Nå er det viktig at styret venter til A1 kommer igang og viser at den kan levere den kvaliteten kundene har akseptert fra pilotanlegget og bruker tiden til å bygge opp antall doser til dette anleggets kapasitet før de henter ny kapital og ødelegger tilliten til sine meget langsiktige, lojale Nano aksjonærer som ønsker å gjenvinne noe av de tapene de har måttet tåle. Med de utsiktene man nå har kan vi forvente at aksjen dobler seg de neste 6 mnd. Lykke til!
Ser det blir skrevet på andre forum at nye spennende aktører har kommer inn
Dette er fra en post 13. August på et konkurrerende forum, kilden er vist Norne Securities:
-Bank of New York med ca. 1,74 millioner aksjer (0,48%)
-J.P. Morgan med ca. 1,52 millioner aksjer (0,42%)
-Et verdipapirfond med ca. 1,42 millioner aksjer (0,39%)
En spennende utvikling dette.
Thor Medical’s AlphaOne Facility to be Officially Opened by Norwegian Prime Minister Jonas Gahr Støre
Enig der, men kjøpte og kjøpte på kurser under ei krone for å få ned snittet, grunnet tillit til Asmyr, Larsen og gamle Thor gjengen, så heldigvis godt på pluss siden selv nå, så satser på de fortsetter å gjøre den gode jobben videre… Ikke minst for fremtidige kreftsyke, som trenger den beste behandlingen og forskningen de kan få🥳
20.08.2026 08:46:26
THOR MEDICAL: ABG TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 7
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier tar opp dekning av Thor Medical med en kjøpsanbefaling og et seksmåneders kursmål på 7 kroner, som tilsvarer et oppsidepotensial på rundt 25 prosent.
Det fremgår av en oppdatering torsdag.
Meglerhuset trekker blant annet frem Thor Medicals posisjon som en av få aktører globalt som kan produsere høyrent thorium-228 i kommersiell skala. Selskapet har inngått leveranseavtaler med elleve biotek- og legemiddelselskaper siden 2024 og bygget en ordrereserve på rundt 850 millioner kroner.
ABG venter at ebitda blir positiv i løpet av 2027, mens kontantstrømmen ventes å bli positiv mot slutten av året. Meglerhuset ser deretter en gradvis oppskalering mot selskapets ambisjon om en ebitda-margin på over 50 prosent innen 2032.
“Gitt mangelen på direkte børsnoterte sammenlignbare selskaper verdsetter vi Thor ved hjelp av en DCF-modell med en WACC på 14 prosent og en terminalvekst på 2 prosent. Dette gir en estimert fair-value på 7 kroner pr aksje i basisscenarioet, mot 0,50 kroner pr aksje i et bear-case og 20 kroner pr aksje i et bull-case”, heter det i analysen.
Og hva skal til for at bear-caset slår til, sier analysen noe om det?
Fail av alle studier som bruker det Thor produserer, sier seg selv 
Unnskyld, jeg mente bear-caset.
Bull? 
bear caset er vel at radiopharma blir veldig hot da ? 
Er det noen som har oversikt over når de ulike kundene har avklaringer rundt studiene sine? Til forskjell fra andre pharmaselskaper som gjerne har ett skudd i kammeret vil vel Thor sin produksjon ha spredt risikoen på flere sine skudd…
20 kr er da svært langt fra det kurspotensialet som ble omtalt i en avis igår. Sistnevnte fikk meg til å kjøpe aksjer for over 40 000 kr.
Tror ikke jeg ville bekymret meg veldig for at alle kundene vil bomme på mål, noen treffer garantert.
Og det uansett passe langt fram i tid for de fleste.
Spurte Chattern om kundegrunnlaget:
OBS! Chattern kan (og gjør) selvfølgelig enkelte feil.
Poenget står seg imidlertid, nemlig at det er mange kunder, og flere potensielle vil trolig komme etter hvert. Radiopharma er småhot for tiden.
I følge ABG skal TM levere spadene til gullgraverne. En sikker inntektsstrøm til alle kundenes fase 1, 2 og 3. Det er stor sannsynlighet for at en eller tre av dem vil lykkes med å få FDAs godkjennelse. I mellomtiden vil TM levere isotops til alle studiene og tjene 50% margin på disse leveransene. Lykkes 1-3 eller flere vil inntektene øke tilsvarende. I mellomtiden er risikoen meget lav så lenge kvaliteten på isotopene tilfredsstiller kundene. TM er heldigvis ikke avhengig av FDA eller andre off. godkjennelse, bare kundenes. Og det har de allerede fått fra et stort antall store, seriøse, kapitalsterke kunder. La oss derfor kalle en spade for en spade. ABG (i motsetning til DNB) forstår at dette er et low risk/high reward case med lav markedsverdi på ca 2 mrd - enn så lenge. God helg.
Tusen takk for nyttig informasjon! Når en ser på risiko i forhold til salg som synes sikret synes jeg ikke det er opplagt at risikoen er lav.
Jeg vil utdype litt her. Det er utsikter til brukbare inntekter og lønnsomhet. Slik sett er risikoen for konkurs mye mindre enn for selskaper som står og faller med at et eller annet virker som det skal. Men en markedskapitalisert verdi på ca to milliarder kr forutsetter et overskudd etter skatt på 50 mill kr forutsatt en p/e på 20. Et slikt overskudd forventes ikke med det første. Så det er etter mitt syn ikke så rart om markedskapitalisert verdi skulle falle med 50% til en milliard kr i løpet av noen måneder. Så etter mitt syn er selskapet nå fullt prises med en kurs som tar rimelig hensyn til potensialet for rask og lønnsom videre vekst.
Jeg forstår nå at dette er en svært misvisende overskrift. Når utgangspunktet er galest, blir resultatet titt originalest er det vel noe som heter. Her er vel utgangspunktet en omsetning ifjor på 1 mill kr. Med bestillinger av produktet på hundrevis av mill kr ligger det i korta at omsetningsveksten blir enorm uten at dette uten videre tilsier noen økning i aksjekursen fra nåværende nivå i det hele tatt. Gode utsikter er allerede diskontert i aksjekursen.
Nja, forventes omsetning på 244 mill allerede i 2028 og det ventes ytterligere ganske eksplosiv økning etter det med åpning av alpha 2 og alpha global etterhvert og omsetningen da kan fort overstige milliarden allerede på tidlig 30-tallet… Så man må vel forvente at en del forventninger på fremtidig inntekt prises inn alt etter hva slags sannsynlighet som legges i at dette vil materialisere seg. I så måte er det at de har levert AlphaOne på budsjett og på forespeilede tidslinjer et enormt viktig signal.