Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Det hersker vel fremdeles tvil om de betaler for studiet eller om de bare gir gratis medisin.

Kan ikke vi være så snille å se på emisjon i dette selskapet som en bra ting??? Hvis det er for å legge til en mulighet for en ny indikasjon vil det jo føre til at nåverdien sannsynligvis øker mye.

1 Like

Der får du det til å høre ut som Targovax utviklet ipilimumab/Yervoy :wink:

Men Magnus Jadeberg var altså CMO i Bristol-Myers Squibb før han ble CMO i Targovax tydeligvis. Det visste jeg ikke.

Hadde vært interessant å se nåverdi beregning av summen av prostata, lunge, melanom og measotheliom. De tre første er jo svære pasientgrupper. NPV av disse fire indikasjonene dividert på kun 27 millioner aksjer tror jeg kunne blitt et morsomt tall. Er det ingen analytikere som følger selskapet foreløpig?

2 Likes

Nettopp. Det er snakk om en veldig høy kurs alt etter hva man legger inn i kalkulatoren. En emisjon for å få det til hadde ikke vært dumt.

Greit nok å ikke være allergisk mot emisjon, men det får da være måte på til entusiasme før det er et faktisk behov. Om selskapet klarer å få til like gode avtaler som nå i en eller to randomiserte studier til, så er det ikke sikkert de trenger det. I hvert fall ikke før om en god stund, når man har flere forhåpentligvis positive data fra pågående studier.

Det kan f.eks. være at Merck blir veldig interesserte i å være med på noe etterhvert.

1 Like

kan Ultimovacs med sin universelle vaksine og PCIB fimaVIR potensielt lage en vaksine for coronaviruset ?

Nei, UV1 er nok en ren kreftvaksine.

1 Like

Eller mer presist: en terapeutisk kreftvaksine. Den er ment å behandle kreft, ikke forebygge.

4 Likes

Men er det utelukket at UV1 i fremtiden også kan bli en forebyggende vaksine?

Slikt er ekstremt kostbart og tar ekstremt lang tid, så det er nok utelukket, før man i det hele tatt tenker på det teknologiske.

Men smak litt på «universell profylaktisk kreftvaksine da». Da snakker vi! :stuck_out_tongue:

4 Likes

Hvor har du det fra?

If we can document a clinical benefit in one cancer type, we will over time seek to document the
effect of the universal cancer vaccine in many different types of cancer and in different stages of
disease, right up to where we possibly can prevent cancer from occurring in persons with very high
risk. This will also be the future for cancer treatments in general. New technology will make it
possible to diagnose cancer much earlier than we do now. The biology will be very different in a
small, newly established tumor as compared to an older tumor with metastasis (i.e disease spread to
other organs). What they will have in common is the possibility to be killed by an activated immune
system. It is likely that a small “inexperienced” tumor is easier to eliminate than the tumors we are
treating today. The best might be to make the immune system fit and ready to attack if the cancer
appears. We believe that our vaccine can do that.

2 Likes

En profylaktisk vaksine krever ekstremt mye større studier, fordi bare noen uansett blir syke, og man må vente på at de blir det.

Er ikke dette et totalt feilspor?
UV1 er jo så vidt jeg har forstått en vaksine som skal stoppe en eksisterende tumor å vokse videre ved at den angriper cellens evne til å fornye seg selv. Alle celler fornyer seg jo hele tiden som en del av kroppens vanlige “fornyelsesprosess”. Så hvordan denne mekanismen skal kunne brukes til å stoppe celler som ennå ikke har blitt en ondartet tumor forstår ikke jeg. :thinking:

Det er de suspekte kreftcellene som ikke blir «eldre», og som dermed fortsetter å dele seg ubegrenset, vaksinen hjelper immunsystemet med å få has på. Det er ikke noe teoretisk i veien med å prime immunsystemet i forkant slik at det er på utkikk etter slike celler. Men om det er en realistisk mulig med UV1 vet jeg ikke.

Leser dere det jeg skriver?

1 Like

Du reagerer på at @Chrkni og jeg mener at det ikke er hevet over en hver tvil at UV1 kan bli en profylaktisk vaksine? Vi er jo et stykke fra 100% sikre på at den fungerer terapeutisk, så la oss starte med det, er i alle fall hva jeg mener.

Ja, det er en teoretisk mulighet, men ikke mer enn det foreløpig. Og det er de virkelig lange brillene CEO tar på seg når han beskriver en fremtid der man gir vaksinen i forkant til utsatte grupper for å forhindre kreft.

1 Like

Dette var spørsmålet :blush: svaret er altså “Nei! Det er ikke utelukket.”

2 Likes

81 posts were split to a new topic: Ultimovacs småprat (ULTIMO)