Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Jeg har sett meg litt rundt for å finne neste “store” breakout. Vi hadde gullprisen litt tilbake i tid, biotech i form av PCIB og PHO som ble nevnt for noen uker siden, men også et par kandidater som ikke har slått ut for fult. Når jeg snakker neste “store” breakout, så tenker jeg brudd som typisk blir pratet om lenge i etterkant, slik biotech blir nå.

Jeg har ventet lenge og tålmodig på dette, og det er et sted jeg ser en sånn mulighet nå, og det er i bitcoin. Sett i mine øyne, så er dette et like perfekt setup, hvor det tekniske samspiller med det fundamentale like godt som det gjorde i biotech før det smalt. Jeg tror dog ikke vi får samme oppgang momentant. men at vi kommer til å se starten mot 13K i første omgang innen kort tid. Jeg trader bitcoin aktivt om dagen for å “lave” inngangen min ved oversolgte nivåer, i et håp om at dette kan være siste mulighet vi får rundt disse nivåer, før vi muligens starter ferden mot 100K(2 år fram i tid).

Hva ser jeg etter teknisk? Jeg ser etter hvor vi er i det store bildet. Zoomer vi inn, så har vi et EQ/pennant som brøt ned for noen dager siden. Dette kan være en perfekt bunn, OM den ikke får follow through. De neste dagene/ukene vil si mye, og dette kan være et eksempel på hvordan et bearbrudd uten followthrough kan se ut(vedlagt bilde), som vil signalisere svakhet fra bears. Bildet blir bare spekulasjon, men jeg tror det er nå man skal begynne å følge med om man er interessert i en inngang i bitcoin.

Dette er dog ikke noen kjøpsanbefaling, bare mine tanker rundt bitcoin atm.

5 Likes

Hva er det fundamentale som skal støtte oppgang?

Perfekt timing ved halving, og hvordan bitcoin har agert til markedet tidligere

Hunter
Brudd opp igjennom 5 kan være interessant

2 Likes

Nordic Semiconductor
Kan være interessant ved brudd opp 56

3 Likes

Så, jeg driver ikke med TA rundt RSI i noen stor grad, men dette er da en rimelig klar bearish divergence i OSEBX? Noe de fleste her vel hadde holdt seg langt unna?

1 Like

Gjelder å finne enkeltaksjer med et ess i ermet og en form for SL på posisjonen.

1 Like

Personlig synes jeg MACD er finere å måle divergens med, og den er ikke like klar på negativ divergens. En annen ting er at i større timeframe, så er det fortsatt tydelig positiv divergens, noe som kan indikere at vi kanskje får et bulrun godt over all time high de kommende årene.

1 Like

Takk @fish1430 og @vcp godt å høre tradere sitt synspunkt :slight_smile:

2 Likes

Takk for deling!

Holder et tett øye til denne, ser veldig klar ut pt.
Trolig en av nyttårsrakettene.

VCP
High tight flag

Jeg har tatt inngang, håper på mer.

2 Likes

Begynne det og lukte rekyl her snart? lar chartet tale for seg selv.

3 Likes

Er de ikke nesten «konk» ?

1 Like

Mulig, likefult rekyl muligheter

22

1 Like

Det ble en noe dypere dip en jeg hadde forventet, men reaksjonen etterpå var akkurat hva jeg ønsket å se. Brudd ned av viktig støtte, for så å fly rett opp mot taket av den nedadgående trendlinja, for ikke å nevne bekreftet positiv divergens. Dette er typiske tegn for utslitte bears. Danner vi en sunn konsolidering oppimot taket frem mot jul, så tror jeg dette blir en rakett utover 2020. Dette er forøvrig bare et lite utsnitt av det store bildet. Jeg tror dette skjer på akkurat riktig tid i det større bildet, så de kommende ukene blir spennende!

2 Likes

update av wedgen til Tencent. Fint brudd opp på bra volum. Som tegnet på, target her vil være 60 omtrent ved Juni/Juli 2020. Kan fort komme mindre pulback på veien for de som vurderer inngang.

https://www.tradingview.com/x/ydoygFFO/

Vet den er nevnt her før, men SOBI ser rett og slett lekker ut teknisk! Falling wedge som muligens får bruddet sitt de kommende ukene. Target rundt 60% over dagens kurs ved brudd opp.

4 Likes

To måneder senere og vi er på ath.

2 Likes

Hva tenker du om Targovax nå?