Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Blir børsmelding snart da?

Ingen sender børsmelding når patentsøknad er innsendt, ikke når det er publisert heller, men når det er innvilget.

1 Like

Nei, det vi derimot kan si at skjer “snart” er at selskapet deler mer informasjon om planene for det for TET-plattformen. De har vært sparsommelige med informasjonen, fortrinnsvis fordi de venter på at patentene blir publisert/kjent.

4 Likes

Sikkert noen her inne som vet ca. tidsperspektivet fra innsendt til innvilget?

Den som Targo nå har fått “intention to grant” på men som ikke er børsmeldt ble sent inn 16.04.2020 - men det har tydelig vært dialog om innsending opptil et år før dette siden det er en registrering april '19 på samme patent → intention to grant 31 måneder etterpå.

Det kan ta alt fra to til åtte år. Men en oppfinnelse er altså beskyttet fra prioritetsdato dersom den er patenterbar - og dermed godkjennes til slutt.

7 Likes

Cemiplimab to replace pembrolizumab in UV1 Phase II LUNGVAC Trial

2 Likes

Genialt! :slight_smile:

14 Likes

Ingen kommentarer? Merkelig.

De melder at legene vil innrullere pasienter som behandles med Libtayo i stedet for Keytruda siden Libtayo antakelig vil bli brukt mest fremover, i Norge. Det var planlagt for og vil fortelle like mye om UV1+anti PD1 som å behandle med Keytruda.

4 Likes

Fint at de forutså at Keytruda kunne bli byttet ut med noe Sykehusinnkjøp forhandlet seg fram til en bedre pris på ja.

Dette har de vært forberedt på siden i sommer (protokoll fra møte i Bestillerforum 20. juni):

4 Likes

Hei. Om jeg forstår deg riktig mener du at eneste forklaring på endringen er at dette gjør UV1 studien billigere/enklere å gjennomføre og at dette er en naturlig endring?
Er det mulig de gjør samme endringen på andre studier også?
Vil det ikke være optimalt å sammenlikne med Keytruda da dette slik jeg forstår er «benchmark» for slik behandling?

Spør kun som lekmann og setter stor pris på innsikten til dere ekspertene.

1 Like

Det er sykehusene som betaler for PD-1 hemmeren i denne studien. Så Ultimovacs er prisgitt (pun intended) det de velger å kjøpe inn.

Keytruda er mer brukt i denne indikasjonen internasjonalt ja, men jeg tror ikke resultatene vil være noe mindre interessante for MSD (produsenten av Keytruda) av den grunn. De forskjellige godkjente PD-1 hemmerene har forskjellige virkestoffer, men fungerer på samme måte og er i all hovedsak utskiftbare.

5 Likes

Takk for godt svar. Spennende tider😊

1 Like

Ja, en naturlig tilpasning/endring. Hadde de ikke gjort endringen måtte de betalt for Keytruda.

Det blir dog litt rykk tilbake til start. Men man hadde ikke kommet så langt allikevel, så det er ikke så ille.

På den positive siden kombinerer man med en CPI som man ikke har noen andre studier med, som er fint for å underbygge rasjonalet on at UV1 fungerer uavhengig av hvilken CPI den kombineres med (ved positive data)

Det skal dog sies at vi vet hvor landet ligger lenge før den tid :slight_smile:

2 Likes

Siden det i dag er 20 desember og vi nærmer oss januar 2023 tillater jeg meg å ta et nytt utdrag av Boblegutten sitt innlegg av 13. oktober hvor han også viser til Polygon sitt gode innlegg noen dager tidligere.

Avlesning med mulighet for meget gode data begynner å nærme seg.

“Nedenfor er en figur for en normal populasjon, der mPFS i utgangspunktet er 11.5 mnd.”

image

“Det kan også nevnes at når jeg tas median av alle simuleringene som gir 41/29 fordeling av events, gir det avlesning 9.januar 2022. Det er en uke før @Polygon sitt estimat. Jeg synes det er en fin validering av hverandres modeller at de kommer så nærme hverandre for dette estimatet.”

Tillater meg å stille flere dumme spørsmål. Lite erfaring med biotek, men forsøker å øke kunnskapsnivået.

Når du sier avlesning så innebærer dette dato for når 70 events er nådd?

Dvs at det antageligvis vil ta ytterligere ca 4-8 uker før data er vasket og studert?

Forstår at børsmelding ikke kommer før dataene er analysert og at readout kun vil meldes til ledelsen på need to know basis.

1 Like

Ikke mitt felt heller men - de har vært nevnt 2 - 4 uker - dette er avhengig av hvor ajour man er med løpende avlesninger etter det jeg har forstått.

Ja så vi kan ikke være helt trygge før rundt 8 februar. Så det risiko hver dag. Men den minker for hver dag heldigvis.

Altså - dette er sannsynlighetsberegninger med et vidt slingringsmonn. Det kan komme data i morgen … Ikke ta en dato som 100% fakta men som en del av et sannsynlighetsscenario.

6 Likes