Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

MPCC

1 Like

Hva legger du spesielt merke til her, @zappa66 ?

Mest sannsynlig:

Pullback i oktober ikke like aggresiv som pullback i juli.
Ser ut til å stabilisere seg på oversiden av bunnen som ble satt i juli.
Okt, nov og des ser ut til å higher lows.
Volumspiker til oppsiden med mer og mer avdempede pullbacks i des.
Ser ut til å finne support på oppsiden av 50dager MA.
Siste 2 dager er grønne, og ser ut til å kunne bryte oppover uten behov for stort volum. Men må klarere high fra november for bekreftelse.

1 Like

Det er ikke opp til meg å tolke chartet for andre. Jeg vet ikke hvilke strategier dere bruker for handel. Jeg legger ut det jeg mener KAN være gode set-up ut i fra mine kriterier, så blir opp til hver enkelt å se om det er noe for dem.

Det kan være gode læring å prøve å tolke chart som andre lager, for å øke chartleseskillsene

2 Likes

Når man ikke har lang fartstid med å tolke charts så er det nyttig å sette seg inn i hvordan andre mer erfarne leser charts og hvorfor de mener det kan være gode set-up. Just my humble opinion.

3 Likes

Interessant risk/reward i SATS, kjøpte en slant i går.

3 Likes

Den hadde jeg kjørt en stop loss på i hvert fall, for formasjonen kan like gjerne være en half-staff, dvs at nå er den halvveis i korreksjonen :stuck_out_tongue:

EDIT hmm ikke helt half-staff volumutvikling da. :slight_smile:

2 Likes

Vel, det er en grunn til at den har korrigert ja. Weekly fra høst 2020 er kanskje mer illustrerende: under 17 har den kun vært i korte perioder når det såg som mørkest ut.

1 Like

Den volumdippen der skal mest sannsynlig retestes.

Litt skeptisk til den siste kraftige volumbaren til oppsiden, for så å bli reversert rett etterpå med både volum og moment.

Men med langsiktige briller er det jo higher lows og en form for ascending tradingrange. Men enig med @Christian , vær obs på større korreksjon.

2 Likes

Vi skal en tur videre ned hvis treningssentrene stenges. Ellers opp.

EDIT: makan til intetsigende innlegg fra meg, men gidder ikke diskutere pandemi-utvikling selv om jeg har mine tanker rundt det.

5 Likes

2 Likes

LSG 2h chart

Verdt å holde et øye med SIOFF nå, kan gå fort ved brudd over 3.2. . Viser relativ styrke, men kan trenge litt hjelp fra sentiment for å løsne.

De kommer fra restrukturering; har dog fremdeles enorm gjeld, men også enorm egenkapital og inntekt ift. børsverdi. Interessant risk/reward med innsidekjøp på kurs over 4.

1 Like

Trodde et øyeblikk det var xact bear chartet :exploding_head:

Og sannelig, på min oppfordring om drahjelp stiller DNB opp:

Dette er samlede Oslo Børs «nyttårsraketter»:

  1. Siem Offshore

Gass prisene løper løpsk og var vel oppe i 14,5kr pr sm3. Det er fullstendig galematias!
Til sammenligning var prisene nede i 40øre i 2020

Konsoliderer fint. Et seigt bet :smiley:

2 Likes

Leste at gassprisen, regnet om til oljeekvivalenter var oppe i 246$ “fatet” i Europa, det er helt sykt.

1 Like

Ja, det er helt ute av kontroll.
Jobber med Gass, prod og transport.

Lav 2020 til peak 2021, 3,525.00 % økning

4 Likes

VOLCAR en IPO-aksje

TDVOX en enda nyere IPO. Spinnoff fra TOBII

begge kan handles på ASK

1 Like

ETH som er den kryptoen som har vist mest styrke i det siste med dobbel topp

GALAXY en twitterfavoritt, ned 50 % fra toppen og ligger nå i støttebelte

1 Like