Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Cup cheat completion og nå break over 6. risky inngang?

Edit - teknisk sett er vel koppen for dyp i hht til f.eks. Minervini

Til de som var tidlig oppe på helligdagen :slight_smile:

4 Likes

1 Like

noen som var bold og tok NICA den dagen? jeg sto dessverre over…

Nanologica har lavt volum å handle i. Hvordan vil du løyse det både med tanke på kjøp og salg?

Her er eit ant eks som eg ikkje kan sjå er mulig å handle på grunnet volum i aksjen.

Jeg pleier å redusere min posisjon i hht volumet. Jeg har ingen regel om dette skrevet i stein, men jeg liker f.eks. ikke å være den største posten i boka når jeg handler. Det kommer helt an på størrelsen av din portefølje. Det er også avhengig av hvordan intraday charten ser ut. Hvis aksjen handles med store spreads holder jeg meg hvertfall unna. Hvis du er interessert i å handle en lavvolum aksje som har et akseptabelt antall trades med små spreads intraday og du ønsker å handle forholdsvis store posisjoner så kan du benytte deg av algoritmer (Pareto tilbyr dette f.eks.). Jeg har selv ingen behov for dette per nå.

2 Likes

Ping @rosk82. Kunne du sjekket SOBI med en Wyckoff tilnærming? Ser for meg at det kanskje er en spring/shakeout vi har sett nå nylig, men har brukt Wyckoff for lite.

4 Likes

8 Likes

Noen som har lyst å se på DNO, blir det fart i olja så tror jeg den kan bli bra, synes det ser ut som ett allright område å gå inn? @nocturne, hva tenker du?

2 Likes

Min vurdering: Månedlig opptrend med 12.115 som forrige higher low. Vært i daglig nedtrend siden 20. mai. Må få et tydelig brudd over 15.56 for å snu trenden. Daglig 12EMA(den blå linjen) har fungert som motstand siden april, close over den og daglig trendskifte er første steg i riktig retning.

2 Likes


Inviterer “Scannern” til brudd opp?

3 Likes

Tok en liten posisjon tidligere i dag. Skulle ønsket litt mer volum, derav mindre posisjon med tidligere inngang enn normalt. Krysser fingra!

1 Like

Uten volum antar jeg fakeout

Synes ikke volumet er så galt jeg, selv om det ikke er på NEL nivå

Ganske enig med @Oivran her @Paddy80. Personlig liker jeg den ikke om du tenker langsiktig fordi de glidende snittene også beveger seg mot hverandre i negativ retning (50 krysser 200).

Det er nok en stund til og kan fint unngås, men kursen handles også under begge så litt “why bother” følelse med mindre du gambler på brudd opp og over 15.56 for en kjapp trade.

1 Like

Takk for innspill. Da vil oljen avgjøre mye fremover, tror DNO skal på 20 tallet etterhvert, men nå konsentrerer jeg meg om å få mest mulig aksjer ett annet sted :wink:

1 Like

Hvordan ser dere på aksjer med lange dype baser som settes av en eller to spikes og deretter en range i bottom av basen over lang tid, for så å raskt sprette opp og bryter taket av basen? Jeg er altid meget lunken, men dette viser seg å muligens tar feil.

F.eks.:

Jeg er ikke interessert i å vite hvordan utkomme i den enkle aksjen var, det kan jeg se selv. Jeg er interessert i om dere trader disse og med hvilken tilnærming.

Jeg tenker på disse ofte som en V formasjon som jeg ikke liker å handle. En break av den mindre basen i VCP formasjonen hemmes jo potensielt av taklinjen av den lange basen, altså er RR ikke så bra ved denne ingangen. Break av hele basen har samtidig allerede en høydeskrekk og SL rett under base taket er ofte i fare…

Formeninger?

1 Like

Jeg liker disse veldig godt, men har som regel den tilnærmingen at jeg tar en mindre posisjon ved brudd av første base, så adderer jeg hvis den fortsetter å bryte opp.

1 Like

Lundin Gold var jo fin. Den gjekk jo kun ned 15% noe som eg i det store bilde kunne kalt for ein litt lang Flat Base. Meir riktig Saucer Base?
Den hadde eg kjøpt på 41,70 før slutt og sett SL på 38,9. Men ville vurdert solgt viss den gjekk tilbake til 40 fordi eg ser det som svakhet.

Initiator Pharma hadde eg ikkje kjøpt. Den er altfor løs. Store svingninger, for aktiv. Og 60% ned er litt for mye for meg.

Sikkert ikkje det svare du var ute etter men…

1 Like

Kan kanskje handles i morgen

1 Like