Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Jebsen flytter på aksjene sine, analysedekning og nå stor pengeinnhentning i thq. You do the math… :smile:

3 Likes

På oppkjøp har de vært konger men i 2019 håper jeg de leverer bra på nye spill også.

1 Like

Haha! Vi får se. Det er mange fisker i sjøen for THQ-

Jeg er overbevist om at planen til THQ er å lage en gigant som så til slutt skal bli solgt til en enda større gigant. Denne emisjonen bekrefter bare min hypotese.

Det kan godt være at det spiller ut på den måten. Jeg håper dog at vi får se en fremtidig nordisk spillgigant som ikke blir solgt til noen :smiley:

Hadde jeg vært Lars hadde jeg jobbet mot det. Med 40% eierskap får han råd til smør på brødskiva når han selger sin andel til Tencent.

At Tencent kjøper seg inn er vel det mest realistiske scenarioet jeg ser, dvs at Emmisjonen er for at de skal få den mengden aksjer de ønsker seg.

Spørsmålet er vel også når blir THQ for store? hvor mange selskaper kan de ha under paraplyen sin før de mister kontroll.

En del av strategien er jo at selskapene i stor grad driver videre som før . Dette gjør det enklere og reduserer risikoen en del . Jeg føler uansett at de bør levere på en del av de spillene de kommer med i år.

4mrd er mye penger, de hadde jo bra på bok før siste runde med kolektbøssa. Mulig de bare ser det som fornuftig å hente inn pengene nå når ting ser bra ut og havet er flatt. De skriver jo selv at pengene mulig skal benyttes til oppkjøp så planlegge de et beist, 2 store, 8 små?

Jeg tenker at de hele tiden har ting på gang men de fleste blir det sikkert ikke noe av. Når har de iallfall cash tilgjengelig til de dealene det blir noe av.

2 Likes

Hva tror du om Funcom/Jebsen da @nofun?

Jeg tror ikke THQ kjøper Funcom :wink:

Greit, men hva tror du da? Er du av de som tror dette bare er en “forflytning”? Eller er du enig med meg og Alex som tror at det planlegges salg? Hva annet kan være grunnen til å flytte aksjene til mindre gunstige skatteregler osv?

Uppdaterad analys av Pareto.

THQ NORDIC

PARETO HÖJER RIKTKURSEN TILL 250 KR (220) (Direkt)

2019-02-26 07:57

STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för THQ Nordic till 250 kronor från 220 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys.

“2019 ser ut att bli ett händelserikt år för THQ Norodic med ett antal större lanseringar, såsom Biomutant (där vi uppskattar tredje kvartalet 2019), aviseringar av större projekt samt ytterligare värdeskapande förvärv”, skriver Pareto.

3 Likes

08/03-2019 15:53:18: (THQN-B.ST) Kommuniké från extra bolagsstämma i THQ Nordic

2 Likes

15/03-2019 08:23:49: (THQN-B.ST) Redeye: THQ Nordic - To new heights

1 Like

Solgte tilfeldigvis mine usle 50 aksjer her på 209kr idag, en ordre jeg aldri trodde skulle gå gjennom… :smile:

1 Like

Hvorfor ikke ?

Jeg osm hadde tenkt å plukke den opp igjen på ca 190!

Hvorfor skal gaming gå så bra!! :stuck_out_tongue: