Sitter egentlig bare å ser på hvordan S&P utvikler seg. Foreløpig på vei ned for å teste igjen. Vil se karakter på bevegelsen og hvor den eventuelt stopper før jeg drar en konklusjon.
Rallyet vi hadde var det beste i rangen. Hvis rallyet er av bullish karakter skal vi ha en mer bullish reaksjon også. Mindre volatilitet på vei ned, mindre volum, higher low etc.
Foreløpig er ikke spread på samme nivå som forrige pullback fra toppen av rangen, men vi har et par gaps.
Hvis dippene under support tidligere var MSOW (minor sign of weakness) vil det bety at toppen vi nett hadde var en UTAD, (Upthrust after distribution) og skal etterfulges av fortsatt bearish signaler, lower high osv.
Så er egentlig bare å vente på å få bekreftet eller avkreftet bildet jeg har nett nå.
Jeg holder meg til norske aksjer, så kikker egentlig mer på den norske indeksen. Den har forresten prestert bedre en S&P i snitt siden midten av desember 2021. I relativ styrke har S&P beveget seg jevnt og trutt i en nedadgående trend siden den gang. Kan sees i trenden under S&P.
Strategisk endrer det seg ikke så mye for min del, da jeg operere med swingtrades og klare stoploss. Muligens jeg er litt mer gniten på stoploss og lavere risk.
Ser man på 4 timers P&F chart med ATR skalering kan man tydelig se en liten tradingrange med distribusjon etter volumspiken på vei opp. Selv om den hadde det høyeste volumet, fikk man ikke en bevegelse til oppsiden som samsvarte med volum. Mye skjult supply som kom inn. Etterkant kom “breakdown” kolonnen som jeg har referert til tidligere. Vi har nå en veldig tydelig tradingrange på gang. Siste rally opp gjenspeiler også i P&F chartet at v i hadde mye volum, faktisk det høyeste volumet siden kolonnen vi fikk i begynnelsen. Klarte ikke å klarere denne kolonnen, men tok kortsiktig ut forrige high. Volumet vi har nå på korreksjonen viser forleøpig mer “innsats” til nedsiden, men foreløpig manglende “resultat”.