Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Rimelig solid! Ca 10x så høy interesse som MYZ hadde 3 uker før release. Forventet salg 1,5 - 2m første måned da? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det hadde ikke gjort meg noe :stuck_out_tongue_winking_eye: Metro Exodus var ganske populært på E3 og har vel ligget høyt på wishlist på steam etter det men med en pris på 600kr bør vi være fornøyd hvis de selger 2m i 2019 ?

1 Like

Salg på under 1 mill første måned er nok litt krise når man ser hypen.

Jeg tror jo det vil selge bra men 2m till full pris i 2019 må jo være innenfor ?

Det blir også interessant å se hvordan bedre betingelser fra steam + nye markedsplasser påvirker marginene til THQ. Ser jo at de selger spill på Discord og f.eks darksiders II / metro last light redux er inkludert i Nitro ( tilgang til x antall spill for $9.99 / måned ).

Foresten noen som har sett noen estimater på hvor mye som selges gjennom discord eller epic sin store ? Kan ikke være lett å konkurrere med steam.

Discord store er liten. Epic er nok litt større men fortsatt veldig små.

Skal fiske litt.

1 Like

EDIT: Prisen på Metro settes samtidig ned fra $60 til $50 så tipper Epic har gitt thq en deal de ikke kunne si nei til

EDIT 2: Metro er foresten #1 på GTS nå så tipper mange benytter sjansen til å preordre på steam før det fjernes

2 Likes

Usikker på hvor smart det er å melde overgang i en så tidlig fase for den nye butikken. Steam dominerer stort. Tsw var i sin tid originalt kun på origin. Det hjalp ikke salget.

Men hvis dette er et spill alle bare må ha kan det fungere.

1 Like

Jeg er også usikker men tror ikke THQ hadde gjort dette uten at de har fått bra betalt. Stoler på at Lars vet hva han holder på med :wink:

Var de ikke bare tilgjengelig fra funcom sine sider?

Blir også interessant å se om dette gjør utslag på steamspy. Resident evil 2 ligger med over 500k owners på steamspy og hadde release 25.1 så regner med Metro selger litt som #1 .

Meget interessant.

I utgangspunktet så tenker jeg dette er mest interessant for de største titlene som får massiv pressedekning uansett. Er ikke noe tilgjengelig på Steam så gidder jeg personlig normalt ikke lete etter det en gang… men det er jo unntak, og det er de aller største titlene.

1års ekslusivitet til Epic store. Lurer litt på hva de har betalt.

ref denne.

bilde

29/01-2019 15:01:56: (THQN-B.ST) Redeye: THQ Nordic - Metro going for an Epic release

2 Likes

De bør ha betalt mye. Steam-forum er selvfølgelig rasende og den støyen irriterte/forbanna gamere lager skal man ikke undervurdere. De har elefant-hukommelse og vil typisk ta opp dette igjen og igjen for nye spill av samme utvikler.

Å få recent reviews av dette spillet og gamle spill fra samme utvikler til “mostly negative” er obligatorisk.

3 Likes

04/02-2019 06:30:00: (THQN-B.ST) Invitation to THQ Nordic’s Q4 presentation

Nice trailer

4 Likes

Hvis spillet er i nærheten av nivået til den traileren så blir det bra :smiley:

Det der så jo EKSTREMT bra ut, merker at jeg egentlig ikke er så bekymret for THQ investeringen ass.