Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Hvis man er inne fordi man tror INITIUM er flawed på en eller annen måte så mener jeg man er inne av feil grunn.

Jeg beholder noen aksjer fordi jeg har mer tro meso enn melanom.

1 Like

Jeg var i kontakt med Anne forrige uke. Da jeg spurte om noen avklaring rundt initum data svarte hun følgende "Jeg regner med vi organiserer en virtuell investor event over påske. Vi har jo fortsatt flere studier vi får resultater fra om ikke lenge, så vi har ikke gitt opp UV1 enda. "

Klart en ikke burde være inne her om en håper på noe mirakluøst vedrørende initum, men selskapets tanker rundt hva som har skjedd her har mye og si. Da sepsielt med tanke på hvor i helv… har det gått feil i fohold til dems antagelser om at dette skulle gå bra :stuck_out_tongue:

6 Likes

Hvor sikre kan vi være på at UV1 ikke virker i føflekkreft når vi i INITIUM antagelig får en mpfs over 30mndr. MED HR 0.95 vil man f,eks få en ratio på 33/35. Hadde mpfs havnet rundt historisk snitt på ca 12 mndr, ville ratioen vært 12/13, eller 12/12 med HR 0.95. UV1 vil antagelig utgjøre en relativt større forskjell for pasienter som har pfs på ca 12 mndr enn de med 30 mndr pluss? Dog når meldingen Endpoint not met kommer, går jo rullgardina ned uansett, jevnfør NIPU, local data for pfs og lovende OS ble jo bare en parentes.
Derfor er jeg betinget/større optimist mhp NIPU og FOCUS, stillingen sålangt slik jeg ser det er ikke 1-0, men heller 1- 0.5!

8 Likes

shit - er der nogen der ved noget nu ? - auktion og aktien skyder op…måske det bare var blevet alt for crazy billig…

Innsidekjøp

3 Likes

Der er et super fint indlæg fra Polygon om at der kan sku være chance for at HR er inden for skiven da der muligvis er et mye stort konfidensinterval for HR…

Kan bli en ok fredag si :wink:

Kan fort komme flere meldinger om innsidekjøp her nå, at CEO i Gjelsten Holding handler er et meget sterkt signal ut til markedet.

2 Likes

Igjen, var jeg ikke helt på jordet, bare litt tidlig ute. Mitt kjøp på 8,85 basert på at jeg tror Gjelsten vil satse videre på Ultimovacs minimum til FOCUS data er ute, at OS i NIPU vil se veldig bra ut ved neste avlesning, forhåpentligvis på ASCO i mai/juni og at aksjen er underpriset ekstremt, selv om det ikke skulle komme noe nytt formildende fra INITIUM resultatene. Jeg tenker fair value rundt 20-30kr med Gjelsten i ryggen 100%. Nå signaliserer de det, men det gjenstår fortsatt at de faktisk øker med Gjelsten Holding, og ikke bare privat.

2 Likes

Det er ikke mye han kan spytte inn på nåværende kurser før han får tilbudsplikt. Så hvis tanken er å kjøre emi bør nok mcap godt opp først for å gi U nok penger uten at Gjelsten får tilbudsplikt på resten av selskape.

1 Like

Tilbudsplikt er vel ikke noe problem her?

Hvis han bikker 1/3 av aksjene utløses vel tilbudsplikten.
Så hvis selskapet skal hente 500mill, 2x mcap hvor han garanterer for store deler risikerer han å passere den. Men det er jo mange veier til Rom som gjør at den kan unngås.

Exiting times :firecracker:🫣

7 Likes

Jepp + at han kan by 7-10kr/aksje og få avslag, og så går det greit? De har jo sagt lenge at Ulti eierandelen er et unntak fra deres vanlige strategi. De liker bedre å sitte med 75-100% av et selskap.

Time to take exit or exciting times? :wink:

2 Likes

Ja, den som visste det du….

1 Like

Det har vært bred enighet at Ultimovacs har blitt drevet de siste årene på en helt eksemplarisk måte. Selskapet har holdt frister og levert etter planer. Forskningen og tidlige studier har gitt sterke signaler om at UV1 virker.

NIPU fulgte opp selv om to streker fortsatt ikke er satt under den studien.

Så kom Initium med fantastiske resultater for pasientene med 300% over historiske studier og real behandling. Det ble en fail men ingen investor forstår noe ennå eller har fått noen dypere analyse.

Kursfallet var et sjokk men hvorfor man her inne skal drive med surmula suttring over U forstår jeg ikke. Selskapet har vært 100% ryddig.

Er det noe selskap, basert på tidligere erfaring, som jeg har tillit til kommer til å gi faglige analyser og begrunnelser for situasjonen i Initium, så er det ledelsen i Ultimovacs.

Marked er marked men dette er ikke over.

14 Likes

Nice! har nettopp fått tilbake 56 000 av min 400 000 kr investering i ULTI

Opp på hesten igjen :muscle:

Skjønner egentlig ikke hvorfor mange legger så mye vekt på at Gjelsten kjøper flere aksjer. Hvilken medisinsk kompetanse har egentlig han til å vurdere videre muligheter,?

4 Likes