Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

a) Hvis FID (Final investment decision) på fabrikken er satt til 2025, hvorfor skulle de da hente penger nå?

b) Og hva er det egentlig som TRMED har signalisert når de skriver at de har penger til å 2025? (svar: at det ikke kommer noen emi særlig før det, ihvertfall ikke på kort sikt).

c) Se på dagsomsetningen den siste måneden, den indikerer greit hvilken interesse det er (i markedet) for TRMED til nåværende pris og informasjonsnivå. Med et par unntak så har dagsvolumet handlet vært (stort sett langt) under 1 mill. Så kan man jo fundere over om selskapet ville klart å hente inn 400 mill uten å ha noe særlig mer å vise til enn en planlagt fabrikk som de ikke har vedtatt noen FID på. Tror du det? Det tror ikke jeg.

d) Jeg tror selskapet må ha mer å vise til før de kan kjøre en emi og få den i nærheten av fulltegnet. Jeg tror at store- og små aksjonærer er ikke er klare til å delta i en emi i TRMED nå, ikke 3-4 år før ev. inntjening starter (gitt ferdigstillelse av fabrikken, og så kanskje ytterligere flere år mens markedet for alfa-emittere modnes).

e) Når det gjelder heving så foretrekker jeg overhevet fremfor underhevet bakst her.

3 Likes

Det er heller ikke umulig å låne 350 mill basert på FID for bygging av fabrikken, så vil ikke se emisjon som eneste vei til mål her.

Nei, det er helt åpent hvordan finansieringsmodellen blir, true dat.

Jeg har (basert på hva jeg kan forstå) antatt at det blir emi, litt fordi alt her er så nytt (inkludert markedet TRMED skal operere i) at jeg antar at det kanskje kan bli vanskelig eller svært dyrt å skaffe penger på andre måter enn i aksjemarkedet. Man kan jo også anta at børsnoteringen av TRMED er en slags anerkjennelse av dette. Hvis det hadde vært sånn at gamle Thor Medical lett kunne fremskaffe penger til fabrikk, hvorfor (utenfor det fremførbare underskuddet til NANOV da) skulle de da velge å børsnotere seg? :thinking:

Pump/dump hele sektor

Det som blir spennende er jo overhodet om det finnes andre impulser å melde enn potensiell fabrikk og evt salg om 4 år.

Hva skjer i selskapet, hvilke intensjonsavtaler klarer man å signere, kommer staten mer på banen, hva innebærer det å være en del av det offentlige tilsagnet man allerede har, osv

Regner med dette er den type lange linjer med mellomtidige milestones man må begynne å tegne konturene av i presentasjonene nå.

Så er det så lite opptegnet av info foreløpig, at det er vanskelig å forutse om det kan ligge kortsiktige triggere som ikke er synliggjort for markedet enda.
D blir spennende å se presentasjonen, d vil jo gi linjer for hvilke forventninger markedet skal ha i årene som kommer.

D er dessverre ikke umulig at d blir mye som å se maling tørke en stund

Men hvem vet

2 Likes

@JMA73 En jobb å gjøre her for Bjørseth & co, å posisjonere norsk satsning på radiopharmaceuticals og alpha-particle emitters for cancer therapy, i veikartet for norsk helsenæring.

1 Like

Vanskelig å se for seg Alf Bjørseth presentere H1 og la det bli med det, etter total stillhet fra selskapet siden fusjonen. H1 er tross alt mer eller mindre ubetydelig for Thor Medical, alt handler om planen fremover.

Hva tenker dere?

Godt Doktorinho er tilbake fra en lang sommerferie, for her er det dødt som graven.

Selskapet er på jakt etter en Environmental Health and Safety Manager, stillingen ble utlyst for en uke siden. Det vitner om at det skjer ting, om ikke annet.

3 Likes

Dersom det skulle være noen tvil om RHL sin rolle i selskapet fremover.

6 Likes

Bare til ettertanke. Hører på en eldre radium podcast

Ble nevnt av Bruland at NN røyk uklar med PI ( Arne Kolstad) i disse aksjonær brevene i Oncoinvent.

Vett noen i dag hvem i ledelsen fra NN som skapte denne klinsjen?

Thor Medical ASA first half 2023 results

Cashen varer til gjennom hele 2025 der altså :blush:

Ingen emisjon før produksjonsfasilitetene er 100 % avklart. Innen den tid vil de nok ha signert flere avtaler med big pharma om leveranse av alfa-emittere.

Hvis 50 mnok holder til 2,5 års drift er cashburn behagelig lav.

6 Likes

Så betalingen til Carneige skjedde i Juli?
Isåfall er det vel 40 millioner fra start av Q3 å fremover selskapet har tilgjengelig?

Samt kom Thor med noe som helst penger inn i denne Mergen? Eller hadde de kr 0.-?

1 Like

Står vel bokført i H1 slik jeg leser det, med 11 MNOK i transaction cost.
Står 17 MNOK i posten non-recurring cost, som på godt norsk betyr ikke-gjentakende utgifter, som kan relateres til engangskostnader relatert til fusjonen, ink fee til Carnegie.

(Fra PDF-presentasjonen)

4 Likes

Virket til at siste utgift relatert til transaksjonen ikke kom med i H1 23, så netto cash p.t var 39 MNOK + 4,2 fra Thor Medical.

Tilstrekkelig til å funde gjennom 2025 som CFO sa.

Det er allerede betydelig interesse for å signere avtaler for leveranse sier Bjørseth og de forventer å signere første letter of intent om ikke så lang tid.

Bekrefter byggekost på 350 MNOK med årlige inntekter på 400 MNOK. Amazing ROI når marginene i tillegg er så sterke.

@WernerVonHaussenberg , jeg er ikke på Shareville, men hva mener emisjonsprepperne nå?

Altså, det er folk på Shareville som tror det kommer en emisjon nå. Det bare mangler all logikk.

4 Likes

Det er som å ha en samtale med en mindre begavet vegg:

Sharewilly234: Det kommer en emisjon

Jeg: Bruker 15 min på å liste alle grunnene til at det ikke kommer en emisjon (basert på virkeligheten, snarere enn magefølelsen).

en dag etterpå:

Sharewilly234: Det kommer en emisjon. De har bare 50 mill.

Jeg: Begynner å skrive noe om cash burn vs. cash, innser så at tiden min er bedre brukt med å studere Checkmate 743-studien og se hva jeg klarer å finne ut om OS-data der, og bare dropper skrivinga.

Det er omtrent hva de mener. Du går ikke glipp av noe.

Edit:

Det eneste du går glipp av er å se hvem du er medaksjonær sammen med. Og det kan jo nyttig informasjon. Se på Argeo i dag. Selskapet leverte omtrent akkurat som forventet. Men det holder ikke for folk, og de selger unna fordi aksjen ikke spratt opp 110% til 6 kr eller hva de nå enn forventer.

2 Likes

Inneholder “, with sufficient cash to fund the Company’s activities through 2025.” aktiviteten emisjon?
Hvor lang tid er det igjen vanligvis for denne baksten etter at man kan si at hevingen er gjennomført?

Ang “expertise of the combined Company makes us well
positioned for becoming a leading global supplier of alpha emitters” hvem andre er igjen av NANOVs kompetanse enn Roy og styreformannen? Det er kanskje mer enn nok, men litt operasjonell risk med bare 1?

Er det slutt på kvartalsrapportering? Noen som har trekt ut de sentrale tallene for Q4? Blir det da ikke Q3 rapportering?

Noen som orker å stille disse spørsmålene på Q/A for oss?

Gøy å se at Sindre Finnes hadde NANO-aksjer i glansdagene

1 Like
5 Likes
7 Likes