Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thunderful Group AB - Småprat

Så hva tenker folket nå? Kjøpsanledning? 42% ned idag, men skal vi videre?

JEg ville ventet litt , men om du skal ha den i portisen, start å kjøp 10% imorgen. 10 % dagen etter osv.

3 Likes

Vilket jävla kaos i papret. Först förtydligande så kommer köprek 100kr.
Fattas bara att det vart innsynsköp i botten nu så är det fängelse nästa.

1 Like

hvem har kommet med TP100? Redye?

ABG
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/02/25/thunderful-abg-upprepar-kop-rk-100-kr-efter-fortydligandeny.html

1 Like

Skjønner ikke helt hva det PM’et forklarte bedre som skulle få de til å si kjøprek 100kr.
At de splitter distribusjon ned på driftsenhet betyr jo nada.

26.2.2021, 08:53 · Nyhetsbyrån Direkt

THUNDERFUL: ABG SUNDAL SÄNKER RIKTKURSEN TILL 80 KR (100)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) ABG Sundal Collier sänker sin riktkurs för Thunderful från 100 till 80 kronor samtidigt som rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys som Nyhetsbyrån Direkt har tagit del av på fredagen.

Aktien stängde på torsdagen på 63:30 kronor.

På torsdagseftermiddagen offentliggjorde Thunderful ett förtydligande till sin rapport varpå ABG skickade ut en så kallad “Fast Comment” där det framgick att riktkursen var 100 kronor. Det rörde sig dock inte om en regelrätt analysuppdatering, betonade ABG på torsdagen, som alltså nu har uppdaterat sin analys efter Thunderfuls rapport i onsdags som ledde till ett kursras samma dag på 43 procent.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt

26.2.2021, 09:32 · Nyhetsbyrån Direkt

THUNDERFUL: FC ANDERS MAIQVIST KÖPT AKTIER FÖR 1,5 MLN KR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Thunderfuls finanschef Anders Maiqvist har på fredagen köpt 23.500 aktier i bolaget till kursen 63 kronor. Köpeskillingen uppgår därmed till nästan 1,5 miljoner kronor.

Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Anders Maiqvist ägde inga aktier i bolaget innan dagens köp, framgår av ägardatatjänsten Holdings.

Thunderful Group kom i onsdags med bokslutsrapport varpå aktien dök över 40 procent samma dag, för att på torsdagen stiga med omkring 9 procent.

Efter en dryg halvtimmes handel på fredagen noterades aktien marginellt ner.

Anthony Livebrant +46 8 5191 7910 Nyhetsbyrån Direkt

26.2.2021, 09:57 · Nyhetsbyrån Direkt

THUNDERFUL: VD KÖPT AKTIER FÖR CA 3,2 MLN KR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolagets vd Brjann Sigurgeirsson har på fredagen köpt 50.000 aktier i bolaget till kursen 63 kronor. Affärens värde uppgår därmed till cirka 3,2 miljoner kronor.

Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Efter affären har Brjann Sigurgeirsson strax över 4,3 miljoner aktier i bolaget, motsvarande 6,3 procent av aktiekapitalet, enligt ägardatatjänsten Holdings. Brjann Sigurgeirsson är bolagets tredje största ägare.

På fredagen har även bolagets finanschef köpt aktier, om 1,5 miljoner kronor, något Nyhetsbyrån Direkt tidigare rapporterat på fredagen.

Anthony Livebrant +46 8 5191 7910 Nyhetsbyrån Direkt

Er vel alltid en fordel å se hvor de taper/tjener penger ?

Virker som om prisene på spill til de nye consolene også blir satt opp et lite hakk så det vil jo hjelpe bittelitt på marginene :

1 Like

Jo, men det betyr ikke “nå kan vi sette rek til 100, løp og kjøp”
som var wordingen til ABG:

"Eftersom vi tror att kursreaktionen beror helt på bristen på transparens i rapporten gällande redovisningen och i kommunikationen

Hva med 99.9kr ? :wink: Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hva de verdt og har dermed bare en lyttepost her. Synes uansett det var greit å vite at AMO Toys trakk ned Q4 . Dette kombinert med at de ikke hadde noen spillreleaser i 2020 mens de har 4 i 2021 gjør at jeg iallfall kommer til å følge med på de framover. De 2 innsidekjøpene i dag er jo heller ikke direkte negativt.

BTW, Husker jeg feil eller har Lars W. har sagt at han ikke hadde hatt noe i mot å kjøpe Bergsala ?

Problemet var mer at de mente kursraset skyldtes at de ikke hadde splittet de driftsenhetene, ikke at de leverte en ræva rapport.
Missforstå meg rett, jeg liker selskapet, og kunne tenkt meg inngang her, men jeg synes de er for dyre. Er mer kritikk mot ABG

I mine øyene er de pr nå en distributør som prises som et spillstudio (ser bedre ut etter kursraset, men synes fremdeles ikke de er billig). Jeg tror heller ikke fire spillslipp i 2021 vil skifte inntektsmiksen i stor grad når man ser på tallene de leverte nå.

2 Likes

Denne virker jo bunnløs. :roll_eyes: Kanksje ikke så rart, om dette er toppen av det de kan levere:
https://www.thunderfulgames.com/games/say-no-more

Satser på at det kommer litt mer interesante greier senere i år. En switch pro hjelper vel Bergsala delen i hvertfall.

2 Likes
3 Likes
3 Likes

19.5.2021, 09:07 · Nyhetsbyrån Direkt

THUNDERFUL: ABG HÖJER RIKTKURSEN TILL 85 KR (83)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) ABG Sundal Collier höjer riktkursen för gamingbolaget Thunderful till 85 kronor från 83 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys.

Aktien stängde på tisdagen på 68:20 kronor.

Mats Torgander +46 8 5191 7915 Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Ska ABG sælja ut sig ? :sweat_smile: