Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Spelet blir nog riktigt bra, är ett stort fan av serien. Lite kritisk till att man byter försäljningsplatform ”fem i tolv”, men det glömmer man snabbt om spelet är bra! :ok_hand:t2:

Denne er noe dager gammel, men jeg tar den med for å vise at dealen med epic har en bakside:

Gamer.no – 5 Feb 19

Kaoset etter Metro Exodus’ overgang til Epic Games-butikken fortsetter

Sinte fans, skuffede utviklere og en stressa utgiver.

Denne var jo morsom, fort gjort å ikke holde hodet kaldt i slike situasjoner og gjøre situasjonen værre enn den var:

“Da folk begynte å oppfordre til en boikott av Metro Exodus fikk én utvikler imidlertid nok. Via nettstedet Gameru.net truet en ansatt hos 4A Games, som går under navnet «scynet», med at Exodus blir det siste Metro-spillet på PC dersom boikotten blir virkelighet.”

Siden Metro sannsynligvis er den viktigste lanseringen til THQ i år kan jeg ikke forstå annet enn at de har fått en deal de ikke kan si nei til. Hvorfor skulle man ellers fjerne spillet fra den største butikken 2 uker før launch ? Tror THQ er klar over risikoen her og vet hvor mye støy det kom til å generere og hadde det vært mitt selskap hadde jeg aldri gjort det uten å ha fått en deal som ga meg større inntekter enn jeg i utgangspunktet forventet.

1 Like

Iblant tas det dårlige valg - fremstår unødig polariserende og støyfremkallende hele greia. Får tro det er godt kalkulert, men vanskelig å si.

1 Like

Man gjør ikke slike valg 2 uker før launch uten at man får betalt :slight_smile: Når det gjelder Epic så er vel slike avtaler eneste måten å ta kunder fra steam så forstår godt at de legger litt ressurser ned i de.

Er vel overhengende å tro de har fått rimelig mye penger up front, pluss en rimelig god deal pr solgte spill

1 Like

Selvfølgelig har de fått godt betalt.

Og selvfølgelig har en utvikler som sier at hvis man boikotter ett spill så har det konsekvenser for framtiden rett. Det er jo ikke gratis å utvikle for mange forskjellige plattformer.

Er spillet bra nok vil det selge greit uansett. Jeg har da allerede steam klient, blizzard sin greie, origin fra EA, discord driver og markedsfører butikken sin… jeg klarer vel fint å installere epic store også.

Men det er veldig mange som ikke vil ha flere slike klienter og jeg tror spillet helt klart vil selge mindre enn om de hadde vært på steam.

3 Likes

Reduktion i cut med c:a 20% är en motivation i sig… Vill nog gärna ha med sig den initiala försäljningen till detta

Tror ikke kjøperene av spillet bryr seg så mye om hvor stor cut butikken tar…

Det var i tillägg i diskussionen om THQ’s motivation till att flytta lanseringen till Epic Store

Ja men det er ikke motivasjonen for å gjøre lanseringen kun på epic sin store. For metro blir nok også forskjellen mindre enn 20%

1 Like

13/02-2019 06:00:00: (THQN-B.ST) THQ Nordic publicerar delårsrapport, Q4 2018: OPERATIVT EBIT ÖKADE MED 84% TILL 194 MSEK

13/02-2019 06:34:59: (THQN-B.ST) THQ Nordic förvärvar prisbelönta Warhorse Studios, studion bakom Kingdom Come: Deliverance

13/02-2019 07:00:00: (THQN-B.ST) THQ Nordic förvärvar ledande förläggarpartner på australiensiska marknaden, 18POINT2

Fra Pareto

THQ Nordic - THQ strikes again

THQ Nordic just released a strong Q4 2018 report with a beat on revenue and operational EBIT (adjusting reported EBIT with K3 specific related D&A) versus our and Factset consensus estimates. Revenue came in strong due strong performance in THQ Nordic Games due to Darkisders III (and some extra income from EA`s origin subscription model) and Partner Publishing topping our estimates while Deep Silver and Coffee Stain came in short versus our estimates. Revenue split owned games/publishing title was 72%/28% and new releases/ back catalogue 58% /42% - which clearly indicates that sales has been good for Darksiders III and other releases in Q4. THQ Nordic announces two new acquisitions, Warhorse Studios, the studio behind Kingdom Come: Deliverance, bringing a good game IP to capitalize further on and 18POINT2, an Australian publishing partner, which will increase THQ Nordic reach for its broad games portfolio. Warhorse Studious had a very strong 2018 due to the success with KCD why trailing multiples looks very attractive, however, we find it reasonable that 2019 multiples will be higher, still it is a game that allows for continued releases of expansions and other add on content as well as a sequel. In total, Q4 results are strong, two new acquisitions that look rational are added, and we believe share is set to fly again. A reminder, Metro Exodus will be out on Friday and we believe critics ratings will be decisive for where the share will be heading short-term. Buy TP SEK 227.

1 Like

THQ med datterselskaper har… 77! spill i pipen… 77!

Må jo bli et mareritt for analytikerne å holde følge etter hvert.

Lars er god å gi informasjon. Så man klarer å fornuftige estimater.