Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Spennende. kjøper en lyttepost.

Synes denne begynner å lukte på en gap-close, selv om volumet er litt tynt pga ferien.

2 Likes

To stk som kan gå litt.

InDex Pharmaceuticals Holding:

Bioinvent:

3 Likes

HSBC - Under 2009-nivået. Dette er ingen gode nyheter for finanssektoren.

Break out i Talkpool?

3 Likes

Ser ut som Svenske finans twitter “holder kåll”

Hamlet Pharma på vei ut av en kopp formasjon :metal::call_me_hand:

2 Likes

Graf.

1 Like

Et spørsmål litt utenom det vanlige i denne tråden. Har lenge hatt samtaler om markedet, økonomi og trading (TA) med guttungen på 14 og han vil gjerne prøve seg litt på det, med liksom penger. Hvilken platform vil dere anbefale? Jeg tenker IG som gir 100K med lekepenger. Men kanskje det finnes noen andre tjenester som egner seg bedre?

Før jeg gikk “all-in” med hardt opptjente penger, så lagde jeg meg et excel-skjema hvor jeg førte inn alle kjøp og salg på en fiktiv portefølje. I dag har jeg mest sannsynlig brukt TradingView sin papertrader. TradingView er jo et genialt verktøy i seg selv om man driver med TA, så hvorfor ikke trade direkte der også? :slight_smile:

Men det at jeg startet med å føre inn kjøp og salg i excel har jeg virkelig fått bruk for den dag i dag. Loggføring sitter i fingerspissene. Jeg har stålkontroll på alle kjøp, salg, kurtasje, win-loss ratio, batting avg., avg. gain, avg. loss osv. Det er jo bare fantasien som setter grenser på hva man kan få ut av informasjon med noen excel-formler :slight_smile:

Jeg savna i grunn ikke det at jeg fysisk måtte trykke kjøp eller selg inne på en plattform heller.
Men der er sikkert folk veldig forskjellig.

2 Likes

Takk. Har Pro+ abonnement hos TradingView, men var faktisk ikke klar over at de har en papertradertjeneste.
Bruker du også noen av brokerne de samarbeider med direkte i platformen?

Nenderste linja står det “Trading Panel”, klikk der og så finner du “Paper Trader”. På innstillinger kan du legge inn hvor mye cash du ønsker å starte med.

1 Like

Kahoot, daily.

Polygiene, daily.

Combigene, daily.

5 Likes

I dag kan man trade PCIB ved å se på NEL og omvendt. Morsomt hvordan de er i samsvar med hverandre.

“Tilfeldig”

Ordet du leter etter er “Tilfeldig”

2 Likes

Kongsberg Automotive
Gap 0,21 og 0,28

Nei, jeg bruker ingen av de brokerne nei. Jeg bruker Nordea. Rett og slett fordi jeg ikke har funnet noen som slår de på kurtasje. 0,04%, min 1,- og maks 99,-. Nordea Investor er langt fra optimalt, men man får jo det man betaler for. Jeg kjøper og selger basert på daily TF, så funker greit.

1 Like

NANO
Ser spennende ut

1 Like

Nano, weekly. Kan skimte tendenser til en OHS. Se også grafene til @sulzrox med diverse MA, der ma200 ser ut til å begynne å svinge oppover.

Boozt, daily. Brutt opp av konsolidering og dessuten gjennom Livermore century mark. Det eneste er at det begynner å bli langt ned til diverse MA. Rapport rett rundt hjørnet.

2 Likes

Catan ser fin ut på uke chart. Brudd opp i dag så lite volum men det håper vi på neste uke.

1 Like