Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Ser sprek ut, jeg prøver alltid og se på momenter som taler i mot, dess mindre som taler imot dess bedre odds har man på at der går din vei.
Jeg tror muligens aksjen må jobbe med overhead supply i en fase.

2 Likes

BICO rapporterer i morgen. Kan gi en fin EP ved bra rapport, men veldig mye overhead supply her også. Høy ADR.

5 Likes

BCS, mangen vil nok være fristet til og ta ett bet her, fordi den har falt mye.
Rent teknisk vil jeg ikke gjort det.

Det omsatt flere millioner aksjer rundt 13,0-13,5 kr, alle disse ligger feil og mangen vil selge straks de får pengene tilbake.
Saga sitt nedsalg har skapt store ubalanser i aksjonær strukturen, der mangen spekulanter er kommet inn med og er ute etter en rask gevinst.
Det vil ta tid og vasket ut disse og med ingen nyheter i nær fremtid tror jeg flere av disse heller tar ett tap og kommer seg videre.

Er dere enig eller uenig?

PS. Jeg har ingen aksjer i selskapet, dette er ment som eksempel i teknisk analyse

4 Likes

Enig, Har fulgt med litt, som et selvstudium i TA, da den har “spennende” bevegelser, aka voldsomme.

Må aldri glemme grunnregelen i all TA.

• Det som har falt kan falle mer, og vice verca
  • Den fortsetter i samme retning til det motsatte er bevist.

Så kobler du med fundamentale læresetningen om at en dårlig nyhet kommer sjelden alene
og vice verca.

3 Likes

Noen her som har noen tanker om $DEDI?

Verdt og følge med på. Deep Value Driller.

3 Likes

BONEX

BAVA

2 Likes

TI-yndlingen ULTI lavt volum som vanlig

Har PEXIP bunnet ut?

2 Likes

Fortsatt inne @Defender? Volatil aksje, men ser fortsatt interessant ut syns jeg.

Nei, jeg er ute.

Så lenge den kan holde seg rundt 14 kr er det definitivt styrke, dog veldig sensitiv på olje prisen.

1 Like

All in i denne nå. Synes denne ser spennende ut fundamentalt, 90% av investert beløp i utbytte fra driften neste 2 år blant annet, men sliter med å se tendensene teknisk i det store bildet. Markedet blir oppdatert torsdag morgen i Q3-presentasjonen, som jeg tror blir veldig positiv, men ser få tegn til optimisme:

Gap opp til 19,7 ca. Nytt DNB kursmål i dag på 19,2(midt i gapet). Selgerne har overvekt av de som tok imot salg fra nest største eier som førte til gapet.

Teknisk så henger den etter fingrene. Om de skuffer bare litt på torsdag så tror jeg det kan bli stygt. Men så er det vel rimelig grei visibilitet i forhold til hvor resultatet lander.

Men en ting å huske er at det er aksjonærene som bestemmer kursen ikke selskapet

1 Like

Jepp, forventningene mine overgår DNB sine på risiko-siden og på ordrebok-siden. Men vi ender med 9mrd i overskudd fram til 2024 er ferdig i begge analyser. Synes prising på 7,3mrd virker til de grader lavt når det er forventningen deres. De sitter med noe sånt som 14mrd i backlog og planlagt kurspleie i form av tilbakekjøp av aksjer, reduksjon av gjeld osv. Scrap value har falt en del ned mot 4,3mrd for flåten om alt skrapes, men selges det til markedspris er det også over verdien på selskapet. Men men, risiko er risiko. Uvant å gå fra Biotech hvor risiko er en del av dealen, til shipping, hvor alle er super-redde for risiko. Forventer fortsatt 99% kapasitet ut 2022, opp mot 97% i 2023 og opp mot 75% i 2024. Med lavere snitt-rater for 2024 med ca. 20% pga. fall fra 38k-14k i kvartalet på lange kontrakter.

HTRO har vært sterk gjennom 2022, bygger litt base nå

1 Like

Liten breakout i Salmar

HAFNI med gode tall i dag, volumet i dag er også godt

1 Like

$NORAM spennende. Har lite erfaring med trading av nylige IPOer. Noen som vil dele noen tanker?

2 Likes

Greit chart, men litt lite tight i flagget

1 Like

$GCC spennende igjen? Støtte ved 50ema foreløpig. Melding om opptak til hovedlisten i dag. Noen som har erfaring med trading av aksjer som tas opp til handel på hovedlisten?

1 Like