Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ultimovacs med 4-5 års overlevelses data i fire indikasjoner synes å ha satset på en annen måte en røkla av utviklingsselskap. Når de endelig gikk på børs så hadde de virkelig noe å tilby. Kan vi se fire registrerings studier etter hvert?

1 Like

Svakheten er jo at det er data uten kontroll arm. Så verdien er så der, men absolutt lovende.

Overlevelse er uansett gullstandaren og den ser jo imponerende ut.

Det plukkes jevnt av 64 kroners posten etter 7,7% oppgang til tross for at selgersiden er vel 4 ganger større enn kjøpersiden.
Det sier en del om at selgerne ikke har panikk og har tid til å vente til kjøperne kommer opp til dem.

Fantastisk chart!

Som alltid, litt skummelt med såpass oppgang på veldig moderat omsetning, men samtidig har ikke børsprisingen kommet opp på noe annet enn hva vi kan kalle entrynivå:

2 Likes

I forhold til historisk omsetning er den jo høy…

nå holdes den utenfor rakettlisten :slight_smile:
Kanskje vi ser mellom kurser mellom 67 og 70 i morgen?

2 Likes

Veldig interessant å se hvordan de eksisterende aksjonærene virker å være fullt klar over den potensielle verdien i aksjen. Ingen store selgere som åpenbarer seg på 68.

1 Like

Ei heller store betenkeligheter om å spise på 68 heller… Vakkert.

1 Like

Jeg har lagt merke til de siste dagene at den har vært oppe i 10% stigning før den falt tilbake til 4 - 5%
Så jeg la inn traderaksjene til salgs på 67,80 som da viste seg å være litt lavt faktisk, men vi får se om det faller tilbake i dag også. Kanskje får jeg de tilbake på 65 tallet?

1 Like

Det bra med traderaksjer er at det ikke er så nøye om du begynner neste trade på 65 eller på 75.

Nei, i hver fall ikke i en aksje som jeg ikke hadde syns vært dyr på 500 kr heller

Det spesielle med Ultimovacs UV1 vaksine er at det gir T celle respons mot et universelt kreft antigen, telemorase som befinner seg i 85-90 % av alle krefttyper. Når det blir godkjent mot en kreft type så kan det brukes mot de aller fleste kreftsykdommer. Derfor befinner Ultimovacs seg på en annen planet enn de andre utviklings selskapene på OSE eller i verden for den saks skyld. Dette er professor Gustav Gaudernack sitt livsverk og grunnlag for eventuell Nobel pris i medisin. Gustav Gaudernack har investert 30 millioner kroner i Ultimovacs.

2 Likes

Hva skjer her nå? Opp 22% uten nyheter? :exploding_head: tallene kommer vel ikke før den 7.? Voldsomt til posisjonering. Trangt i døra? Må ha karbonplater i joggeskoa for å henge på her.

Ride the wave

Helt i toppen av trendkanalen nå. Forventer en liten korreksjon tilbake herfra. Håper bare studien har positive resultater, ellers kan det gå ganske fort nedover.

Var det helt tilfeldig at du nevnte kr 75?

Kanskje litt smådyr på 500 vel? :wink:

Ja, jeg så for meg den kom til å fortsette oppover den neste tiden, men at den skulle nå 75 allerede i dag var en overraskelse.

Ser fremdeles for meg en del oppside, faktisk.

Tanker om tall:
Dagens omsetning med 253k aksjer er den höyeste til naa.
De to siste dagene ble det omsatt 361k. Sett i relasjon til totalt antall aksjer utgjör dette 1,3% av alle 27mill.
Ifölge hjemmesiden per 20/1 er 23% av det totale antallet aksjer eid av aksjonärer utenfor topp 20= 6,4 mill.
Sett i relasjon til disse utgjör omsetningen de to siste dagene ca 5,6% av aksjene utenfor topp 20.
Saafremt topp 20 har tviholdt paa beholdningen synes jeg dette höres mye ut paa to dager.
Flere som har gjort seg tanker om omsetningen?

Har splittet ut denne tråden fra den gamle som inneholder veldig mye god info.

Så vennligst hold all lettbent prat om kursutvikling osv i denne tråden, men referer til den andre for de litt mer dypere innleggene:

Fundamentale Forhold tråd:

4 Likes