Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Mange fryktet jo et dårlig Q3 :

THQTHIRD QUARTER 2018

Net sales increased by 1,403% to SEK 1,272.7 m (84.7).
Owned titles represented SEK 187.9 m (62.6), or 50%, of business area Games sales in the quarter.
EBITDA increased by 521% to SEK 214.8 m (34.6), corresponding to an EBITDA margin of 17%.
EBIT increased by 278% to SEK 90.8 m (24.0), corresponding to an EBIT margin of 7%.
Cash flow from operating activities amounted to SEK –740.1 m (29.2).
Earnings per share were SEK 0.74 (0.26).
5 owned titles and 9 publishing titles were released in the third quarter.

INTERIM PERIOD JANUARY-SEPTEMBER 2018

Net sales increased by 988% to SEK 2,743.0 m (252.1).
Owned titles represented SEK 510.5 m (183.0), or 41%, of business area Games sales in the period.
EBITDA increased by 457% to SEK 647.6 m (116.2), corresponding to an EBITDA margin of 24%.
EBIT increased by 191% to SEK 250.5 m (86.2), corresponding to an EBIT margin of 9%.
Cash flow from operating activities amounted to SEK 124.2 m (80.5).
Earnings per share were SEK 2.17 (0.91).
As of 30 September 2018, cash and cash equivalents were SEK 1,345.6 m. Available liquidity including credit facilities was SEK 2,244.2 m.

I tillegg kom det 2 oppkjøp :


EDIT: Her er foresten en av grunnene til at jeg liker THQ :

" By the end of the quarter, we had 55 games under development, of which 35 are still in the pipeline waiting to be announced."

6 Likes

Ser foresten ut som om det ikke bare er jeg som er fornøyd med THQ i dag. Opp ca 20% :slight_smile:

EDIT: https://www.redeye.se/company/thq-nordic/581680/thq-nordic-first-comment-q3-estimate-beat-and-more-value-adding-acquisitions

EDIT: Darksiders franchise pack koster nå 45kr ( 90% rabatt ) og ligger som #5 på gts. Bare 2 uker til Darksiders III som ligger som #75:)

1 Like

research.carnegie.pdf (789,8 KB)

Carnegie analyse fra idag.

2 Likes

Trendskifte på vei i THQ? Eller bare dead cat bounce? :stuck_out_tongue:

@babyrage? :stuck_out_tongue:

03/12-2018 15:00:00: (THQN-B.ST) THQ Nordic förvärvar varumärket Carmageddon

Dette hadde jeg ikke fått med meg. Velkjent, populær serie som har hanket inn mye bra kritikk før.

Ser gamer.no ikke var nådig i sin anmeldelse av nr 3.

Synd for THQ. Dette slippet var vel et av årets største for de.

1 Like

Bryter den opp?

1 Like

Evt bare se at de slipper et storspill om en måned som allerede har top50 på steam.

Hilsen han som skulle ta en rask trade og solgte alt på fredag til 149SEK pr aksje.

1 Like

Elex ligger nå som #1 med 60% rabatt.

3 Likes

10/01-2019 15:00:00: (THQN-B.ST) THQ Nordic acquires the Outcast IP

1 Like

THQ, saviour of IPs

Metro Exodus ligger nå som #13 og #24 og fremdeles ca 3 uker til launch.

3 Likes

Rimelig solid! Ca 10x så høy interesse som MYZ hadde 3 uker før release. Forventet salg 1,5 - 2m første måned da? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det hadde ikke gjort meg noe :stuck_out_tongue_winking_eye: Metro Exodus var ganske populært på E3 og har vel ligget høyt på wishlist på steam etter det men med en pris på 600kr bør vi være fornøyd hvis de selger 2m i 2019 ?

1 Like

Salg på under 1 mill første måned er nok litt krise når man ser hypen.

Jeg tror jo det vil selge bra men 2m till full pris i 2019 må jo være innenfor ?

Det blir også interessant å se hvordan bedre betingelser fra steam + nye markedsplasser påvirker marginene til THQ. Ser jo at de selger spill på Discord og f.eks darksiders II / metro last light redux er inkludert i Nitro ( tilgang til x antall spill for $9.99 / måned ).

Foresten noen som har sett noen estimater på hvor mye som selges gjennom discord eller epic sin store ? Kan ikke være lett å konkurrere med steam.

Discord store er liten. Epic er nok litt større men fortsatt veldig små.

Skal fiske litt.

1 Like

EDIT: Prisen på Metro settes samtidig ned fra $60 til $50 så tipper Epic har gitt thq en deal de ikke kunne si nei til

EDIT 2: Metro er foresten #1 på GTS nå så tipper mange benytter sjansen til å preordre på steam før det fjernes

2 Likes

Usikker på hvor smart det er å melde overgang i en så tidlig fase for den nye butikken. Steam dominerer stort. Tsw var i sin tid originalt kun på origin. Det hjalp ikke salget.

Men hvis dette er et spill alle bare må ha kan det fungere.

1 Like

Jeg er også usikker men tror ikke THQ hadde gjort dette uten at de har fått bra betalt. Stoler på at Lars vet hva han holder på med :wink: