Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Spennende også på weekly chart.

Halve posisjonen i Tobii gikk ut i dag rundt 39kr (+7,4%), resterende halvdel har trailing stop. Finnes potensial til å ta ut fallende trend, men det krever nok en oppgang i indeks samtidig.

Scanship fortsatte fint etter brudd, får se om den orker å gå forbi gult område. Volumet avtar veldig. Holder denne enda.

Nel holder jeg enda, stopp på BE.

Aiyma hadde på fredag brudd på fallende kil. Får se om det er test i dag eller om den faller ned igjen.

3 Likes

Ayima. 1. target 21 kr.

Rovio har vært en av mine beste investeringer så langt i år. Aksjen utvikler seg svært konstruktivt. Har redusert posisjonen med 1/3.

Talkpool. Skal det vende her? Rapport i morgen, så får se om forsøket på å bryte opp holder seg.

5 Likes

Tror du det var nok volum på oppgangen i dag? Endte på 24.5 mill

Bra volum, og det er generelt positivt at aksjen slutter på dagshøy. Ca 11kr er target for formasjonen, men det er ikke gitt at aksjen når det.

1 Like

Tobii, daily. Veldig spennende her nå. Change of Character, mtp flere høye grønne volumstapler? Denne kan bli veldig fin å eie fremover om bruddet bekreftes.

2 Likes

@hocki setter veldig pris på innleggene dine i tråden her. Mye bra, og selskaper jeg vanligvis ikke ville vært oppmerksom på om det ikke var for dine inlegg! Fortsett sånn :+1:

1 Like

Bruker det faktisk mest som en slags notatbok og egen læring. Bare positivt dersom det kan bidra til andres utvikling også :v:

Targo litt over ATL, potensielle forventninger til resultater/status i løpet av juni på to av deres studier.

Enig med @Konamixx, veldig nyttig at du deler tanker og hva du ser på @Hocki. For min del, som relativt fersk til TA, så skriv gjerne noen ord om hva du ser på / etter også, det er med å bidra til at jeg lærer. Mye man holder ett øye med, uten å nødvendigvis trade på, som man lærer av :slight_smile:

Bra volum, og det er generelt positivt at aksjen slutter på dagshøy. Ca 11kr er target for formasjonen, men det er ikke gitt at aksjen når det.

Ja, det er sant! Synes det er litt vanskelig å bedømme hvor mye volum man “burde” ha for å kunne ha gjennomslagsevne på bevgelsen opp. Hvis du ser på din orginale graf er det jo i formasjonen du har tegnet opp 5 dager med større volum en det som kom i går, mens de siste dagene har et snitt på ca 16 mill.

Må si meg enig med Konamixx! Veldig fint med input fra noen som åpenbart har peiling :blush:

2 Likes

så denne litt sent (ferie…), regner med noen her var mere obs ;). Fin volum, fin utvikling i dette børsklima.

2 Likes

Jeg har ikke sett denne tidligere. Men Minervini har jo fått orgasme om han har fått sett dette chartet. Snakk om perfekt VCP :smiley:

RSI i NAS. 4 hr.

hva er signalet med denne strategien? brudd opp av kanalen?

Normalt pleier jeg å se etter divergence, men i dette tilfellet så ser det ut som en thightening range og jeg vil tolke det som veldig bullish om den bryter opp av kanalen ja. Da vil ikke trendtaket i RSI være gyldig lenger, og du ser hvor lenge det har vært en fallende tendens her.

PS! Tradingview viser ikke riktige data lengre, må være noe galt i dag.

Har stukket tåen uti for å teste badevannet og tatt litt Telenor og BEIJ B i dag.
Vi får se om jeg snur og springer tilbake på land eller om vi kaster oss ut i vannet

Livbøyen SL er som alltid med

1 Like