Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Thor Medical ASA: Disclosure of large shareholding

1 Like

Thor Medical ASA: Notification of trade for close associate of primary insider

1 Like

Litt betryggende er jo setningen fra AdvanCell-meldingen: " It follows successful deliveries and conformation of performance of
Thorium-228 product samples from the Herøya pilot facilities"

Thor Medical ASA: Completion of extraordinary general meeting

Thor Medical ASA: Disclosure of large shareholding - share lending

Thor Medical secures NOK 90 million loan from Innovation Norway, ensuring full financing of AlphaOne

6 Likes

Enda godt innovasjon norge låner ut til annet en grønneluftslott og batterieventyr.

Bare å få rep emi ut av veien nå da.

4 Likes

Tillater meg å lime inn en oppdatering fra Face book her som er skrevet av sentral person i selskapet:

GODT NYTT ÅR, alle sammen!

Jeg legger ut dagens meget gode meldingen her i sin helhet for de som ikke har lest den.

Jeg vet mange med meg er frustrert over kursutviklingen. Det har kommet 2 meget gode meldinger som derisker caset betydelig. Kursen er nå lavere enn før første meldingen kom før jul. Det er å anta at dette dessverre skyldes emisjonen og reparasjons emisjonen. Jeg tror og håper at vi kan se en bedre utvikling og fokus på nye avtaler og analyse etter 24 januar når tegning rep emi går ut. Jeg regner med neste melding omfatter avtale med Oncoinvent.

Forøvrig misforstår mange dette med final investment decision. Det er ingen usikkerhet rundt teknologien. Den er bekreftet i forrige melding, og vareprøven medførte ny avtale med selskapet fra Australia. Final investment decision FID handler om tekniske løsninger, bestilling av komponenter ifm oppskalering av piloten på Herøya. Lokalene til Alpha One står allerede klar vegg til vegg med dagens piloten. Det er derfor det kun tar 12 måneder før den nye fabrikken kan starte produksjon.

Merk også at kapasiteten i Alpha One vil øke fra 16000 doser første året til 25000 doser år 5 og 40000 doser år 10. Det betyr at uten videre kapitalbehov etter denne emisjonen, så vil Alpha One ha en omsetning på ca 640 millioner i 2035 med 50 % margin. Og dette med en forskningsmessig dosepris på 16000 kr pr dose. Hvis noen av kundene får FDA godkjent medisin i tidsperioden, blir kommersiell doseprisen og behovet for mer Thorium 228, betydelig!

Og det er her det virkelige potensialet ligger med utvidelse først til Alpha Two, dernest Alpha Global og 1 million pasientdoser. Og dette kan skje i samme tidsperiode. Dvs innfor 10 år! Så at Thor Medical har større potensiale enn Algeta er utvilsomt. Det er bare å ta frem kalkulatoren og regne på de tallene som er oppgitt av selskapet.

Alpha Two og Alpha Global vil sef medføre nytt kapitalbehov, men da er prisingen en helt annen. Det blir en spennende reise neste årene. Hver medisin som godkjennes av FDA, vil øke inntekspotensialet for Thor Medical, og mulighet for oppskalering til Alpha Two/Alpha Global.

Dere som ikke fikk aksjer i den ordinære emisjonen, kan tegne dere i rep emisjonen via VPS kontoen dere har. Den blir tilgjengelig fra 13 januar til 24 januar.

2 Likes

Mye spennende her. Han som har skrevet satt vel i styret før, men ikke nå lengre

Vet du det ?

Ja, bare å sjekke hjemmesiden. Han kunne nok ikke administrert Facebook investorgruppe siden hvis han har en svært sentral rolle i selskapet. Eller hva tenker du ?

Det kan tenkes. Men han var til stede ved åpningen av fabrikken på Herøya - og hans oppsummering - beskrivelse er riktig. Vi krysser fingre for suksess - bygge Stein på Stein :+1:

1 Like

Denne biotek casen har jeg faktisk tro på👍

Det er jo ikke et vanlig biotek selskap. Prosessen er mindre komplisert - og de har jo allerede et produkt for salg - men det vil ta tid å oppnå volum og dermed øk suksess. Noe binært case er det ikke. Ref NORDIC NANOVECTOR - Ultimovacs .

Enig at det er noe annet, men de er jo avhengig av at de potensielle kundene får godkjent medisin da

Ja det har du rett i. Og noen er allerede på plass.

1 Like

Bare en teknikalitet, men:
Thor er ikke nødvendigvis avhengig av at potensielle kunder får godkjent medisin. Hvis antallet kunder som har strålebehandlingsregimer under klinisk utprøving blir stort nok, blir også salgsvolumet relativt stort uten at noen av dem trenger å ha godkjente produkter.

Ikke samme salgsvolum som med FDA fase 3-godkjent produkt hos en eller flere kunder selvsagt, men likevel volum.

1 Like

Sånn, da har kursen vært under emisjonskurs, og vi kan vel snart avlyse rep-emi?

Rep.emi gir mer penger inn til selskapets bankkonto, kort og greit. Dette er en vekstemisjon, ikke en kriseemisjon.

Kjøper du de samme aksjene over børs nå koster de deg omtrent det samme, men selskapet får da ikke inn mer penger.

Hvorfor ønsker du å avlyse en liten rep.emi på 11 mill aksjer som er minimalt utvannende, men som gir et par ekstra titalls millioner i kassa hos Thor?

Det gir ikke mening å avlyse. Jeg overtegner iallefall i rep.emi, og betaler gjerne “overpris” (hvis man kan kalle det overpris når differansen er noen få øre) for å styrke finanssituasjonen til Thor ytterligere.

PS: Hvor mye stiger kursen på børs i morgen hvis en stor aktør setter seg ned og kjøper 11 millioner aksjer? Da går det fort nordover.

Mange aksjonærer på Oslo Børs blir skyggeredde så fort ordet “emisjon” nevnes, og basert på kunnskapsnivået man ser ut fra kommentarfeltet på Nordnet/Shareville kan man til en viss grad forstå det. Det man ikke forstår, frykter man? Men det er det altså ingen grunn til.

1 Like

Bare snever erfaring fra tidligere selskap. Hvor rep-emien ligger som en klam hanske rundt kursen, helt til den enten blir gjennomført eller avlyses når aksjonærene kunne handlet billigere i markedet🤷🏻‍♂️ ser frem til den er overstått-> og kursen forhåpentligvis fortsetter oppover igjen.