Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Kan jo være Gjelstein, men tror det ikke.
Vi får nok muligheten vi dødelige som har under milliarden!

Bra innslag i Nrk, men har bare sånn passe tro på Ultimovacs i forhold til Pcib uten at d e bør være nødvendig å utdypes.

sånn skal det gjøres for å få interesse for IPO:

2 Likes

Noen som kjenner til forløpet og prisingen til selskapet?

Lurer på hvorfor kapitalbehovet plutselig ble endret fra 700 til 350 millioner.

Godt spørsmål.

Mulig de har innsett at de ikke klarer å hente 700 millioner og har senket ambisjonene noe? 350 mill skulle jo holde til 2022 skulle man tro (med tilsvarende cash burn som PCIB).

1 Like

Ja, i tillegg er nok mange potensielle investorer avventende.
Når man ser på alle de siste emisjonene innnenfor biotek så ser man jo et greit mønster, kursene bare faller og faller.

Så hvorfor skulle noen i det hele tatt gidde å tegne seg i en ny emisjon?

Sant nok…

Gleden desto større for oss små aksjonærer som ønsker inngang til selskapet.

Ultimovacs og Vaccibody på børs en dag og vi vil få en god diversifisering av bio-tech bare i Norge.

Blind synsing fra min side er at de har tatt utganspunkt i hvor mange penger de tror de klarer å hente, og så vært veldig hardhendte i budsjettet med hva slags aktiviteter de kan tillate seg de neste årene.

Noen som vet om de har gjort endringer i studiedesignet, og på den måten redusert kostnaden med pivotal fase?

Dagens medisin

Artikkel 13 mai

1 Like

“Som mange andre er vi i samtaler med big pharma, det kan også komme studier fra andre selskaper.”

Noen som forstår teksten over?

Det betyr vel at det kan være et alternativ hvis de ikke ønsker eller ikke klarer å gå hele løpet alene.

Mest sannsynlig er teksten en redusert variant av det faktiske intervjuet/samtalen. Typisk at sånne knotete formuleringer oppstår da. Men handler vel om at de holder forskjelligesamarbeidsmulighetene åpne

De skal jo teste ut sin medisin sammen med en checkpoint inhibitor, så de kan jo få en avtale på linje med hva BerGenBio og Vaccibody har med hhv Merck og Roche. Det koster jo opptil 1 MNOK pr pasient så det er en viktig avtale å få på plass for å redusere kostnadene.

Er BP ivrige kan de kanskje klare å få til en ikke-eksklusiv avtale slik BerGenBio og Vaccibody begge har fått til.

Hele spørsmålet/svaret

" – Du sier til NRK at en vaksine kan være klar om tre-fire år. Er det realistisk?

– Det avhenger av flere ting, nå henter vi penger til å gjøre vår randomiserte studie. Det er ikke en registreringsstudie, men kan bli det. Det er mange muligheter. Som mange andre er vi i samtaler med big pharma, det kan også komme studier fra andre selskaper."

Som mange andre er vi i samtaler med big pharma
Hvem andre er det … PCIB?

Det kan også komme studier fra andre selskaper
Hvilke studier og hvilke selskaper?

Hva mener vår gode einarsson her?

Tror jeg ser det nå

Han tenker vel på at der kan komme konkurranse fra andre selskaper

Alle selskaper med et potensielt produkt er i samtaler med big pharma. Einarsson har tidligere uttalt at “selskaper som ikke er i samtaler med big pharma ljuger”, så denne detaljen tror jeg ikke at det er noe vits å henge seg opp i. :slight_smile:

2 Likes

Må si meg enig der kontorstol

Hva er ditt syn/mening om hva den egentlige grunnen til at samarbeidet ble avsluttet mellom PCIB og Ultimovac?

1 Like

Uten å sette meg skikkelig inn i det tror jeg at det er så enkelt som at de kan få en vaksine på markedet alene, og for et relativt lite selskap med begrenset kapital vil det koste mer enn det smaker å starte på nytt fra fase I til tross for den forbedringen av immunrespons som fimaVACC eventuelt gir. fimaVACC vil nok først være mer attraktivt for de store legemiddelselskapene som har vaksiner som de sliter med å få gjennom kliniske studier pga. begrenset effekt i sitt opprinnelige design. Dersom fimaVACC blir “standarden” vil teknologien helt sikkert blir inkludert fra start i både store og små selskaper i fremtiden.

8 Likes

Takker for godt svar kontorstol

1 Like