Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

På sin hjemmeside skriver Ultimovacs at de benytter et antigen som heter Telomerase (hTERT). Dette er et enzym som er aktiv i 85-90% av alle cancer celler.

Det vi vet er at samarbeidet med PCIB opphørte. Det må jo tilsi at Ultimovacs mener at de IKKE vil oppleve problem med enkapsulasjon av virkestoffet deres?

Dersom deres vaksine kommer til å fungere etter hensikten, da vil altså immunforsvaret være i stand til å utslette 85-90%av alle krefttyper? Hva gjør dette med konkurransesituasjonen til øvrige produsenter og ikke minst PCIB?

2 Likes

Vi har opplevd mange som mener de kan “løse kreftgåten” og som vi ikke har hørt mer fra etterhvert. Det er mange BP som følger med på alt og alle, og hadde de trodd at Ultimovacs satt med en så sensasjonell nøkkel hadde de vært kjøpt opp allerede og ikke hatt behov for å spørre norske investorer om penger. Ingen ting ville være bedre enn om de klarte det men vi får nå se om 3-4 år hvordan dataene ser ut først. I mellomtiden kommer PCIB til å inngå mange avtaler og hjelpe til å løse sin del av dette.

7 Likes

Ultimovacs bruker en annen adjuvant. Åpenbart mener de at det virker godt nok.

Hvilken bruker de?

Sin egen, de kjøpte et svensk selskap som hadde en original adjuvant.

Alle kreftforskningsselskap reklamerer med at de tror de har svaret på kreftgåten og bare noen få år unna markedet. Ultimovacs med kun fase 1 studier. De fleste av oss som har investert i denne bransjen har vel sluttet å falle for slike guidinger. Kan sikkert dobble de 3 årene.
Leste litt gjennom pasientene som var med i studier: patients who previous had been treated with palliative radiotherapy and /or at least two courses of chemotherapy."

Disse har jo allerede overlevd en hel haug med behandlinger, så da er det jo vanskelig å si hvor bra Ultimovacs vaksine er, når de for denne etter alle de andre? Ikke nødvendigvis et gjennombrudd bare for de er i live etter vaksinen…

7 Likes

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190520.OBI.20190520S37

1 Like

Der kom den. 31,25 per aksje.

1 Like

Finner den ikke i min trader jeg. Hva er mcap på der nå da til 31,25kr?

1 Like

The price per Offer Share (as defined below) is set to NOK 31.25, corresponding to a pre-money equity valuation of approximately NOK 500 million.

Edit: Får ikke tallene over fra børsmeldingen til å stemme med antall aksjer oppgitt på ultimovacs.com/investors/share-information der det står at det er 640816 aksjer totalt, datert 24/1/2019. 640k * 31,25kr er 20mkr. Må ha skjedd noe siden da.

1 Like

The Company, its largest shareholders together with the Company’s directors and
managers agree to be subject to customary lock-up, subject to certain
exceptions, on their ability to sell or transfer their Shares. The Company, its
directors and managers are subject to such restrictions for a period of 12
months after the commencement of trading on Oslo Stock Exchange. The largest
shareholders of the Company are subject to such restrictions for a period of 6
months after the commencement of trading on Oslo Stock Exchange.

Lock-up:denne likte jeg. Blir spennende å se unntakene fra denne lock-up.

Tror jeg venter til aksjen har fått seg litt omgang juling på biotekbørsen framfor noen, Oslo Børs.

500 MNOK pre-money er ikke spesielt billig når vi vet at feks PCI Biotech har en enterprise value på bare et par hundre millioner mer og står betydelig nærmere markedet med sitt fimaChem program(+fimaVacc hvor det kan komme avtaler innen et år).

Iflg CEO der er det å søke markdsføringstillatelse for Ultimovacs i 2022 mer enn drøm enn noe som kommer til å skje i virkeligheten. Vi snakker med sannsynlig om 2023-2025.

Spørsmålet er jo faktisk om de vil klare å hente disse 370 millionene uten å gå mer ned på prisen. Såvidt jeg kan se er den ikke fullt undertegnet slik PCIBs emisjon var. Det nevnes at de 4 største har undertegnet for 100 millioner, men de siste 270 millionene hvor skal de komme fra?

3 Likes

Det er nok bare å ringe til spesialinvestoren i pcib. he he

Nei, det blir spennende å se hvordan det går å hente inn pengene.

3 Likes

Hehe, ja de må nok tigge hos de store stygge ulvene.

Er nok ikke mer penger å hente hos norske småinvestorer som har brent fingrene på Targovax, Pcib, Nano osv

Akkurat det tenkte jeg litt på også:) Tror ikke mange vil selge TRVX, PCIB eller NANO for å delta i ULTIMO IPO. Noen her inne som vurderer det?

Nei, det er gjentatt til det kjedsommelige her inne nå, biotek-sektoren på OB trenger en suksesshistorie før det kommer nye penger inn i sektoren.

De 4x25 mkr er vel bare det de største har tegnet seg for og uansett vil bli tildelt. Jeg tolker det som at de garanterer* for at hele regningen blir plukket opp om markedet ikke er interessert.

*) on certain terms and conditions…

Garanterer de største for hele emisjonen?

Da burde det stått fully underwritten, ref Pcibs emisjon.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180824.GlobeNewswire.GNW1000096720-en

Skal bli spennende å følge med på denne emisjonen. Tror de skal slite med å få inn noe særlig mer enn kapitalen storeierene garanterer for.

Uansett trist at det er blitt så vanskelig å reise penger til ny og innovativ forskning her i Norge.

Eller hva sider du @Savepig, de kan jo kanskje få inn Folkefiendefondet på eiersiden…:sob:

1 Like