Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (TRMED) 4

Invitation to presentation of Thor Medical ASA’s 1H 2025 on Friday 29 August at 08:00

Sniker seg gradvis opp mot 3kr aksjen igjen. Lovende takter før halvårspresentasjonen.

2 Likes

Thor Medical and Oncoinvent Enter Strategic Thorium-228 Supply Agreement

5 Likes

Thor Medical ASA interim results for 1H 2025 - strong operational and commercial progress

5 Likes

Ser nok 4kroner om ikke lenge :muscle:

1 Like

Ser ut som ting er på stell i Thor. Jevnt med positive meldinger over lang tid nå og inntekter begynner jo å nærme seg. Det virker igrunnen ganske solid.

5 Likes

Syns virkelig Jasper Kurth står seg til i CEO rollen. God presentasjon i dag tidlig, samt intervju med finansavisen :muscle:

3 Likes

Blir dette stang inn, eller ender vi i Nano-hengemyra på nytt? Jeg er bull.

1 Like

Dersom det stemmer at det nå signaliseres en produksjon på 1 mil doser i 2030. Kan vi da forvente endelig beslutning om bygging av Alpha2 i løpet av 2026 og Alphaworld i 2028?

1 Like

Kan det ligge et oppkjøp i fremtiden her? Altså at en større aktør kjøper Thor.

Og hva kan oppsiden være for aksjen? Den stiger markant også i dag.

1 Like

Alt handler om etterspørsel.

Vi trenger at en medisin blir godkjent av FDA. Medisiner med fast track kan få godkjenning allerede etter fase 2.

Har ikke oversikt over avlesning fase 2 for alle selskapene world wide som har kommet sålangt.

Det kommer til å eksplodere hvis 1 eller 2 blir godkjent. Alle trenger Thorium 228 nedfallskjede til kommersiell bruk.

I en slik prosess vil det sikkert komme bud på selskapet. Dette handler om strategisk kontroll over en ressurs som er svært begrenset.

5 Likes

Jeg deler absolutt din vurdering JMA om at dette nå handler om etterspørselsveksten, dvs at noen av de mange selskapene som nå er i prosess for godkjenning faktisk når frem hos FDA, så enkelt er dette nå! Dette fordi mye av andre kritiske suksesskriteriene for en kommersialisering av et selskap er på plass:

• Finansieringen av produksjonsanlegg er på plass, inkl 40% oppgradert
  • Kvaliteten av sluttproduktet er sikret
  • Leveranseavtaler av råvarene er på plass
  • Flere leveranseavtaler til internasjonale store aktører er på plass, flere kommer sikkert
  • Organisasjonen i forhold til kvalitet og kvantitet bygges opp i forkant
  • Fleksibilitet i forhold til videre utbygging av produksjonskapasitet ved behov
  • Konkurransesituasjonen for Thor beskrives i dag som liten, en høyst hyggelig situasjon å være i spesielt når vi snakker om et forventet betydelig vekstmarked
  • Fremtidige finansieringsbehov i utvidelse av produksjonsanlegget kan sannsynligvis i stor grad lånefinansieres

Hvis utviklingen innen kreftbehandling gjennom denne behandlingsformen blir i nærheten av det som er anslått, blir Thor sannsynligvis en betydelig suksess, større enn det de fleste av oss aner. Så hvor stor er så risikoen for at vi ikke vil få noen medisiner som får FDA godkjennelse…jeg tipper at den er liten, da det nå investeres betydelig beløp fra enorme aktører i bransjen!
En annen viktig ting er å få kontroll på hele verdikjeden, hvor Thor i dag er en viktig del av den. Merket meg at Einarson i Radforsk var innom det samme i siste episode, hvor han linket Thor til et meget godt norsk miljø, hvor den siste avtalen med Oncoinvent kan bidra til at dette, under flere forutsetninger, kan bli værende på norske eierskapshender og videreutvikles til en internasjonal stor aktør.

4 Likes

Oppgangen fortsetter på godt volum :muscle: Muligheter for en TA fra @Savepig ?

Det stemmer at den beveger seg oppover. :stuck_out_tongue:

Etablert over 4 ville være sterkt

3 Likes

Men er vi i ferd med å gå på en nye biotech-smell på Oslo børs, hvor det hausses over alle markedsutsikter?

Snart doblet pengene mine her, du får avgjøre selv om du skal kjøpe og hvor lenge du blir sittende i papiret :slight_smile:

1 Like

Selvfølgelig. Det var ikke det jeg tenkte på. Problemstillingen er mer om aksjen holder helt frem til mål, reff Ulti som snublet på oppløpssiden når tilsynelatende alle trodde den skulle bryte målsnøret i god fart.

En lærdom er å ikke sitte over value inflections points.

Forklar nærmere value inflections points.

Dette er jo ikke et selskap som er avhengig av 1 produkt som består kliniske tester osv, her er jo flere produkter som er under utprøving å tidlig stadie, men uansett selskap, så er d altid en risiko.