Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hva blir veien videre dersom data ikke er gode? Slik jeg forstår det, så er ikke denne en 1 trick pony, slik endel andre som ha gått dukken, er?

Kommer an på hva man legger i “ikke gode”. Om data er signifikante på effekt, men ikke så gode at de oppnår den høye terskelen selskapet har lagt for r2p-designet sitt, så er det (nesten) helt sikkert at pharma vil kjøre nye/flere studier med UV1. Om UV1 har liten/ubetydelig effekt, så må man nok anse det som en asset for kirkegården.

TET-plattformen (UV2) vil fint kunne ha sitt eget liv og verdi, helt uavhengig av hva som blir skjebnen til UV1.

Hva gjelder dagens handel, så kan dagen i dag kanskje være egnet for noen som ønsker litt volum uten å presse kursen for mye (i all den tid det er volum til salgs).

Men aksjekursen kommer til å gå over stupet, i alle fall på kort sikt (om data ikke er gode). Fryktelig spennende tider. Så er en joker hvorvidt markedet tolker data helt svart/hvitt eller ser nyansene. Tipper det bare er et knippe folk her inne (jeg er ikke en av dem) som kan gjøre selvstendige vurderinger av nyansene i dataen hvis det er i et slags grenseland?

Det er noen teoretiske kjøpsmuligheter som kan oppstå, ingen tvil om det. Jeg er ikke blant dem som vet best hvilke scenarioer dét er, men alle utfall der UV1 er (relativt) nære ambisjonsnivået er svært interessant (tror jeg). Da er det snakk om at POC kreftvaksine er bevist med 95 % (for eksempel) sannsynlighet, og ikke 100 %. I et slikt scenario, om markedet dumper kursen, så kan man kjøpe med begge hender gitt at det med stor sannsynlighet vil utløse attraktive avtaler.

Her må noen gjerne arrestere meg om det er brist i logikken.

2 Likes

Greit å forberede seg på hva slags tall som presenteres og hvilke verdier man tror markedet vil synes er OK, nokså bra eller oppsiktsvekkende gode. Regner med at noen av ekspertene her har en formening om dette?

Om jeg husker rett, så legger INITIUM (og de andre r2p-studiene til selskapet) seg på et ambisjonsnivå som er 30-40 % høyere enn en det som er “standard” for et fase 3 studie. Så alle resultater i spennet mellom HR-verdien man søker mot i et fase 3, og den høye terskelen for suksess i INITIUM, bør være (svært) interessant for et pharma å agere på. Om man havner noe særlig under HR for et fase 3, så er det mer sketchy. Men her får andre ta over.

1 Like

Min erfaring fra Algeta tiden var at det ER muligheter for å kjøpe seg inn også etter at gode data kommer, man mister selvsagt litt oppside men det vil helt sikkert gå litt tid før mange av de større som ønsker å kjøpe seg inn har fått tenkt seg om, lest analyser og hatt investeringskomitemøter.

Sitter for øvrig langsiktig i aksjen selv, og har knapt nok kjøpt eller solgt noe siste 12 mnd. Men kommer det gode nyheter kjøper jeg nok litt ekstra som en trade før jeg eventuelt selger den + litt av den langsiktige posisjonen.

2 Likes

Her må vi være enige om å være uenige. Float i Ultimovacs finnes ikke relevant for verdens første POC for (universell) kreftvaksine. Det er nobelpris og overskrifter over hele fjøla.

Det er så mange buy-side og pharma-øyne på disse dataene. Jeg tror man ser flere hundre prosent opp fra åpning uten at den ser seg tilbake. Det sagt, så kan jo det fint være en kjøpsanledning det også.

For å presisere litt så kan det godt være at man må betale 30 - 50 % :chart_with_upwards_trend: mer etter release av data, og om jeg forstår tallene som kommer så betaler jeg gjerne det for en trading post.
Fasit kommer vel i 2023, så vi får se hva som skjer men det er alltid noen som selger på sånne dager også. :man_shrugging:

Antar du ikke mener at den åpner 30-50 % opp på gode data?

1 Like

Jo, det tror jeg faktisk. Hvor ofte har vi sett større bevegelser enn det de første timene etter data slipp (kommer jo også an på hvordan de slipper nyheten, kl 08:00 gir ikke folk mye tid til å regne). Tar btw gjerne feil, har masse aksjer.

Edit: Husk også at tidsforskjellen til New York spiller en rolle om de slipper nyhet om morgen.

1 Like

Det er jeg nøyaktig 101 prosent sikker på at du gjør :sweat_smile:

2 Likes

Jeg er ganske sikker på at selskapet har planlagt og tatt hensyn til dette; og at børsmelding, pressemelding, mailer og telefonsamtaler kommer etter stengetid og ikke før.

3 Likes

Dette gjør at jeg sover bedre om natta for å si det sånn. Det er relativt godt gjennomprøvde før de faktisk satt igang med uv1. En vanvittig styrke å ta med seg.

8 Likes

Ultimovacs Announces Completed Patient Recruitment in TENDU Phase I Clinical Trial in Prostate Cancer

43 Likes

About the TET-platform

Vaccines typically consist of two components, adjuvant and antigen. The adjuvant activates the immune system so that a relevant immune response can occur. The antigen directs the quality of the immune response. The patent protected TET (Tetanus-Epitope Targeting) platform combines antigens and vaccine adjuvant in the same molecule. Together, the adjuvant and the antigen ensure a specific and effective immune response. This allows a beneficial safety profile and easy administration, offering a promising approach to strengthen and increase T cell responses against cancer-specific peptides. The platform can generate multiple, first-in-class cancer vaccine candidates that harness pre-existing antibody responses against tetanus induced by standard tetanus vaccination. TET vaccine candidates can be tailored to many types of cancer, and potentially to
infectious diseases.

Jo mer de utvikler beskrivelsen av TET-plattformen, jo mer sexy blir den. Dette er det andre beinet i selskapet som man bare venter på å få mer informasjon om hvordan det kliniske programmet vil se ut.

At det kommer samarbeid og/eller utviklingsavtaler her er (høyst) sannsynlig.

11 Likes

Ultimovacs leverer hele tiden. Fantastisk selskap.

2 Likes

Ja, de er litt sånn; mens dere venter på desserten så har vi en god dessert vin som dere kan smake på

6 Likes

8 Likes

Tok ikke av i dag for å si det sånn :joy: Ikke alltid at positive nyheter sender kursen opp. Har sett mange ganger at det gir motsatt effekt.