Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Husker ikke ordrett hva han sa på den offisielle presentasjonen nå forbindelse med IPO’en, men jeg oppfattet ham som at de så på dette som hovedscenarioet selv om det ikke kunne garanteres. Så jeg synes det er skummelt at ordet “registeringsstudie” synes å ha festet seg i diskusjonen rundt UV-1.

Boms;Studieoppsettet blir bestemt i samråd med FDA ganske så uavhengig om noen her skulle synes at studie har for få pasienter!

Buffet; Ja målsettingen er en universel vaksine hvor spydspiss-studie vil være å få en godkjennelse innen føflekkreft. ULTINO skriver i prospektet at veien videre trolig blir å søke partnerskap for andre krefttyper. Litt som hos PCIB hvor man først får en godkjennelse innen gallegangskreft for så å søke partnerskap med andre, eller liseniere bort for andre kreftyper innen fimaChem; alternativt utvikle egne kreftvaksiner.

Snøffelen; I Q4 rapporten/prospektet for emisjonen skriver ULTIMO relativt i klartekst at intensjonen er å oppnå CA i sitt kommende pivotal fase II studie med UV1 i kombinasjon med anti-PD-1. I prospektet for emisjonen skrives det at man også vil kjøre pivotal studiet i kombinasjon med anti-CTLA-1 uten at jeg i farten kan se at de direkte nevner å søke CA på basis av studiresultatene.
Og som du skriver vil ikke Arnesen i Radium podcasten forplikte seg til at man søker conditional approval (CA) basert på pivotal-studie resultatene, men at det kan skje. Så her vil tiden vise.

Har du lest den medisinske delen av prospektet og hva synes du? Selv mener jeg det er grundig og solid dokument som innbyr til å delta i emisjonen.

1 Like

Jeg synes Ultimovacs virker å ha gode overlevelse tall på sine pasienter hvor vaksinen er uttestet.
Videre virket ikke en børsverdi på 870 mill å være så galt hvis man nå ender opp med 420 millioner i cash, og det varer til 2023.
Når det gjelder muligheten for at studiet blir er registreringsstudie så sier Ultimovacs-sjefen selv at han anser muligheten for liten i podcasten.
Videre står det nederst på side 8 i prospektet at studiet er et «Phase II Proof of Concept study».

3 Likes

Jeg synes børsverdien er attraktiv, samtidig ser jeg for meg en stabil eierstruktur.

Jeg har notert meg for en lyttepost på 15k. Bidrar i all fall til spredning av aksjer :slight_smile:

2 Likes

Veldig skuffet om ikke FDA avklarer dette med meg før de tar en avgjørelse på et så viktig punkt :joy:
Prisingen av aksjen er forsåvidt på ett edruelig nivå ved IPO’en, men det blir antagelig lenge mellom nyhetene fremover så hvordan kursutviklingen blir de neste 12 - 24 månedene synes jeg er vanskelig å vurdere. Venter antagelig med å kjøpe aksjer til utpå høsten.

Tror du overvurderer din egen rolle her altså :joy:

1 Like

Her er hva Kongstun Arnesen sa på siste Radium om sannsynligheten for at kommende studie ender med markedsgodkjenning:

Radium episode 83, 30:48-32:20

“Man skal legge veldig vekt på ordet ‘kan’. Det er helt lett å forstå hvordan det henger sammen. Hvis resultatene fra den studien vi gjør nå, de resultatene får vi jo i 2022, midt i 2022. Hvis de resultatene er veldig gode, la oss si at det er 10 av de 70 som har fått vaksine som har fått forverring av sykdommen, og 60 av de som ikke har fått det, så er det et resultat som er så sterkt, at da kan vi gå til myndighetene å søke om markedføringsgodkjenning av vaksinen. Så altså ved et ekstremt godt resultat så kan det være sånn. Men nå er jo min erfaring fra denne bransjen; når man snakker med investorer så er det en rar psykologisk mekanisme som trer inn, og det er at hvis vi sier at vi håper på noe, så blir det i løpet av veldig kort tid til en forventning hos investorene. Derfor er det litt grunnen til at vi ikke vil gå for for hardt ut med det, så derfor sier vi ‘kan’ være på markedet så fort, men jeg vil ikke si at det er veldig sannsynlig, det vil jeg ikke. Det kan hende vi må gjøre en studie til, eller det kan hende at vi får en såkalt betinget godkjenning, som sier at ja, dere kan få lov til å begynne å selge vaksinen nå, men dere må gjøre den og den studien i løpet av de neste tre-fire årene for å få en endelig godkjenning.”

3 Likes

Et annet parti som jeg fant interessant:

Radium episode 83, 29:52-30:20

“Men vi har jo diskusjoner med flere av de store selskapene om å gjøre samarbeidsprosjekter og studier sammen med dem - kombinere vår vaksine med deres i helt andre kreftformer. Og de diskusjonene har kommet ganske langt, og hvis vi kommer i mål med dem og får samarbeidsavtaler med ett eller flere av disse selskapene, så vil de studiene komme i gang i andre krefttyper [enn malignant melanoma].”

1 Like

Jeg stusset på dette. Gir inntrykk av at det er en mulighet for endelig godkjennelse basert på UV-1?
Betinget godkjennelse kan kanskje være en mulighet, men en endelig godkjennelse kan jeg umulig se for meg.

vel, CEO anser det altså ikke som en umulighet.

1 Like

I en emisjonprosess kan selv relativt tynne halmstrå lett bli dratt frem som muligheter. Det er ikke helt umulig at jeg vinner førstepremien i Euromillions i morgen heller. Jeg ville iallefall ikke ha regnet inn noen sannsynlighet for dette i Ultimovacs-caset pr i dag.

1 Like

Jeg synes virkelig ikke CEO er overivrig i sin markedsføring av IPOen, men tvert i mot fronter en veldig edruelig og nøktern optimisme. Hadde han vært mindre positiv på selskapets veiene, så burde han sannsynligvis ikke vært CEO.

2 Likes

Neida, det var snarere tolkningene her jeg kommenterte.

Hvor? Ingen i denne tråden som overdriver mulighetene for medisin om tre år i hvert fall?

2 Likes

He,he, nei her kan tydeligvis en godkjent universell kreftvaksine for verdensmarkedet fra et norsk selskap komme som “julekvelden på kjerringa” for norske investorer!

1 Like

Nei ingen overdrivelser her i gården, ei heller hos CEO Kongstun.
PoC fase 2 study eller PF2, et randomisert 1:1 studie vil gi rimelige klare svar med 154 pasienter, hvis det har god effekt, det er i alle fall min enkle analyse.

3 Likes

Erna sitt siste utsagn bekrefter vel det jeg hevdet, her drømmes det igjen, på tross av selskapets egne utsagn, om et godkjent produkt. Og uttrykket julekvelden på kjerringa om noe som eventuelt ligger minst 3 år frem i tid, ja ja …
Jeg vil påstå at PCIB er mye nærmere å gi verden et stort fremskritt på kreftmarkedet :slight_smile:

2 Likes

Pivotal-studiene for PCIB og ULTIMO er vel begge planlagt ferdigstilt sommeren 2022.

Forutsatt gode nok resultater og at det ender opp med medisiner vil ULTIMO sin universelle kreftvaksine ha et enormt mye større potensiale som følge av populasjonsgrunnlagene for de 2 behandlingene.

Du glemmer at PCIB har andre ting i pipeline som skjer her og nå og ikke om 3 år. Og for å si det slik, det er akkurat slike utsagn som en “godkjent universell kreftvaksine” koblet opp mot “julekvelden på kjerringa” jeg reagerte på. Det kommer nok til å passere mange julekvelder og mange kjerringer før man eventuelt er der for å si det slik. Og hundrevis og kanskje tusenvis av børsdager man kan kjøpe aksjen, og hvor kursen like gjerne kan være under 30 som over 40. Skal man få godkjennelse for en “universell vaksine” skal det nok kjøres mange slike studier som den man nå starter på.

1 Like

Det med “julekvelden på kjerringa” var ganske så spøkefullt myntet på den generelt negative holdningen du og en del andre har til ULTIMO og deres IPO.

Om man leser prosjektet er man allerede i full gang med å forhandle med andre selskaper om partnersamarbeid for uttesting i forhold til andre krefttyper, så dette kan ende opp i mange studier i løpet av relativt kort tid.
Tror på mange spennende meldinger om samarbeid i tiden som kommer! Her blir det ikke å sitte i 3 år uten nyheter.