Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Husk også at en kapasitet som Arne Kolstad har uttrykt at det er håp for Betalutin i fremtiden :

Kolstad var hovedutprøver i Paradigme-studien inntil han sluttet ved Radiumhospitalet sommeren 2021 og begynte i stillingen som overlege ved Sykehuset Innlandet og professor ved NTNU.

– I Paradigme-studien hadde mange pasienter svært avansert sykdom og alle hadde gjennomgått minst to tidligere behandlingslinjer. I tillegg ble det stilt krav om at de skulle være refraktære mot CD20 antistoffterapi.

Han påpeker at dette er en pasientgruppe som det er vanskelig å oppnå gode resultater hos.

– Jeg mener fortsatt at Betalutin og andre former for radioimmunterapi representer en målrettet strategi som vil få en plass i behandlingen av non-Hodgkin lymfom i fremtiden.

4 Likes

Ja, Roy har vel også sagt at Betalutin på et tidspunkt burde være verdt 400 kr pr aksje. Og det må ha vært i 2016-2017 mener jeg. Så at han har hatt tro på produktet sitt, tviler ikke jeg på !

1 Like

Ja vi får tro det. Men da blir det i mitt hode ekstremt rart at han som oppfinner, medgrunder og storeier ikke har blitt sittende på den styreplassen som han naturligvis hadde hatt rett på

Poenget er vel kanskje at han hadde andre prosjekter på gang og at han som vi, trodde og håpet på at dem som tok over var kapable til det. Noe det har vist seg at det ikke har vært.

3 Likes

Vi har ganske like initialer men det er ikke meg som er Jan Tore Pedersen (JTP)

1 Like

Han har ganske mange baller i lufta, og har konsentrert seg om grunnforskning og andre produkter han har hatt lyst til å dra til markedet. Oncoinvent har nå tre produkter i pipen sin og i tillegg finnes Nucligen som kanskje det blit noe i etterhvert. Han har begrenset med tid, selv om arbeidskapasiteten nok er stor. Han antok antagelig at andre krefter var like kapable når Betalutin var kommet til den fasen at den skulle til dras gjennom siste hindring mot markedet og etterhvert kommersialiseres, men det virker jo som det kan ha vært en feil med fasit i hånd…
Han har, etter hva jeg vet, hele tiden vært disponibel dersom selskapet ønsket å forhøre seg med han ift rådgivning etc, men det har han nok opplevd at de ikke har ønsket. Jeg vet at han hele tiden har hatt stor tro på produktet Betalutin og mener det burde kunne ha en rolle i diverse indikasjoner innen NHL-segmentet. Det ble også fremhevet av han allerede i 2015 på en presentasjon jeg var på at han mente kombinasjonsbehandling var fremtiden. Og med Archer-resultatene i bakhodet er det vanskelig å argumentere mot at dette antakelig kan ha noe for seg.

4 Likes

Han har sikkert hatt lyst til å unngå en syvende far i huset greie. Men som du sier, med fasiten i hånd og med den raten de har hatt på utskiftninger i ledelse hadde kontinuiteten med han vært uvurderlig.

1 Like

“sammenslåingen med Apim var på langt nær den beste muligheten for selskapet, sier styrelederen.”

Fra artikkelen . Dette er vi helt enige med Egberts om…

3 Likes

Akkurat der tror jeg engelskkunnskapene til journalisten sviktet litt. Jeg mener han sa “by far the best deal”…

Men at dealen var elendig stemmer jo :wink:

3 Likes

hvilke artikkel er dette?

Den fra Medwatch referert over her.

Helt åpenbart, men egentlig er det norskkunnskapene hans som glipper litt. Men litt morsomt, da.

1 Like

Jeg har vært i bransjen i 25 år, og jeg kan ikke se for meg at det er investorer der ute som er villige til å investere det nødvendige antallet kroner som trengs nå for å få Nordic Nanovectors program til å komme i gang. (Apim ceo)

:exploding_head: Denne karen har virkelig troa på Nano sin pipe.

5 Likes

Da kan man lure på hva han vil med Nano… han trenger kapitalen.

6 Likes

Er det fordi han sa i 2016 at lignende selskaper i usa var priset 4x høyere? Mcap var vel omkring 4 milliarder kroner da.
Han solgte vel en hel del aksjer ikke så lenge etter medieoppslaget. Så får enhver tenke sitt om det.

2 Likes

Det er vel et poeng her at selv med en mulig emisjon som dobler antallet aksjer så vil aksjonærene trolig sitte igjen med større verdier enn ved en fusjon med APIM.

4 Likes

Det vil vel si at kua er melket tom.

https://www.dn.no/borskommentar/solstad-offshore/borr-drilling/flyr/alt-ligger-til-rette-for-noen-ekstra-fete-nyttarsraketter-i-ar/2-1-1363877

Hvorfor kommer denne opp, når jeg søker på nordic Nanovector?

Er de nevnt som en potensiell rakett plutselig? :rocket:

Fordi det står: ”Årets største taper er flyaksjen Flyr som er ned 99 prosent, etterfulgt av Nordic Nanovector som er ned 96 prosent. En annen flyaksje, Norse Atlantic er ned 83 prosent i år. […] At noen av alle disse aksjene kommer til å gjøre det bra i desember er helt sikkert. Utfordringen er å finne ut hvilke.”

Også i en to dager nyere børskommentar blir Nano trukket fram som mulig nyttårsrakett av Thor Chr. Jensen:

https://www.dn.no/borskommentar/atlantic-sapphire/oslo-bors/her-er-de-ti-hotteste-nyttarsrakettene-akkurat-na/2-1-1365490?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr

Men for å plukke aksjer med denne metoden bør man nok være utstyrt med solide gummihansker som rekker til over albuene.

4 Likes

Mange potensielle nyttårsraketter på Børsen

fredag 02.12.2022

Begynner det å nærme seg oppskyting?
Tradisjonen tro på denne tiden av året snakkes det allerede om hvilke aksjer som kan bli nyttårsraketter.

Investor Peter Hermanrud lanserte i en årrekke sine kandidater, mens meglerhuset DNB Markets og analysefirmaet Investtech er blant de som har tatt opp arven.

Tanken har vært å finne aksjene som har steget – eller falt – mest i løpet av året, i den tro at de vil få en ytterligere boost i en periode som gjerne er blitt definert fra rundt midten av desember til starten av januar.

Blant annet vil mange større investorer rebalansere porteføljene sine ved årsskiftet og ta gevinst eller tap for inneværende år, noe som kan gi store utslag i kursene.

Noen mener fenomenet nå er så velkjent at effekten har avtatt, mens andre er sterke i troen på at man fortsatt kan slå markedet med en nøye utvalgt rakett-portefølje.

Mange taperaksjer

DNs børskommentator Thor Chr. Jensen referer til at utvalgte taperaksjer har slått hovedindeksen i 20 av 22 år.

Foto

I et røft børsår for de fleste sektorer utenom energi, oljeservice og bilfrakt, finnes det nok av taperaksjer å velge mellom på Oslo Børs – særlig innen teknologi, fornybar energi, bioteknologi og fiskeoppdrett.

Ofte er det de mindre selskapene med lav omsetning i aksjen som kan få størst utslag.

Ønsker man å gamble på en ekstra julegave til seg selv er det derfor på tide å starte analysearbeidet før rakettene tennes, men vi minner om at risikoen er skyhøy: i aksjemarkedet kan nyttårsrakettene også skytes nedover.

Ukens uttrykk

Spekulative aksjer

Aksjer i selskaper med liten, ingen eller usikker inntjening, som kan føre til store kurssvingninger.

1 Like