Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Eller kanskje de nå har forstått at indikasjon-for-indikasjon ikke er relevant, og har startet helt fra bunn av?

2 Likes

Det tror jeg ikke de tørr før i 2022 :grin:

1 Like

Synes det mildt sagt blir useriøst om den settes under 130-140. Men jeg har en feeling på at Ling legger seg rundt 150kr. Er hvertfall det jeg får på min kalkis om jeg regner indikasjon for indikasjon og legger inn nøkterne tall.

2 Likes

På et tidligere Radium gav Arnesen tydelige tegn til at lysten til ny start var til stede.
Siden tilgang til frisk kapital synes god, tror jeg Fornybar tar feil her.

Obs, vi snakker om selskapsanalyser og ikke oppstart av nye selskaper over her. :slightly_smiling_face:

Passer bra. Da er vi ingen som skriver om nye selskaper. Bare nye studier.

Jeg vet du har mange lure tanker @Legoland , men når du skriver, så må du tenke at leseren ikke allerede sitter inne i hodet ditt. :sweat_smile:

(Hverken @Fornybar eller jeg forstår hva du mener)

Jeg synes det er rart at to innsidekjøp de siste dager ikke gjør mer inntrykk. Noen snakker om at innsidekjøp tyder på at det ikke kommer nyheter i nær tid.
Er “markedet” blitt så kortsiktig at det tolker innsidekjøp negativt av en slik grunn?
For det første betyr ikke innsidehandel at nyheter ikke kommer.
Det reglene sier er at innsider ikke kan handle på informasjon som ikke er kjennt i markedet.
Men det kan godt komme en nyhet imorgen uten at dette rammer kjøpene forutsatt at innsiderne ikke kjennte innholdet i nyhetene da de handlet.
Selv er jeg takknemlig for markedets avmålte reaksjon. Det gjorde det mulig å kjøpe aksjer uten å “løpe” for mye. :slight_smile:

2 Likes

Jeez folkens, litt tankelesing må dere tåle å ta på dere. (skyldig selv noen ganger)

Da selskapet kom med detaljene om DOVACC kom den siste biten av insideinformasjon jeg hadde, og jeg er ikke lenger verken primærinnsider eller står på noen andre lister over personer med innsideinformasjon. Da jeg fikk dette bekreftet fra børsen var det en stor glede å umiddelbart kjøpe flere aksjer i Ultimovacs til en pris som er uforståelig lav uansett hvordan det regnes eller sammenlignes.

66 Likes

Den likte eg godt Neladner, spørs om ikke en må ha noen til i morgen selv👍

1 Like

Godt å vite at man ikke er alene om den vurderingen. Oslo Børs er standhaftig, men før eller siden slås lyspæren på her også.

5 Likes

Ja, selskapet er virkelig transformert i løpet av de siste tolv månedene. Fra en nykommer på børs til å ha lansert fire randomiserte fase 2-studier med over 500 pasienter. Uten særlige forsinkelser, midt i en pandemi som har stengt ned verden.

Forhåpentligvis bidrar din tilstedeværelse på forumet til at tråden om Ultimovacs forblir forumets mest presise og seriøse tråd. Du er mer enn velkommen til å fortsette å kommentere dersom resonnementer sporer av grunnet mangel på erfaring eller kunnskap fra bransjen. Det har kun økt nivået her inne, og høyere nivå gir mer trygghet, som igjen gir flere langsiktige aksjonærer.

18 Likes

Det skal jeg gjøre. Det er nok en del av diskusjonene som går på detaljer jeg ikke synes er viktige, men da kan jeg si i fra. Og jeg kan oppklare direkte misforståelser. Jeg ønsker ikke å komme med egne vurderinger. Generelt er jeg fortsatt imponert over nivået, kunnskapen og forståelsen.

34 Likes

Etter å ha brukt mesteparten av dagen til å høre gamle Ultimorelaterte Radiumer overrasket tidligere CEO ut på kvelden med å uttale at han mente kursen var for lav.
Måtte derfor høre episode 116 for n-te gang. To ganger samme dag er ny rekord. Ultimo i et nøtteskall!
I morgen fortsetter jeg med ventingen på melding om TET-studie i kombinasjon med peptider uten relasjon til kreft.

1 Like

Uv1 står på et solid fundament, understøttet og kombinert i spennendne indikasjoner sammen med ulike BP aktører. En passende strategi for et universalt produkt som du trolig har stått bak. Imponerende! Ser frem mot avlesninger i 2022/23.

Selskapet prises til 2.5 mrd NOK idag, det er en økning på over 150% siden IPO. Objektivt sett med initiell IPO/mcap, uv1 som lead og sammenlignet med hvordan brorparten av biotek selskapene blir priset (og behandlet) på OB så er kanskje ikke dagens mcap uforståelig? (Nesten samtlige bioteks er vel for lavt priset på OB)

2 Likes

Du kan/bør snu på det, hvilke andre bioteks på OSE har en like robust finansiell (herunder eiere) situasjon og et så omfattende og lovende, klinisk løp?

Jeg skjønner måten du tenker på. Uansett er det slik at å fortelle at Ultimovacs har et trepartssamarbeid med AstraZeneca og en av de tyngste sammenslutningene av klinikere i kreftbehandling førte til at verdien av selskapet falt, viste at endringer i selskapets verdi ikke følger realiteter. Trøsten var å kunne kjøpe seg opp når jeg endelig hadde lov til det.

19 Likes

Det er ved denne sammenlikningen du mister meg, og jeg skjønner ikke hvordan du tenker for å ende opp på at andre selskapers market cap skal påvirke Ultimovacs, og særlig når vi kjenner historikken og utviklingen til respektive selskaper.

2 Likes

jammen det fulge jo ikke med penger med på samarbeidet :rofl: det ble etterfulgt av innsidekjøp, verste som kunne skjedd. da kan det jo ikke være NOE spennende på gang, bare å selge med en gang. Hadde det vært noe her så hadde de ikke hatt lov å kjøpe. (hilsen småtrader jens, borsa oslo)

1 Like