Er litt på gyngende grunn når det kommer til teknisk analyse.
Men ligger den ikke nå helt i toppen av den fallende trendkanalen fra 1. juni?
Og er det ikke negativt at den har falt gjennom støttenivået på 100$?
Og det samme med å falle under 200 dagers?
Og samtidig i henhold til boka at man stiger opp igjen til å teste motstand rundt disse 2 nivåene, før man eventuelt faller videre?
RSI er også fallende.
Synes chartet ser nokså nøytralt ut helt i det korte bilde, enn kan lese ett chart hvordan man ønsker, hvis du tror oljeprisen skal ned vil du automatisk lete i chartet etter de momenetene du på peker.
Lengre opp i tråden, for en liten uke siden syntes jeg at chartet var svakt, men plutselig kommer det stor lager trekk i USA og olje prisen bouncet og har fortsatt oppover etter at OPEC+ sier de muligens vil kutte produksjon.
Du kan også si at det har muligens brudd opp i RSI chartet.
Forøvrig dags fersk fra Karl Oscar Støm.
Questerre Energy Corporation . Selskapet har en gjennomsnittlig kursendring per måned på 33 prosent, så risikoen er svært høy. Aksjen viste en sterk oppgang i august. Det ble gitt kjøpssignal fra en rektangelformasjon, og kursen brøt opp gjennom motstanden ved 2,08 kroner på økende volum. Kursen har senere reagert litt tilbake på avtagende volum, og dagens nivå kan være en god inngang også for kortsiktige investorer. Det ligger nå støtte ved 2,08 kroner. Teknisk score er 96.
Liker denne. Fin chart.
Tar et trade om vi får en retest av monthly open og VAL på 13.8, med invalidering på 13.2
Vil dog kutte den før earnings.
Begynner å se veldig fin ut. Kjøper du breakouts selv om børsen generelt er i et bear market? Har ikke vært lett å kjøpe breakouts i år.
Nei det har ikke vært spesielt lønnsomt. Jeg har vært ekstremt selektivt, de fleste BO har ikke vært understøttet av volum.
Personlig har jeg trukket mer mot kortsiktig trading i det siste året
$WAYS med EP.
$HTRO ser også bra ut igjen. Omvendt hode og skulder formasjon på daily og fin cup with handle på weekly.