katastrofe for aksjonærene. Ledelsen satset på en lydig aksjonærmasse, men som nevnt tidligere, de gamle Nanovector aksjonærene har ingenting å tape og det gjør dette spillet farlig. Jeg tipper AG ledelsen leter febrilsk etter en knagg å henge opp noen positive fremtidsutsikter, men de finnes ikke.

1. Når Thor Medical ble rullet inn i Nanovector var planen å bygge en fullskala fabrikk som ga 400 mill i overskudd etter et gjennomført FEED study på Herøya. Dette vil aldri skje, men dette var essensen i budskapet fra Ludvik Sandnes og Co. De 400 millionene i overskudd ble plutselig forandret til knappe 200 mill i omsetning i et minianlegg på Herøya istedet.

Fullskala anlegget på Herøya var ikke noe annet enn en ren løgn og en måte å kaste glør i øynene på en delvis mørbanket og desperate Nanovector aksjonær. Thor Medical trengte desperat de gjenværende titalls millionene som tilhørte nanovector aksjonærene. Vi krydderer fantasi overskuddet på 400 mill med noen fancy navn og Alf subsidiekongen så gikk AG gruppen rett på limpinnen. Det blir ingen fullskala anlegg på Herøya, men det har vi forsåvidt visst hele tiden.

1. FAST-TRACK fabrikken med en estimert omsetning på 200 mill erstatter full skala anlegget. Ikke nok med det, men strategien endres til at de skal bygge flere småanlegg rundt omkring i verden ? Eller var det at pengene kommer raskere inn med et mindre anlegg?? For noe vås. Var det ikke slik at Th228 har lang levetid og kunne sendes rundt omkring i verden med bil, båt og fly. Eller om de skal leie 300 m2 eller 1200 m2 for å montere noe produksjonsutstyr spiller vel ingen rolle all den tid pilotanlegget som produserer varerprøvene ifm FEED studiet står der.

Et fullskala anlegg var egentlig aldri en realitet som kunne gjennomføres.Ingen av medisinkandidatene er godkjent ennå, og det fremgår fortsatt av den samme oversikten at alle har fase 2 og 3 igjen. Ingenting nytt på den fronten heller, og TrMed har ingen mulighet til å konkurrere med prisene til Oak Ridge. Jfr TrMed selv.

1. Patent. “Ledelsen planlegger å ta patent.” Dette må virkelig ikke være noe annet enn en innrømmelse på at Thor Medical bløffet. Fabrikker bygges på kunnskap og patenter. Det finnes ingen gode grunner for at man ikke tar patent om man sitter på en helt unik, revolusjonerende og miljøvennlig teknologi. TrMed lefler med kjente kromatogrofi metoder og aner ingenting om dette fungerer. Per definisjon har Thor Medical ingenting bortsett fra en røverhistorie. Nanovector aksjonærene ble lurt trill rundt og ledelsen gjør småendringer i narrativet, og til slutt sitter Nanovector aksjonærene helt ribbet tilbake.
    En klassisk amatørmessig forestilling.

2. Selskapet har 29,6 mill I kontanter og vil motta de resterende 4 av 6 fra innovasjon Norge. Likvider er 34 mill med fratrekk fra 5 mill I kortsiktig gjeld. Pr. 30.06 har selskapet altså 29 mill til rådighet utover H2. Selskapet brenner ca 2 mill I mnd og ved utgangen av august 2024 har Selskapet ca 25 mill til rådighet ink de 4 millionene de skal få av innovasjon Norge. Kassa er helt tom om 12 mnd, og sannsynligvis en del før da det minst koster 20 mill å avvikle Selskapet.

STYRET og ledelsen beveger seg inn i en tid hvor de må måle kontanter opp mot closing cost, og i praksis bør det tvinges frem en emisjon lenge før 1 kv 2025 når investeringsbeslutningen må tas. Gitt at closing cost er 20 mill har selskapet i prinsippet bare 4 mill i frie midler før handlingsplikten inntreffer.

Ledelsen satser iallefall alt på et kort og dersom det kommer en utsettelse, det er meget vanskelig å få kalibrert fabrikken, vil det bli usmakelig vanskelig å få satt en emisjon med knappe 200 mill I omsetning på en nedskalert fabrikk. Lykkes de ikke første gang, og må gjøre flere forsøk vil søksmålene hagle. Netto kontantbeholdning fratrukket closing kost vil behovet for kapitalinnhenting inntreffe før investeringsbeslutningen tas. Det er faktisk så enkelt og det viktigste å følge med på.

1. En emisjon idag måtte bli gjennomført på 1 kroner ved utstedelse av minst 125 millioner nye aksjer. Tviler sterkt på at det er mulig når selskapet verken har vært villig til å ta patent eller har en fabrikk gående med inntekter. Styreansvaret bør medlemmene være seg selv bevisst. I dette tilfelle går det ikke an å gjemme seg bak fargerike PowerPoint presentasjoner.

AG gruppen bør nok orientere Styre og få forsikringer, og orientere Styret og ledelsen om handlingsplikten og likebehandlingsprinsippet. Venter de for lenge vil det utsette enkelt aksjonærer for store tap, og med det vi vet idag bør styret handle straks.

Styrets handlingsplikt inntreffer når det er klare tegn på at selskapet står overfor økonomiske problemer som kan true dets evne til å fortsette driften eller betjene sine forpliktelser. Denne plikten utløses i det øyeblikket styret blir kjent med, eller burde ha blitt kjent med, omstendigheter som tyder på at selskapet har eller kan få alvorlige økonomiske vanskeligheter.

Noen eksempler på situasjoner som kan utløse handlingsplikten inkluderer: Betydelige økonomiske tap og vedvarende underskudd, likviditetsproblemer hvor det er vsnskeligheter med å betale gjeld ved forfall eller manglende likviditet for å dekke daglig drift, gjeldsforpliktelser eller mislighold av lån, men det sist nevnte punktet er ikke tilfelle for TrMed idag. Andre tegn derimot, på at selskapet kan bli insolvent, dvs. at eiendelene ikke vil dekke forpliktelsene er absolutt plausibelt.

Når styrets handlingsplikt inntreffer, må styret straks vurdere hvilke tiltak som skal iverksettes for å løse eller redusere problemene. Dette kan inkludere å skaffe ny kapital, reforhandle gjeld, selge eiendeler, eller i alvorlige tilfeller, begjære oppbud. Hvis styret unnlater å handle i samsvar med denne plikten, kan det risikere ansvar overfor kreditorer, eiere eller andre interessenter.

Selskapet har ikke satt av penger til closing cost, og etter sigende er dette beløpet i størrelsesorden ca 20 mill. Om det er 10 eller 20 spiller forsåvidt ingen rolle, men dette betyr at handlingsplikten inntreffer før investeringsbeslutningen må tas slik den økonomiske situasjonen utspiller seg idag.

Det vil bli bråk i høst og vi må forvente å se handling fra selskapet. Et brev til styret for en redegjørelse er nok på sin plass.

Hvorfor tar du ikke bare tapet og kommer deg videre Eddy :sweat_smile:

2 Likes

Hvor ble Moron av idag? Aksjen omsettes på 1 krone med en nedgang på nesten 3 prosent etter dagens presentasjon. Du og Moron er kanskje bestevenner ? Det var gjerne slik på håndballbanen at når det tapende laget ikke klarte å score mål så ville de alltid ta mannen. Er det ikke bedre å spille på det vinnende laget:)

Kan du ikke låne ut aksjene dine til shorthandel så det blir flere aksjer å selge ?

Brukt for mye klister du eddy, klarer ikke å gi slipp på ting :sweat_smile:

1 Like

Haha…enkelte trengte ikke klister for å være best på banen, og motstanderne tok alltid på for mye.

PK2K det må være utrolig kjedelig å kjøpe masse TrMed aksjer som er umulig selge med den spreaden og hvor aksjen faller hele tiden. Lån ut aksjene dine så du får litt short renter på investeringen. Det må vel være det beste du kan gjøre nå det neste halve året.

Det er byfest i helgen. Du får ha god helg.

1 Like

Du konkluderte for lenge siden, jeg konkluderer når vi har flere svar…rapporten i dag var i trå med hva vi kunne forvente. Grunnene til dine konklusjoner og adferd har vi forstått, derfor er du uinteressant…og du snakker om at andre tar mannen og ikke ballen…snakk om å sitte i glasshus!

1 Like

Må nesten skuffe deg. Du tar faktisk helt feil og du har ikke forstått noe som helst. Men prøv å fokusere på budskapet til ledelsen så går det kanskje opp et lys for deg også. Og forresten, ja, jeg sitter i glasshus. Du skjønner, jeg driver med glass og da faller det seg ganske naturlig.

Og helt til slutt, prøv å skriv om selskapet og hva de holder på med. Prøv å finn noen bristende forutsetninger. Da får du det nok litt bedre eller selg aksjene dine.

God helg til deg, Moron.

Å påstå at jeg tar feil når jeg sier at jegavventer utviklinge før konklusjon, er intelektuelt krevende…men ja raus er jeg-god helg til deg også!

2 Likes

Du skriver en påstand om at jeg har konkludert. Det er helt galt, og svaret ditt er skivebom.

Men nå er det fest, musikk og god helg.

Ta helg nå kara, selv om denne tråden er perfekt :popcorn:

1 Like

Jeg har ikke eid siden nano var en greie, syns det bare er veldig interessant å se deg kommentere så mye på et selskap du lidenskapelig hater :sweat_smile:

Haha…ingen hater noe eller noen her, Pk2k.

Men jeg ser du har en navnebror med H3NK1 ovenfor og han traff spikeren rett på hodet. Det er bare å gratulere, mulig det er ubevisst, men det er helt riktig som han skriver “tråden er perfekt”. Du får tenke litt på den.