Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

What he (@Capaz) just said!

  1. Lese selskapets offentlige kommunikasjon
  2. Få klarifiseringer fra selskapet på epost
  3. Profit

Fornybar:

1 Like

Siden du har vært i kontakt med IR - når skal de ha styremøte før jul?

Ketilaaj - 500k aksjer fra juni til oktober betyr vel det at Janus H må ha satt en god del av shorten / solgt på lave kurser? (70 tallet)

Har du gjort noen beregning av mulig gjennomsnitts kurs på shorten til Janus?

1 Like

Det er regnet på atskillige ganger i tråden. Fasit er så vidt man klarer å beregne et sted mellom 80 og 90 kroner.

4 Likes

Det blir vel fort TET-dag på selve julaften, tenker jeg, sånn i og med at Onkel Carlos kommer med en gave til hele menneskeheten.

1 Like

Det er greit at det har vært noen anslag og det er mulig de stemmer sånn ca -

det jeg spurte om var om Ketilaaj hadde gjort noen egne beregninger i forbindelse med den analysen han publiserte

@polygon har gjort det, men jeg fant det ikke igjen med det første. Det spiller for øvrig pent liten rolle om JHI snitter 82 eller 88. Beste gjetning er å ta rapportert økning og korrelere med kurs dagen den fant sted (slik poly altså har gjort).

3 Likes

ok ikke nøye glem det

CEO snakker 15:40 - 16:05 i New York.

20 Likes

Jeg har ikke gjort noen slik vurdering.

På Shortnordic har de hatt et estimat av dette, men vi vet ikke om de trader underveis og dermed har fått endret inngangsverdien sin. Hvis en plotter inn short-dataene til JHI (blå prikker i plott under). Ser vi at de øker jevnt, ca 6-12k aksjer pr dag, antakelig med hjelp av JPMorgan (grønne prikker) og et par andre. Det ser også ut som om de er den eneste short-aktøren av betydning frem til “NIPU at ESMO” meldingen 27.09.2023. Deretter har Folketrygdfondet redusert mer enn JHI har økt. Dvs at det antakelig er en del flere som er short med posisjoner mindre enn meldepliktig.

26 Likes

Takk

Hvordan gikk det? :slight_smile:

Det vites ei, jeg var ikke der - får tro det gikk fint.

3 Likes

Den er god, takk for svar.

La oss håpe europeiske “Helse aksjer” blir å foretrekke i 2024!

Det burde være interessant å handle gode norske selskaper som leverer på lovende studier, når man ser til svak kronekurs og en rente som har bremset sentimentet, som alt er utbombet i helse/biotek sektoren :slightly_smiling_face:

Mest «bull» på helse og energi
Investeringsdirektør Tore Andre Lysebo venter dessuten bedre avkastning fra europeiske aksjer enn amerikanske. Han liker også nordiske høyrenteobligasjoner.

https://www.finansavisen.no/energi/2023/12/07/8068802/mest-bull-pa-helse-og-energi

(+ Artikkel)

4 Likes

Solid nedsalg på FTF kontoen på siste oppdatering ikveld

Utlån.

De har nå lånt ut mer enn 3,5 prosent av alle aksjene i selskapet til shorting (1.200.000+ aksjer). Det er helt, helt kokkos vs. float og omsetning (og «ansvarlig forvaltning»). Det er så idiotisk at ordboken mangler sterke nok adjektiver.

16 Likes

Det er helt mulig at det som foregår akkurat nå er forberedelser til en pump & dump der kursen jobbes sakte oppover uten at man egentlig kan se på listene at det foregår noen kjøping av betydning, og så skal de aksjene som vi nå har sett bli lånt ut skal dumpes.

2 Likes