Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

30 dager, så siste dag var i dag rett og slett. Jeg tror ikke de har kjøpt så mye jeg da, men vi får se.

Immuneed har solgt hele 580K aksjer de siste to ukene, og jeg er ganske imponert over at kursen har holdt seg gjennom dette. Sissener har kjøpt ytterligere 60K.

For de som ikke er helt inne i materien, så fikk altså Immuneed betalt delvis i aksjer da Ultimovacs kjøpte TET Pharma fra dem i 2018. At de selger seg ut er helt naturlig etter IPOen.

1 Like

03/07-2019 08:26:36: (ULTIMO) Ultimovacs ASA - End of stabilisation

4 Likes

Oslo børs tar på seg servitørdrakta og bare

image

11 Likes

Da skal vel også denne ned :sweat_smile:

Jepp, det er vel uunngåelig dessverre…

På ny aksjonærliste har en del av garantistene økt beholdningene sine med tilsammen 133.176 aksjer. Dette er sannsynligvis antallet aksjer DNB kjøpte i stabiliseringsperioden og som disse nå har overtatt. Ikke så mange altså.

Og så er det jo interessant da, at på tross av alle de gode vibrasjonene på denne tråden (ironi), så er kursutviklingen fortsatt særdeles hendelsesløs og flat.

I dag er det en måned til H1 pres. Jeg tror ikke denne første kommunikasjonen med markedet etter IPO vil by på skuffelser - heller det motsatte.

1 Like

Tyngdekraften til bio-tech vil nok påvirke Ultimovacs før eller siden…

1 Like

Som sagt, mye kjærlighet og gode ønsker på denne tråden :roll_eyes: Kan virke som om mange har satset på feil hest og ikke ønsker noen andre i mål heller.

2 Likes

Kursen til Ultimovacs har holdt seg meget stabil siden de gikk på børs.

Det var her på forumet spådd av mange skribenter at kursen i Ultimovacs ville stupe når kurs-stabiliseringsperioden til Dnb. var over. Det var få selgere og lite aksjer til salgs under stabiliseringsperioden noe som indikerte at kursen ville forbli stabil også i forsettelsen.

Jeg tror hovedgrunnen til at kursen har holdt seg så godt er få småaksjonærer tegnet seg i emisjonen. Om man leste innlegg på HO og TI i forbindelse med emisjonen var de fleste negative som følge av emisjoner og påfølgende kursfall for aksjer som Pcib, Nano, og Trvx.

Det meste tyder på at ULTIMO har fått flere større, langsiktige og stabile aksjonærer enn de andre biotek-selskapene på OSEBX.

Tror mange småaksjonærer vil få seg noen overaskelser når det gjelder ULTIMO i løpet av de kommende måneder og år.

3 Likes

Nå ja, tror man skal vente til de blir flyttet over til hovedlista før man feller en dom. De fleste selskapene hadde fin utvikling når de var notert på axess.

Det er jo klart at det er svært få småsparere som drar opp 100 000 Euro og blir med i IPO.

Når det er sagt, så kan det jo faktisk gå bra også. Eller ikke :stuck_out_tongue:

Her var det mye feil.

1. De er ikke notert på Axess.

2. Minsteinnskuddet var ikke 100 000€.

3 Likes

Uffda, bare å legge seg flat og ta ferie tror jeg…

Denne er vertfall korrekt.

The Company, its largest shareholders together with the Company’s directors and managers agree to be subject to customary lock-up, subject to certain exceptions, on their ability to sell or transfer their Shares. The Company, its directors and managers are subject to such restrictions for a period of 12 months after the commencement of trading on Oslo Stock Exchange. The largest shareholders of the Company are subject to such restrictions for a period of 6 months after the commencement of trading on Oslo Stock Exchange.

1 Like

På en ellers kjip dag er ULTIMO et lyspunkt! Er jo ingen armada av kjøpere, men noen har åpenbart mistet troen på at de får kjøpt aksjer til emisjonskurs igjen. :grin:

3 Likes

Major Shareholder Disclosure Notification - ULTIMOVACS ASA

Oj! Hvem er dette, og hvem har de kjøpt aksjene fra? For det er definitivt ikke kjøpt over børs.

Jeg tror dette er en del av Fidelity-fondene: https://www.privatebanking.com/directory/north-america-bermuda-pembroke/hedge-funds/fidelity-international-investment-advisors-fiia
Oppsiktsvekkende i så fall at en så enorm aktør plutselig skal ta et lodd i lille norske Ultimovacs?!

2 Likes

Heia heia.
Har ikke Ultimovacs selv, men uansett ikke dumt med utenlandsk oppmerksomhet på norsk biotek.
Vi sliter jo med opplsutning (les:kursutvikling/MCAP) generelt for tiden, så alle tegn på økt interesse er positivt.

2 Likes

Er det dette vi har blitt en del av da?:

https://fundresearch.fidelity.com/mutual-funds/summary/316390772

Altså ett av 246 biotekselskaper world wide som disse veldig kompetente forvalterne har mest tro på :grinning:

Jeg håper det bla. er Sissener som har solgt sine 700K aksjer. Den mannen har jeg ikke tro på at tilfører selskapet noe positivt som eier. Han er sikkert happy med et par-tre millioner i avkastning på to måneder. De 285K som Immuneed hadde igjen ved siste oppdatering inngår ganske sikkert.

På fredag ble det omsatt 34.990 aksjer. FIL eier i dag 1.544.990. Ganske sannsynlig da at de supplerte beholdningen og førte til kursoppgangen.

1 Like