Sjekket på VPS nå, og joda. Men IKKE alt jeg tegnet for! Da tok de alle over en kam virker det som.
Fant ingenting jeg, men så kom jeg på at det var fordi jeg logget inn via telefon. Med innlogging via PC dukket de opp. Jeg fikk omkring 91% av det jeg tegnet meg for.
Fikk litt i underkant av 80% av det jeg tegnet for.
Med dagens børsklima for biotek-sektoren som bakteppe er det meget sterkt med overtegning, og mer enn 1000 nye aksjonærer i løpet av emisjonen.
Ringte DNB og spurte om tildelingsregnestykket. De tildelte først for kr. 10.500,- og så en fast prosent oppå dette (vi som ha deltatt vet jo nå da dette). Men de har altså forfordelt garantistene og en del spesialinvestorer (altså ikke hedgefond, men bransjefond) og gitt disse full tegning. Dette skulle angivelig stå i prospektet uten at jeg har klart å finne det. Men forøvrig ble ‘retail’ og ‘institutional’ behandlet likt.
Visstnok var det ikke vanlig (lenger) å informere om “boken” i en IPO, på samme måten som i en fortrinnsrettet emisjon.
Da er ULTIMO tilgjengelig for handel folkens, så da kan etternølerne slenge seg på. Bid på kr. 31,25,- 30 min før åpning.
Har du mottatt aksjene enda?
Nope. Men ganske sikker på at de institusjonelle har det.
Marketcap grafen antyder det vi har snakket om. Oslo børs verdsetter all norsk biotech til knappe 6 milliarder, så mesteparten av børsverdien til ultimovacs er strengt tatt blir hentet fra de andre selskapene de siste par-tre ukene:
Kan kanskje tyde på at biotek på Oslo børs er sterkt rabattert.
Første selskap som legger en kommersiell avtale på bordet vil trolig kunne få svært godt betalt i prosentvis kursstigning.
Det er i alle fall mitt syn på saken.
Fint understøttet hypotese, men er vel bare Radforsk og et par-tre folk her på TI som har solgt andre ting for å være med i ULTIMO
Det der er jo en oppfordring til videre vingling mellom enkeltselskaper
Er vel heller bare konstatering av fakta.
Håper ikke det skjer, men det har jo vært tonen hittil.
Jeg tror nok at hvis det kommer en avtale i et selskap så vil garantert noen selge i andre biotek for å kaste seg på toget.
Men tipper at på slike dager så blir det kanskje en kjøpsanledning i andre selskap også, for en avtale i et biotek vil også gi masse ny kapital inn i sektoren, så på sikt vil alle benefit av en revitalisert biotek-sektor.
Meglerhus og analytikere i Norge er ikke spesielt oppdatert på biotek, så jeg tipper vi kan komme til å se ekstremt kraftige kurshopp hvis det kommer kommersielle avtaler på bordet.
DNB ble jo tatt på sengen av Algeta/Bayer avtalen i sin tid:
Meglerhuset DnB Nor Markets har vært positiv til Algeta lenge og aksjen har ligget fast i ukeporteføljen i det siste. Dagens nyhet om at det norske legemiddelselskapet har inngått partneravtale med farmasikjempen Bayer tok imidlertid analytiker Espen T. Jørgensen på sengen.
Aksje-sjef Paal Karstensen ventet en avtale-verdi på 70 millioner $, avtalen ble på 800 millioner $.
Ved kommersielle gjennombrudd, så tror jeg også det vil komme nye penger utenfra. Kommentaren min gikk bare på at nå i forkant er tilfellet at dersom man har troen på én vinner og som konsekvens seks tapere, fremfor upåvirket, og kanskje sågar økt sannsynlighet for suksess for de andre seks, så vil folk tendere i enda større grad til å flokke seg rundt det ene man mener sender ut gode signaler på et gitt tidspunkt. Så da må vi bidra til tro på det siste alternativet - noe du jo også gjør i ditt innlegg nå
Forøvrig liten tvil om at DNB bruker penger på aksjer i dag…
Den holder seg tålig bra oppe til å være en biotek-ipo
Nå var jeg helt sikker på at du skulle hovere over de 25 ørene du hadde spart jeg