Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

image

KPMG sin uttalelse som revisor er omtrent like mye verdt som å si at “Denne lottokupongens verdi på 14 millioner kroner avhenger av at maskinen på Hamar trekker ut de samme tallene som er avkrysset på kupongen. Forøvrig har vi gjort jobben vår.”

11 Likes

Jeg trodde at det var “grei skuring” men ble usikker da noen gjorde meg oppmerksom på dette:

Bortfall av fremførbart underskudd etter skatteloven §14-90

Nei, få for guds skyld dette styret kastet! Worst case er da 70 mill delt ut til aksjonærene (kr. 0,60 per aksje). Det er etter all sannsynlighet mer enn verdiene man sitter igjen med i det kombinerte selskapet når Oslo børs setter sin pris på det.

18 Likes

Logiske oppfølgningsspørsmål her ville være:

  • Hvordan kan man vite at “our drug gets into the tissue extremely fast”? Hvilke data har selskapet som viser at medikamentet når målorganet og virker som det skal (target engagment)? Ikke noe fra det som er delt av fase 1 studien (posteren fra hjemmesiden) bekrefter eller avkrefter at legemiddelet når målorganet.

  • Man har kliniske data (effekt og serumverdier), hvorfor vises det til dyredata “we have data preclinically to suggest that the effect lasts for several days” - hvorfor ikke vise dette med kliniske data? Dvs fra pasienter. Hva som vises i dyr er til syvende å sist ikke like relevant hvis man ikke klarer å reprodusere dette i mennesker.

Ser på slidene fra møtet. Et møte hvor de skal overtale NN aksjonærer for å gå for merger. I et slikt møte hvor hele poenget er å selge inn APIM klarer management å ikke vise noen som helst data fra APIMs kliniske studie; viser ikke safety og evt efficacy fra fase 1, viser heller ingen bilder på mekanismen. Hvorfor viser de ikke kliniske data eller selge inn mekanismen?

Er ikke hele poenget å få selge inn APIM og bygge tillitt?

Hvorfor er basale PK/PD data så viktig? Å demonstrere at et legemiddel når frem til sitt målorgan og virker med den mekanismen medikamentet er utviklet for er fundamentalt i legemiddelutvikling.

Hvordan tror man at BP vurderer dette?

Følgende er en omtale på hvorfor dette er så viktig (mine uthevninger):

“The lack of safety and efficacy is thought to be the greatest cause of clinical failure. A review performed by AstraZeneca with a goal to understanding the factors impacting the progression of their projects created a “5R framework.” This framework and the implementation of it helped them to change their approach toward the research and development process. The 5R framework encompasses the need to focus on the right target, the right safety, the right patients, the right tissue, and the right commercial potential. It has been claimed that the use of this concept as a guide in drug discovery and development has significantly increased the probability of clinical success. In addition to the 5R framework developed by AstraZeneca, Pfizer also performed a review to uncover the systematic learnings that can be applied to improve compound survival. Not only was it found that most failures were caused by a lack of efficacy, but also in a large number of cases (43%) it was not possible to conclude whether the mechanism had been tested adequately. A key finding was that an integrated understanding of the fundamental pharmacokinetic/pharmacodynamic principles of exposure at the site of action, target binding, and expression of functional pharmacological activity determines the likelihood of candidate survival.”

For å måle om legemidlet når sitt målorgan og gjør jobben den skal gjøre kjører man analyser som viser nettopp dette. Man har data som objektivt viser at legemidlet er å finne i feks tumoren og hemmer feks reseptor XY som den var tiltenkt.

Fra hva jeg kan se av data tilgjengelig på ATX-101 viser det hverken noe tydelig effekt signal, viser ingen target engagment, viser derimor svært kort halveringtid og viser heller ikke overbevisende god safety profil.

23 Likes

Om du ikke vil bli styremedlem Roc, så burde du i hvert fall bistå aksjonsgruppen. Burde sikkert være mulig å få til en ordning hvor det var noe i det for deg også, ved en lykkelig slutt.

25 Likes

Skulle gjerne sett opptak av dagens sesjon. Har nå prøvd linken som er publisert på Nano sin hjemmeside flere ganger i flere nettlesere, men ingen video :frowning:

1 Like

Meget bra initiativ å prøve å få gjort noe med bytteforholdet.

  • men om det fusjonerte selskapet skal prises på linje med eller under kontantposisjonen blir det bare smuler igjen til NANOV-aksjonærene selv med 50:50-bytteforhold…
1 Like

Om man får et mindre lukrativt bytteforhold for APIM sine aksjonærer, så er det tvilsomt at de vil benytte sine warrants som gir de nødvendige 55 millionene. Det er Nano som kommer med medgift her, og APIM sine aksjonærer … nei jeg tror rett og slett ikke jeg skal fortsette med den metaforen :grimacing:

5 Likes

Tusen takk for en formidabel jobb med transkript fra dagens webcast, Do2Do. :clap:

Er det mulig å få til dette for den seansen som gikk på norsk/dansk også?

1 Like

Enig i at styret bør kastes. Vedr. “Worst Case” må vi kanskje trekke fra 5-10 millioner til for den “jobben” som Carnegie har gjort?

4 Likes

Ja, styret har sikkert skrevet under en avtale som definerer deres jobb som suksess bare det er et forslag på bordet.

2 Likes

farmaselskaper med inntekter? :drum:

Fun fact:

Forskjellen mellom et pharmaselskap og et biotech er at førstnevnte utvikler medikamenter fra kjemikalier mens biotechs utvikler medikamenter fra biologiske livsformer.

Er ikke så sikkert du har rett i det.

Med listing på børs får de tilgang til kapital på en måte som ikke er tilgjengelig for de pr i dag (ryktene vil ha det til at de ikke har lykkes med å hente det de trenger på egen hånd), samtidig får de tilgang til NANOVs 70 mnok som antakeligvis ikke skal benyttes til Alpha37 med det første.

Kostas var jo over seg av begeistring for mergeren, det er grunner til det, og jeg vil tro at en 50 - 50 ratio i bytteforholdet er oppnåelig ved å stemme dette ned og la partene fortsette kosepraten på Kjelsås med nye kort på hånda.

Kosta hadde allerede i hodet sitt innredet det nye CEO-kontoret i Oslo og gleder seg nok som en unge til å endelig få oppfylt drømmen som leder av et børsnotert selskap.

3 Likes

Tror aldri jeg har sett noe så ille som denne historiske casen på Oslo børs, skulle nesten vært forsket på.

Når du tenker at selskapet har tappet nok kaldt vann over aksjonærene, så kommer de med noe nytt.

Pipen har blitt lagt mer og mer ned for å satse på én ting, som plutselig ikke fungerer i det hele tatt. Enten er de på grensen til udugelige, eller så er de uærlige.

Så kommer denne pakken til et helt tilfeldig filleselskap som sliter med det meste selv. store spørsmål står igjen ubesvart.

Nei, jeg misliker faktisk så mye denne gjengen nå at jeg holder, kun for å stemme ned forslaget.

9 Likes

Enig i det, de har kjørt egne R&D dager for å selge inn hvor vanvittig stort potensial som ligger i alt det øvrige utover Betalutin, men med et pennestrøk er det plutselig av så pre-klinisk karakter at ingen der ute har interesse av det.

Men å hente 400 millioner i året på det, det var visst helt innafor :ok_hand:

16 Likes

En uke fra å være nøyaktig et år siden.

Utrolig hvor fort et selskap finner ut at noe er totalt verdiløst

8 Likes

Om APIM lykkes med denne dealen, er det helt på høyde Med Algeta sin suksess i prosent.
20 mill i cash = 400 millioners deal.
Det er sterkt.

Hva skal man gjøre nå?
Er det bare å kaste inn håndleddet , å ta tapet?

2 Likes

Når det ikke var muligheter for å hente finansiering i markedet på løse fantasier, så falt alt sammen.

Null resultater er hva de har å vise til. Prikken over i’en er den foreslåtte avtalen.

7 Likes

Vi gjør alt vi kan for å sette Betalutin på kartet blant hematologer verden over og for at dette skal bli en knall suksess. Det har ikke forandret seg og kommer heller ikke til å gjøre det.

Erik Skullerud, 20. Januar 2022.

Ja, det er merkelig hvor fort ting er snudd på hodet i denne lekebutikken som er styrt av diktatoriske og inkompetente personer, der verstingen fortsatt sitter som styreformann.
Jeg brant meg så kraftig på denne at det fortsatt vil lukte svidd i lang tid fremover.

For meg er det mest relevante spørsmålet om styret har villedet sine aksjonærer og kan stilles til ansvar for det, uansett hvor restene av selskapet får sin videre retning.

14 Likes