Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Kjøpte på 53 i går, håper det vil vise seg å være en bra inngang. Kan ikke skjønne noe annet i forhold til hva vi har i vente :slight_smile:

Siden CEO den 12/12 gledet seg til aa fremlegge resultatene paa Orlando har kursen steget ca 47% etter aa ha snudd ved 61 (+64%). Tror neste rykk passerer den toppen.

1 Like

Det er mye snacks guidet til 1Q så å forvente videre oppgang er ikke ulogisk. I tillegg er det muligheter for langt flere enn 2 randomiserte fase 2-studier i løpet av 1H. Veldig spennende.

Som @Forsk sa i sist podcast - de forsøker nå å TRANSFORMERE selskapet fra et lite oppstartsselskap til et helt annet type selskap. Tenk 2, 3, 4 randomiserte fase 2-studier som alle har mulighet til å bli pivotale hvis de leverer.

Og readout av immunrespons i 1H21 allerede.

2 Likes

Jonas avsluttet podcast 114 med å si at han så frem til Asco hvor Ultimovacs skulle presentere spennende resultater. Sitter ikke Jonas i styre? Han vet nok hva som blir presentert.

Jonas er styreformann i Ultimovacs.

Einarsson har jo derfor dyp kunnskap om caset, så han uttaler seg helt sikker på generelt grunnlag med bakgrunn i det kliniske og prekliniske de allerede har vist, og ikke på innsidekunnskap om den aktuelle presentasjonen :slight_smile:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Neladner (341 likes)
  1. @polygon (113 likes)
  1. @Snoeffelen (50 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Fornybar (27 likes)

  2. @Morgo26 (10 likes)

  3. @Plumbo (10 likes)

  4. @Bob_le_Plast (8 likes)

  5. @vegar_beider (8 likes)

  6. @Legoland (7 likes)

  7. @focuss (6 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Jonas har ved flere? anledninger klaget over at kursen ble satt lavere enn Radforsk hadde tenkt seg ved IPO. Er det noen som husker hvilken kursramme Radforsk haapet paa?

Har gravd i historikken.
Da Ultimo overtok TET Pharma i juli 18 har Snoeffelen regnet ut en pris paa Ultimo til 52,90 saa det var vel rundt denne de haapet paa ved IPO i mai 19.
Godt aa faa tilbake fölelsen av aa ha tykke ullsokker paa! Litt sent ute, men smily tildeles herved, Snoeffelen.

1 Like

Det er viktig å huske på at dette var før de fikk startet (med partner) TO randomiserte fase 2-studier.

2 Likes

I emisjonen før IPO, i 2017, så ble Ultimovacs verdsatt til 675 mill før de hentet 125 mill. I IPO ble selskapet priset til 500 mill før de hentet inn 370 mill. Det betyr at IPO ble gjort med en saftig rabatt på 38%. Ultimovacs måtte altså gått på børs med en kurs på kr. 50,- dersom aksjonærer før IPO skulle gått i null i forhold til emisjonen før denne.

Eller som jeg skrev for lenge siden: Man kunne kjøpe en krone av Stein Erik Hagen for 63 øre IPOen.

1 Like

Har lagt merke til at det kommer en del selgere på 58+ så skulle gjerne sett aksjonærlistene for å se hvem som letter seg. @pdx :blush:

2 Likes

La til 8k siste uke paa kurs rundt 53-54 saa jeg synes det er greit naar noen realiserer gevinst. Begynte selv aa realisere i Pho/Pcib for aa skaffe midler til Ultimo og risikospredning.

Jeg har stor risikospredning i min biotek-portefølje, men har også tro på at Ultimo, PCIB, og PHO blir de 3 store norske biotekselskapene innen kreftsektoren.

Har sammenlignet aksjonærlisten 2. januar med 20. januar, og tror du ikke de snikete nederlenderne er på ferde i denne aksjen også! De har rett og slett solgt seg ut av topp 20 i perioden. Så der har du svaret ditt.

Sissener har også solgt bittelitt, men han er vel tilgitt etter å ha tapt så mye på teslashorten sin…

5 Likes

Ikke mye opplöftende paa OB i dag, men salgsviljen i Ultimo er synes svärt lav. De fleste venter vel paa den 7/2.

Nå, det var jo en som ville bli kvitt 1 aksje 1,80 under forrige omsatt kurs.
Det rammes vel heller ikke av kursmanipulasjons direktivet?

Herlig avslutning på dagen. Vet dere hva som skjer?

Endelig en norsk biotek-aksje som ikke er tradet, shortet eller emittert i hjel!:+1:

1 Like

Vet ikke helt, men det ble fartin i hver fall. :smiley:

Jeg var heldig og fikk plukket på 55,80 og solgte de igjen på 58,60, men burde ikke solgt de ser jeg.

Har mer i longportisen heldigvis.

2 Likes