Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Er det noen av dere som har noen erfaring med bruk av Autotrader hos Nordnet?

Det er lite ny/aktiv info om den synes jeg, og når jeg ser på ulike videor (inklusive opplæringsvideoer) så virker den også både kompleks, litt utdatert og tungvinn å bruke.

Prismodellen er også ørlite uklar siden man ved første inntrykk fort kan tro at det koster kun 995 pr kvartal. Min forståelse er derimot at dersom man ønsker en løsning som kan autotrade på fornuftig måte koster det en del mer.

For meg virker det som om man må ha:

• Cloud modellen til 1.690 pr kvartal, med mindre man lar PCen sin stå på og aldri gå i dvale 24/7?
  • 99 pr måned i tillegg for realtidskurser, ellers gir det vel liten verdi å bruke noen av modellene?
  • og en engangsinvestering på 2.995 i tillegg for å få Pro for å kunne teste strategier/modeller?

Så reell pris pr kvartal for noe som gir mening er vel da 1.987 snarere enn 995.

Kan noen si noe om dette?

Eg ser likhetstrekk med DSRT i 2021. Berre som ein liten obs.
24.10.22 og 12.01.23 er dei to kjøpspunkta eg prøver å finne. Eneste negative er 50ma over 20ma

1 Like

For de som ønsker mer info om VCP (volatility contraction pattern) kjent fra bla Minervini

4 Likes

OTL

SOLT

KAHOT og PEXIP klar for oppgangsfase?

6 Likes

HAFNI

2 Likes

$IOT

1 Like

Dersom Nasdaq bryter opp:

Kahot:

Pexip

4 Likes

Blir nye muligheter i aksjemarkedet nå.

$SOLT

Noen som har noen pene oppsett å følge med på? Både Pexip og Kahoot hoppet opp iten at jeg klarte å kjøpe på breakout. Hvordan er erfaringen med å kjøpe nær bunn i vcp f eks?

Vanskelig marked å kjøpe breakouts.
Syns OTOVO ser interessant ut, Ber div/pot bear div på fleste indikatorer

NEL ser lovende ut

$PACB tok en posisjon her.

2 Likes

OET prøver seg. Går ex utbytte på 17-18 kr i utbytte på torsdag

1 Like

Svenske LUMI ser spennende ut. Eksponering mot kopper først og fremst men også noen andre metaller

Kopper ser ikke like fin ut:

1 Like

Third time’s the charm? Litt ekstra spicy i all den tid shorten som drepte forrige forsøk nå er urørt og må vurdere å dekke inn.

For de som liker Qullamagie og ønsker å gjøre mer undersøkelser for å være klar til neste bullrun, her er en som har kompilert og samlet info om hans metode
https://fewmoredays.io/

7 Likes

Blir fundamental trading dette, så avhenger av datarisiko, men for de få som ikke bevandres så ofte i biotech-trådene har Ulti varslet resultatavlesning i to studier innen kort tid H1 NIPU og H2 INITIUM. Har selv valgt å ta et stort lodd på at det går veien, da avlesning har kommet senere enn forventet. Det vil si at gruppen i studiet samlet sett lever lengre enn forventet og det er naturlig å ilegge det effekt av medisinen. Men som sagt, datarisiko finnes. Ville bare gi muligheten videre i forkant, så håper jeg det går veien i hvert fall. :slight_smile: (Har for øvrig ikke investert over evne, bare det jeg kan tape.) For de som vil ha fundamental informasjon finnes tråden for det med god og nøye gjennomgang av caset.

NORSE har lagt de glidene snittene under seg

1 Like