Jeg har sett meg litt rundt for å finne neste “store” breakout. Vi hadde gullprisen litt tilbake i tid, biotech i form av PCIB og PHO som ble nevnt for noen uker siden, men også et par kandidater som ikke har slått ut for fult. Når jeg snakker neste “store” breakout, så tenker jeg brudd som typisk blir pratet om lenge i etterkant, slik biotech blir nå.
Jeg har ventet lenge og tålmodig på dette, og det er et sted jeg ser en sånn mulighet nå, og det er i bitcoin. Sett i mine øyne, så er dette et like perfekt setup, hvor det tekniske samspiller med det fundamentale like godt som det gjorde i biotech før det smalt. Jeg tror dog ikke vi får samme oppgang momentant. men at vi kommer til å se starten mot 13K i første omgang innen kort tid. Jeg trader bitcoin aktivt om dagen for å “lave” inngangen min ved oversolgte nivåer, i et håp om at dette kan være siste mulighet vi får rundt disse nivåer, før vi muligens starter ferden mot 100K(2 år fram i tid).
Hva ser jeg etter teknisk? Jeg ser etter hvor vi er i det store bildet. Zoomer vi inn, så har vi et EQ/pennant som brøt ned for noen dager siden. Dette kan være en perfekt bunn, OM den ikke får follow through. De neste dagene/ukene vil si mye, og dette kan være et eksempel på hvordan et bearbrudd uten followthrough kan se ut(vedlagt bilde), som vil signalisere svakhet fra bears. Bildet blir bare spekulasjon, men jeg tror det er nå man skal begynne å følge med om man er interessert i en inngang i bitcoin.
Dette er dog ikke noen kjøpsanbefaling, bare mine tanker rundt bitcoin atm.