Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Let the games begin!!

Da var aksjene kommet inn på kontoen min hos Nordnet

Det er nå en aksjonærliste oppdatert 5. juni på https://ultimovacs.com/investors/share-information

Med mindre det skjuler seg noe annet enn rene kapitalister bak de to utenlandske nominee-kontoene kan jeg ikke si at jeg finner noen bransjespesifikke fond der akkurat. Derimot finner man opportunistfondet til Sissener helt oppe på 10. plass med 2,3% av aksjene.

Ikke overraskende har oppfinner og Chief Scientific Officer, Gustav Gaudernack gjennom Prieta AS latt seg utvanne, men er fortsatt en betydelig aksjonær med 485.175 aksjer.

Tilretteleggerne sitter fortsatt med tilsammen 912.000 aksjer, men dette var for to dager siden, så det kan være at dette var før overføring i retail-offering.

Einarsson bekrefter i siste Radium nå i dag at det er kommet inn internasjonale spesialist-investorer i selskapet. Brown Brothers tror jeg er ganske rene formuesforvaltere, så da tipper jeg det er posten som holdes av JPMorgan Chase, som altså er på 430.000 aksjer.

For håpe de er noe mer langsiktige enn de spesial-investorene som gjorde inntreden ved trvx-emisjon og lempet ut aksjene samme dag omtrent, da de fikk låne aksjer av Healthcap slik at de kunne selge med en gang det var signert.
Artig med spesial-investorer…

Og i dag er aksjen ned 2,56%. Er nok smart å stille denne i bero et par tre år.

Idag falt alt - man kan nesten regne ned 2.56% som nøytralt

Hvordan tror du det hadde sett ut uten «greenshoe-avtalen»?

Jeg føler meg ganske sikker på at det ikke var DNB som tok i mot de ≈50K aksjer rett under emisjonskursen i dag. Vi får se…

Alle biotekselskapene untatt Ultimo synker som stener for tida. Aksjen faktisk opp idag når alle andre synker kraftig,
Man skulle kanskje tro at det skyldes DNBs støttekjøp med volumet er svært lavt så salgspresset er så godt som fraværende.

Vi får se når DNB har tatt av seg de grønne skoene og aksjekursen blir overlatt til seg selv. Først da får vi se en reell prising.

1 Like

Ingen grunn Ultimovacs er priset flere ganger mer en Targovax
Det burde vært motsatte men slik er børsen .En gang rettes denne feilprising

1 Like

Uv1 har vel ikke blitt orovd i menneske eller?

Så det er en lang vei til noe håndfast?

Mani/FakeNews; Les dere opp på Ultimo så ser dere at UV1 har mye overbevisende dokumentasjon som viser at det virker på menneske. Og mye tyder på at UV1 vil virke på de aller fleste krefttyper.

Med andre ord en overlegen teknologi med en bortimot universell anvendelse som klart overgår det TRVX har “tuklet” med nå i årevis uten å oppnå annet en å forbruke masse penger.

Det er rimelig sikkert at Ultimo vil ha et produkt på markedet i god tid for TRVX har kommet så langt. Så at Ultimo prises langt høyere enn TRVX synes å være rett å rimelig.

Høres naivt ut Erna. (jfr “overlegen teknologi” og “bortimot universell anvendelse”) Ja Ultimovacs KAN bli bra om noen år og jeg tror aldri TRVX kommer til å lansere et produkt selv men mye kan skje utenom det scenarioet.

Ny aksjonærliste oppdatert 14. juni ligger ute. Tilrettelggerne er som forventet nå ute av topp 20, mens Nordea Kapital og en nominee-konto hos ABN Amro er inn. Nyenburgh? Liker vi i så fall det eller ikke?

25/06-2019 15:48:23: (ULTIMO) Ultimovacs ASA - European patent approval for UV1

Altså, er det noen form for kurspleie fra banken som foregår en tid etter notering?

Ja. DNB. Det stod i prospektet i forbindelse med IPOen.

Det skulle vel opphøre rundt disse tider, men husker ikke eksakt dato.

Huff. Lukter enda en norsk biotech kurskollaps lang vei.

Total marketcap for biotechene har nå karret seg opp igjen til der vi var i starten av mai, før indeksen kollapset. Men merk at nå er Ultimovacs med sin market cap på 874 millioner kommet til…

1 Like